Balansakt på recessionens rand

Teknikföretagen presenterar sin konjunkturprognos tisdagen den 20 november klockan 09.00. Välkommen till en pressträff då Teknikföretagens chefekonom, Mats Kinnwall, presenterar rapporten.

Mats Kinnwall, chefekonom Teknikföretagen.

- Arbetsnamnet för vår kommande konjunkturrapport är "Balansakt på recessionens rand". Det baseras på bilden som är att den globala industrikonjunkturen håller på att bromsa in. Tillväxttakten avtar tydligt, egentligen med enda undantaget USA. Jag berättar mer den 20 november, säger Mats Kinnwall.

Var? Teknikföretagen, Storgatan 5. Vi bjuder på kaffe och smörgås.
När? Kl. 09.00 den 20 november.

Vänligen anmäl om du vill delta i pressträffen till pressansvarig, Anna Lööf, anna.loof@teknikforetagen.se tel. 072-523 25 80.

Mats Kinnwall, chefekonom Teknikföretagen.

Teknikföretagen är arbetsgivarorganisationen som ger kreativiteten utrymme. Vi finns över hela Sverige och bistår 3900 teknikföretag i arbetsrätt och branschfrågor, så att de kan fokusera på att utveckla varor och tjänster i världsklass. Teknikföretag formar framtiden, och vi hjälper dem att lyckas.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Teknikföretagen ger ut teknikbok för breddad rekrytering till teknikbranschen23.10.2018 07:00Pressmeddelande

Det kunskapsförsprång som Sverige och västvärlden har haft i teknikutvecklingen minskar succesivt. Nya teknologier skapar nya möjligheter men ställer också krav på Sverige att öka sin kompetensnivå. Ännu fler måste få upp ögonen för teknikämnet och då spelar skolan en avgörande roll. För att stötta och inspirera tekniklärare har Teknikföretagen tagit fram en ny teknikbok där tekniken sätts i nya, samhällsaktuella sammanhang.