Backen Wilma Carlsson förlänger spelarkontraktet med Brynäs IF

Idag presenteras att Brynässpelaren Wilma Carlsson förlänger avtalet och skriver kontrakt för spel med Brynäs IF i SDHL kommande säsong 2018/2019.

- Det känns bra att förlänga avtalet med Brynäs IF, jag har trivts bra och jag ser nu fram mot att vara en del av den nysatsning som föreningen gör på dam-verksamheten. Jag slutade ganska tidigt in i förra säsongen men gjorde sedan comeback under slutspelet. Jag kände då att jag hade fått glädjen tillbaka och hoppas få fortsätta på den vägen, berättar Wilma Carlsson.

Wilma Carlsson är född 2001, har spelat i SDHL för Brynäs IF i 4 säsonger och 82 matcher.

-Väldigt roligt att vi förlängt avtalet med Wilma. Hon är ett jättelöfte från en härlig idrottsfamilj, Wilma har en enorm potential och med en bra sommarträning så tror jag hon kan blomma ut ordentligt under kommande säsong, berättar Åke Lilljebjörn, dam-ansvarig i Brynäs IF.

För mer information, kontakta Åke Lilljebjörn dam-ansvarig Brynäs IF, telefon 0736 333362