Azra Cerimagic från Bålsta kan bli årets chef

Klinikchefen på Folktandvården i Upplands Väsby, Azra Cerimagic från Bålsta, är en av tio finalister som kan ta hem priset Årets Chef i Fokus. Priset delas ut av Chefen i fokus, Visions ledarskapsmagasin, till en chef som är medlem i Vision. Vinnaren utses den 20 maj på ett direktsänt digitalt event.

Många timmar spenderas på arbetsplatsen. Därför är det väldigt viktigt med trivseln, menar klinikchefen på Folktandvården i Upplands Väsby, som har ett stort intresse för både den fysiska och psykiska arbetsmiljön.

Varför tror du att du är nominerad och också finalist i Årets Chef i fokus 2022?

– Jag försöker vara en god förebild genom att vara positiv och att visa att vi ställer upp för varandra. Jag har stort förtroende för min personal och är genuin i det jag gör. Jag arbetar för en öppen kommunikation och bjuder in till dialog.

– Jag försöker också att se individen och uppmuntra framgång genom att fira både stort och smått.

Ge oss ditt bästa ledarskapstips!

– Värna om arbetsmiljön! Det är grunden för att lyckas som ledare.

Om Årets Chef i fokus

Av över hundra nominerade tävlar tio finalister om årets pris. Med priset vill Vision uppmärksamma goda ledarskapsinsatser och lyfta fram hur avgörande ett gott ledarskap är för att skapa en god arbetsmiljö och en bra verksamhet.

Läs hela intervjun med Azra i Chefen i fokus: Finalist: Azra Cerimagic har arbetsmiljön i fokus — Vision

För mer information kontakta:
Hediye Güzel, presschef Vision, 076-141 7321, hediye.guzel@vision.se

Våra 200 000 medlemmar finns inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.

Stora löneskillnader mellan chefer i Västernorrland18.5.2022 07:20:00 CEST | Pressmeddelande

Chefen i Fokus har kartlagt medellönen år 2021 för en rad olika enhetschefer i kommunerna. Statistiken visar att snittlönen varierar mycket beroende på var i landet man jobbar. Skillnaderna är också tydliga mellan kommunerna i Västernorrland. Exempelvis är medellönen för en chef inom äldreomsorgen 44 327 kronor per månad i Timrå, och 39 217 i Sollefteå. Här kan du ta del löneskillnader för enhetschefer i kommuner i länet, och jämförelser kan också göras med andra delar av landet: Lista: Så ser lönerna ut för enhetschefer i kommunerna — Vision Lön är en viktig fråga för Visions medlemmar, som organiserar chefer och tjänstemän inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden. Vi har lokala fackliga företrädare som kan ställa upp på intervju om löneskillnaderna och hur det kan påverka kompetensförsörjningen i kommunerna. Kontakta Ulrica Näsström, ulrica.nasstrom@vision.se eller 070 313 56 65, ombudsman på det center där Västernorrland ingår.

Stora löneskillnader mellan chefer i Jämtland18.5.2022 07:06:00 CEST | Pressmeddelande

Chefen i Fokus har kartlagt medellönen år 2021 för en rad olika enhetschefer i kommunerna. Statistiken visar att snittlönen varierar mycket beroende på var i landet man jobbar. Skillnaderna är också tydliga mellan kommunerna i Jämtlands län. Exempelvis är medellönen för en chef inom äldreomsorgen 49 146 kronor per månad i Åre, och 39 270 i Strömsund. Här kan du ta del löneskillnader för enhetschefer i kommuner i länet, och jämförelser kan också göras med andra delar av landet: Lista: Så ser lönerna ut för enhetschefer i kommunerna — Vision Lön är en viktig fråga för Visions medlemmar, som organiserar chefer och tjänstemän inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden. Vi har lokala fackliga företrädare som kan ställa upp på intervju om löneskillnaderna och hur det kan påverka kompetensförsörjningen i kommunerna. Kontakta Ulrica Näsström, ulrica.nasstrom@vision.se eller 070 313 56 65, ombudsman på det center där Jämtland ingår.

Stora löneskillnader mellan chefer i Uppsala län18.5.2022 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Chefen i Fokus har kartlagt medellönen år 2021 för en rad olika enhetschefer i kommunerna. Statistiken visar att snittlönen varierar mycket beroende på var i landet man jobbar. Skillnaderna är också tydliga mellan kommunerna i Uppsala län. Exempelvis är medellönen för en chef inom äldreomsorgen i Enköping 55 512 kronor per månad, och 45 120 i Heby. Här kan du ta del löneskillnader för enhetschefer i kommuner i länet, och jämförelser kan också göras med andra delar av landet: Lista: Så ser lönerna ut för enhetschefer i kommunerna — Vision Lön är en viktig fråga för Visions medlemmar, som organiserar chefer och tjänstemän inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden. Vi har lokala fackliga företrädare som kan ställa upp på intervju om löneskillnaderna och hur det kan påverka kompetensförsörjningen i kommunerna. Kontakta Jan Andersson, jan.andersson@vision.se eller 073 058 45 86, ombudsman på det center där Uppsala ingår.

Stora löneskillnader mellan chefer i Kalmar län18.5.2022 06:59:00 CEST | Pressmeddelande

Chefen i Fokus har kartlagt medellönen år 2021 för en rad olika enhetschefer i kommunerna. Statistiken visar att snittlönen varierar mycket beroende på var i landet man jobbar. Skillnaderna är också tydliga mellan kommunerna i Kalmar län. Exempelvis är medellönen för en chef inom äldreomsorgen 46 665 kronor per månad Mönsterås, och 33 350 i Västervik. Här kan du ta del löneskillnader för enhetschefer i kommuner i länet, och jämförelser kan också göras med andra delar av landet: Lista: Så ser lönerna ut för enhetschefer i kommunerna — Vision Lön är en viktig fråga för Visions medlemmar, som organiserar chefer och tjänstemän inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden. Vi har lokala fackliga företrädare som kan ställa upp på intervju om löneskillnaderna och hur det kan påverka kompetensförsörjningen i kommunerna. Kontakta Karolina Sundqvist, karolina.sundqvist@vision.se eller 070 285 48 38, samordnare på det center där Kalmar ingår.

Stora löneskillnader mellan chefer i VGR18.5.2022 06:58:00 CEST | Pressmeddelande

Chefen i Fokus har kartlagt medellönen år 2021 för en rad olika enhetschefer i kommunerna. Statistiken visar att snittlönen varierar mycket beroende på var i landet man jobbar. Skillnaderna är också tydliga mellan kommunerna i Västra Götalands län. Exempelvis är medellönen för en chef inom äldreomsorgen 52 841 kronor per månad i Kungälv, och 44 100 i Borås. Här kan du ta del löneskillnader för enhetschefer i kommuner i länet, och jämförelser kan också göras med andra delar av landet: Lista: Så ser lönerna ut för enhetschefer i kommunerna — Vision Lön är en viktig fråga för Visions medlemmar, som organiserar chefer och tjänstemän inom kommun, region, kyrkan och bolag kopplat till välfärden. Vi har lokala fackliga företrädare som kan ställa upp på intervju om löneskillnaderna och hur det kan påverka kompetensförsörjningen i kommunerna. Kontakta Irena Aracic, irena.aracic@vision.se eller 031 85 74 15, opinionsansvarig på det center där VGR ingår.