Spanska Turistbyrån

Avtal mellan Turespaña och Netflix

Dela

Turespaña slår sig samman med Netflix för att designa nya turistprodukter runt den audiovisuella industrin.

Spaniens minister för industri, handel och turism och co-CEO för Netflix, Ted Sarandos, har undertecknat ett avtal om att använda serierna och filmerna inspelade i Spanien som en turistresurs. Detta för att hjälpa återhämtningen av sektorn efter det kraftiga fallet i internationell efterfrågan härrörande från hälsokrisen Covid-19. 

Samarbetet mellan Netflix och Turespaña stärker länken mellan audiovisuell produktion i Spanien och turism. Denna union syftar till att skapa synergier och bidra till landets återhämtning, stärka det spanska varumärket och utöka kunskapen om landets diversifierade och omfattande kulturella utbud.

Netflix tillåter spanska kreatörer att ansluta sig till dess plattform med en global publik. Studien Impact of International Entertainment Services on Cultural Affinity and Tourism, genomförd av underhållningsplattformen, påvisar att konsumtionen av spanskt innehåll ökar intresset för många delar av den spanska kulturen, vilket ger stor potential att öka turismen i landet.

Netflix har lanserat en reklamfilm på sociala medier inom sitt avtal med Turespaña, som visar de mest ikoniska platserna av Spaniens geografi, kultur och livsstil genom fragment av filmer och serier på dess plattform. 

För att se det här innehållet från www.youtube.com måste du ge ditt medgivande sidans topp. 

Klicka här för att se videon.

Läs mer om Spanien: Spain.info.

Mer information om hur du reser tryggt: travelsafe.spain.info.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Om

Spanska Turistbyrån
Spanska Turistbyrån
BOX 7634
103 94 Stockholm

http://www.spain.info/en/

Turespaña – Spaniens Institut för Turism är ett organ som fått i uppdrag av den spanska staten att marknadsföra Spanien som en turistdestination. Turespaña bedriver sin verksamhet genom ett nätverk av 33 strategiskt placerade turistbyråer runt om i världen som interagerar lokalt med resebranschens olika aktörer, opinionsbildare och resenärer.     

Spanska Turistbyrån i Stockholm, som är Turespañas kontor i Sverige, har till uppgift att bistå den  spanska turismsektorn genom marknadsföring av Spanien med hjälp av olika arrangemang som riktas till så väl verksamma inom resesektorn (presentationer, workshops, vidareutbildningar för agenter, deltagande i mässor mm) som till allmänheten (reklamkampanjer, aktiviteter i sociala medier och event), och genom analys och marknadsrapporter. För att stärka och positionera Spanien som resmål arbetar Spanska Turistbyrån även aktivt inom kommunikation och PR.

Följ Spanska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spanska Turistbyrån

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum