Axcell Fastighetspartner etablerar sig i Luleå

Genom ett omfattande avtal med SBF Fonder kan Axcell Fastighetspartner expandera och ta ytterligare ett steg in i norra Sverige. Företaget etablerar sig nu i Luleå för att bygga upp en större avdelning på orten under de närmaste åren.
Anton Rahko och Anton Suup på Axcell Fastighetspartner i Luleå. Foto: Axcell Fastighetspartner

– Det finns mycket investeringsvilja i norr och Luleå är en stor tillväxtort. Det är också en attraktiv plats för företagsetableringar, vilket ställer krav på energieffektiva och välskötta lokaler. Där kommer vi in i bilden. Vi vill växa på orten och etablera Axcell, för att bygga upp en enhet om 10-15 personer inom ett par år, säger Jan-Erik Andersson, regionchef på Axcell.

En heltäckande fastighetspartner

Axcell Fastighetspartner startade år 2013 i Växjö och finns idag på ett 20-tal orter i Sverige. Den nyöppnade filialen i Luleå finns på Aurorumvägen 1, men kollegorna på orten spenderar majoriteten av arbetstiden ute hos kunder.

I företaget finns kunskap inom allt som rör teknisk och administrativ fastighetsförvaltning. Kunderna består av kommersiella och offentliga fastighetsägare samt bostadsrättsföreningar, där Axcell hjälper till med allt från teknik och energibesparingsåtgärder till ekonomisk förvaltning och skötsel av utemiljöer.

– Vi brinner för att förvalta och förbättra fastigheter för att skapa ett lönsamt fastighetsägande för våra kunder. Luleå är en spännande ort att starta upp i och vi har redan fått ett antal ytterligare förfrågningar från fastighetsägare och bostadsrättsföreningar, avslutar Jan-Erik Andersson.

Läs mer i tidigare nyhet: SBF Fonder väljer Axcell Fastighetspartner

Jan-Erik Andersson, regionchef Axcell Fastighetspartner
Yttre fastighetsskötsel. Foto: Axcell Fastighetspartner
Fastighetstekniker genrebild. Foto: Axcell Fastighetspartner

Axcell Fastighetspartner är en heltäckande leverantör av tjänster inom fastighetsförvaltning. Vi levererar tjänster till kommersiella, offentliga och privata fastighetsägare samt bostadsrättsföreningar. Vi är personliga och nytänkande och vårt mål är alltid att skapa ett lönsamt fastighetsägande med nöjda hyresgäster för våra kunder. Axcell finns i södra Sverige samt i Luleå och Örnsköldsvik.