Swedsoft

Aurore Belfrage och Richard Bunk invalda i Swedsofts styrelse

På den ideella mjukvaruorganisationen Swedsofts vårmöte hos SKF i Göteborg valdes Aurore Belfrage till ny styrelseledamot och Richard Bunk till ny styrelseordförande.

Richard Bunk arbetar som Innovation Director på Combitech och Director of Future Mobility Center på Högskolan i Halmstad, två av Swedsofts medlemsorganisationer. Richard har en bakgrund som vd i startups, av olika roller på några större företag samt från akademin.

”Jag ser fram emot att tillsammans med föreningens medlemmar arbeta för att Sverige ska vara världsledande inom mjukvaruutveckling. När vi driver viktiga frågor tillsammans och bygger starka nätverk kan vi gemensamt skapa de förändringar som krävs för att stärka svensk konkurrenskraft” säger Richard Bunk

Aurore Belfrage är entreprenör och investerare med bakgrund från bland annat EQT där hon idag är rådgivare. Hon är även aktiv som kolumnist i Svenska Dagbladet, driver podcast och sitter bland annat i styrelsen för Sveriges deltagande i världsutställningen i Dubai 2020.

”Utveckling av innovativ och robust mjukvara är helt avgörande för svensk tillväxt. Det känns spännande och viktigt att få bidra till Swedsofts styrelse och säkra svensk konkurrenskraft” säger Aurore Belfrage

Swedsofts styrelse består av åtta personer från olika delar av landet som tillsammans representerar en bredd av bolag i olika storlekar och branscher, organisationer samt akademi och institut. Till styrelsen för Swedsoft valdes:

• Richard Bunk, Combitech & Högskolan i Halmstad - Ordförande
  • Birgitta Lundvik, Favro – Vice ordförande
  • Frida Andersson, Teknikföretagen
  • Aurore Belfrage
  • Markus Borg, RISE
  • Niklas Lindhardt, CaptureInnovation
  • Henrik Lönn, Volvo AB
  • Michael Mattsson, Blekinge Tekniska Högskola

Swedsofts styrelse 2019 och generalsekreterare Gabriel Modéus.
Swedsofts styrelse 2019 och generalsekreterare Gabriel Modéus. Från vänster: Gabriel Modéus (generalsekreterare), Richard Bunk (ordförande), Markus Borg, Frida Andersson, Birgitta Lundvik (vice ordförande), Aurore Belfrage och Henrik Lönn. Saknas på bilden: Michael Mattson och Niklas Lindhardt.

Swedsoft

08-782 08 50https://www.swedsoft.se/

Swedsoft samlar svensk mjukvara i en oberoende, ideell förening som arbetar för att öka svensk mjukvaras konkurrenskraft. Våra medlemmar är företag, akademi och offentlig sektor i Sverige. Tillsammans arbetar vi för att Sverige ska vara världsledande på utveckling av mjukvara, mjukvaruintensiva produkter, system och tjänster. Läs mer på Swedsoft.se.

Följ Swedsoft

Senaste pressmeddelandena från Swedsoft