Balansakt på recessionens rand

Teknikföretagen presenterar sin konjunkturprognos tisdagen den 20 november klockan 09.00. Välkommen till en pressträff då Teknikföretagens chefekonom, Mats Kinnwall, presenterar rapporten.

Mats Kinnwall, chefekonom Teknikföretagen.

- Arbetsnamnet för vår kommande konjunkturrapport är "Balansakt på recessionens rand". Det baseras på bilden som är att den globala industrikonjunkturen håller på att bromsa in. Tillväxttakten avtar tydligt, egentligen med enda undantaget USA. Jag berättar mer den 20 november, säger Mats Kinnwall.

Var? Teknikföretagen, Storgatan 5. Vi bjuder på kaffe och smörgås.
När? Kl. 09.00 den 20 november.

Vänligen anmäl om du vill delta i pressträffen till pressansvarig, Anna Lööf, anna.loof@teknikforetagen.se tel. 072-523 25 80.

Mats Kinnwall, chefekonom Teknikföretagen.

Rekordhögt intresse för ingenjörsyrket bland tjejer – ny undersökning presenteras under Järvaveckan12.6.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Nya siffror visar att intresset för ingenjörsyrket är högre än någonsin, framförallt bland tjejerna. Samtidigt är det för få tjejer som söker teknisk utbildning. Under Järvaveckan kommer gruppen ”Tjejer som går teknik” att medverka för att synliggöra förebilder som redan går teknikprogrammet på gymnasiet. Teknikföretagen hoppas att mötesplatsen ska inspirera fler tjejer till teknik.