Bagge släpper ut kossorna på Arlas digitala kosläpp

Arla har tidigare bekräftat att de för tredje året i rad sänder ett digitalt kosläpp. Nu står det klart att sändningen kommer co(w)-hostas av folkkära Anders Bagge och Johanna Lind Bagge. Årets digitala kosläpp sänds den 23 april och ger tittarna chansen att tillsammans med paret Bagge få en inblick i kolivet och ta del av ett klassiskt vårtecken – kosläpp.

Anders Bagge och Johanna Lind Bagge programleder Arlas digitala kosläpp den 23 april.

”Som djurvänner är det ren lycka att få möta våren tillsammans med alla kossor, en dröm som går i uppfyllelse”, säger Anders och Johanna, programledare för Arlas digitala kosläpp.

Arlas digitala kosläpp ger den som inte kan besöka ett fysiskt kosläpp eller föredrar soffa före hage möjlighet att ta del av kolivet och titta på kossor som skuttar ut på grönbete. I sändningen kommer tittarna få följa Anders Bagge och Johanna Lind Bagge när de lär sig mer om kolivet, hur det är och ser ut på en bondgård, och inte minst själva kosläppet.

Sändningen blev en succé med närmare 700 000 tusen visningar vid lansering 2020 och likaså blev det en succé förra året. När folkfesten nu kan flyttas ut på gårdar igen väljer Arla att komplettera med det digitala kosläppet.

”Alla har inte möjlighet att åka ut till en gård, då får vi helt enkelt ta gården till dem. Det här är ett härligt vårtecken och något som vi vill dela med så många som möjligt. Att paret Bagge kommer leda denna festliga sändning för hela familjen känns helt rätt”, säger Åsa Scherman, projektledare Arlas digitala kosläpp.

Arlas digitala kosläpp kommer att sändas den 23 april, kl. 10:00-11:30, via följande länk: https://www.arla.se/event-sponsring/koslapp/live/

Kontaktperson Arla
Sandra Eriksson, sandra.eriksson@arlafoods.com

Kontaktperson Anders Bagge och Johanna Lind Bagge
Richard Grönwall, richard@promotormedia.se

Arla Foods är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av 8 900 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Med visionen att skapa framtiden inom mejeri för att sprida hälsa och inspiration i världen, helt naturligt, är Arla i Sverige hem åt älskade varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden. I dag har Arla 12 mejerier i Sverige som drivs till 100% på grön el och alla egna tunga transporter är fossilfria.

Energiministern på plats i Jönköping när Arla tar ännu ett steg mot fossilfrihet18.5.2022 14:31:58 CEST | Pressmeddelande

Under förmiddagen invigdes den nya flispannan som ger energi till Arlas mejeriproduktion i Jönköping. Med den nya bioenergianläggningen blir mejeriet nästintill fossilfritt. Flispannan är ett samarbete med Jönköping Energi som investerat i och säkerställer den dagliga produktionen. Arla tar på så vis ytterligare ett steg mot att sänka utsläppen och att fasa ut fossila energikällor.

Arla Familjefavoriter Humlan – en ekologisk ost som gör livet lättare för pollinerare28.4.2022 13:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nu lanserar Arla hårdosten Humlan; ett ekologiskt tillskott i populära serien Familjefavoriter med prisvärda och milda ostar som passar hela familjen. Utöver att vara en välsmakande hårdost gör Humlan det enkelt och mer tillgängligt för fler konsumenter att välja ett ekologiskt alternativ i matbutiken. I samband med lanseringen av osten vill Arla lyfta pollinerares betydelse för biologisk mångfald samt uppmuntra konsumenter att hjälpa pollinerare med enkla tips och inspiration. Humlan finns i de flesta butiker från vecka 19.