AVAUS MARKETING INNOVATIONS OY

Avaus kortfilm "The Choice" finalist på New York Festivals

Avaus kortfilm The Choice är gick till finalen i den prestigefyllda New York festivals.. The Choice deltar i serien för bästa TV & Film. Kortfilmen är gjord av Avaus och producerad av Lucy Love Stories.

Kortfilmen berättar om betydelsen av data i dagens marknadsföring. "Marknadsförare har slängt omkring sig ordet "kunddata" i alla tänkbara sammanhang under de senaste åren. Vi strävade till att hitta ett emotionellt och underhållande sätt att kommunicera ett abstrakt koncept. Vi ville att alla skulle förstå vad det egentligen är frågan om", säger Jyri Poutanen, Avaus kreativa chef.

Tävligen ordnas för 57. gången. I år deltar bidrag från över 50 länder. The Choice tävlar i kategorin PR. Sammanlagt fyra nordiska bidrag är bland finalisterna - två från Sverige, ett från Finland och Norge, Bl.a. Volvo, Vodafone och BBC är bland finalisterna.

Idé och manus är av Poutanen, Tuukka Paikkari and Veera Häkkinen från Avaus och Rane Tiukkanen of Lucy Loves. Regissör var Tiukkanen och producent Mikko Räisänen.

Här kan du se "the Choice"

Alla finalister hittar du här:

Tävlingen avgörs den 19. maris i Las Vegas

AVAUS MARKETING INNOVATIONS OY

+358 20 1500 300http://www.avausmarketing.fi/sv/
Avaus Marketing Innovations är en ledande förnyare av marknadsföringslösningar. Avaus arbetar med både BtoB och BtoC företag med att förbättra marknadsföringens resultat. Avaus lösningar består av kampanjoberoende flerkanalsprogram som baserar sig på analys och utnyttjar nya marknadsföringsteknologier. Avaus har en personal på 90 personer som alla arbetar i syfte att hjälpa uppdragsgivare att skapa resultatorienterad, säljdrivande kommunikation.

Följ AVAUS MARKETING INNOVATIONS OY

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från AVAUS MARKETING INNOVATIONS OY

Kanonstart för Avaus i Sverige5.2.2016 09:25Pressmeddelande

Ett dryg halvår efter startskottet i Sverige går Avaus Marketing Innovations nu för högvarv. – Vi har redan en stark kundbas och flera nya kunder på väg in, berättar VD Mikael Thiel, som just nu har händerna fulla med projekt och rekrytering. Det finska moderbolaget hade ett rekordår med en tillväxt på 26 procent, 75 miljoner kronor i omsättning och 9 miljoner i resultat före skatt. Den totala personalstyrkan växte från 62 till 90 personer. På Stockholmskontoret arbetar inom kort tio personer.