Bank Norwegian kammade hem prestigefyllt pris

Bank Norwegian Visa vann Freddie Awards-priset för bästa kreditkort med förmånsprogram under det som kallas ”Resebranschens Oscarprisutdelning”.

Foto: Norwegian

Det var inte bara Norwegian-kortet som tog hem pris i årets prisutdelning, flygbolaget Norwegians förmånsprogram Norwegian Reward vann också flera priser under Freddie Awards-ceremonin som hölls digitalt i år.

Förmånsprogrammet Norwegian Reward vann priset för bästa förmånsprogram för fjärde året i rad och dessutom vann de i kategorierna ”bästa kundtjänst” och ”bästa marknadskampanj”.

Bank Norwegian Visa kammade hem segern i kategorin ”bästa kreditkort med förmånsprogram” både i 2019 och 2017.

- Norwegian-kortet har under lång tid fått väldigt bra resultat i tester och vunnit flera priser, bland annat för att vi erbjuder avgiftsfria uttag, ingen årsavgift och bra villkor både för intjäning och bruk av CashPoints på alla Norwegians flygningar.

Vårt Visa-kort kan användas på över 25 miljoner köpställen över hela världen, säger Kai-Morten Terning till Credi.se.

Terning är chef för kommunikation och samhällsrelationer hos Bank Norwegian, som utfärdar kreditkortet.

Tjäna poäng med Bank Norwegian kreditkort

CashPoints är namnet på Norwegian Rewards bonuspoäng. Du tjänar poäng när du handlar med kortet och du kan använda poängen till att betala flygbiljetter hos Norwegian. Konsumentportalen Credi.se har kårat Bank Norwegian Visa till bästa kreditkortet fem år i rad på grund av kortets förmånliga villkor, inkluderade försäkringar samt tillgängliga tilläggsprodukter.

- Jag tror att en del av det våra kunder verkligen uppskattar är att de kan tjäna CashPoints på flera sätt. Genom att använda Norwegian-kortet för att köpa flygbiljetter hos Norwegian tjänar man extra CashPoints på alla flygningar, berättar Terning till Credi.se.

Man kan också tjäna CashPoints genom att handla hos Norwegians många samarbetspartners. Med förmånsprogrammet kan du tjäna poäng genom vardaglig handel, näthandel och reserelaterade tjänster.

Tar över marknaden

Norwegian Reward har under de senaste åren framträtt som det bästa förmånsprogrammet i Europa och Afrika om man ser på den ledande prisutdelningen. Nu verkar det som att kreditkortet, Bank Norwegian Visa, också håller på att bli en favorit efter att ha vunnit priset för bästa kreditkort med förmånsprogram tre gånger på kort tid.

American Express kreditkort som är känt som världens största kort- och reseföretag har länge varit en favorit i den nämnda kategorin, men måste i allt högre grad se sig slagen av konkurrenten Bank Norwegian.

Med Bank Norwegian Visa får du 0,5 % CashPoints på varuköp upp till 100 000 kr per år. Vid användning över 100 000 SEK fortsätter intjäningen med 0,5 % vid köp i dagligvaruhandel, bensinstationer och vid köp med utländsk valuta. 1 CashPoint = 1 NOK.

Foto: Norwegian

Dinero
Enebakkveien
117 0680 Oslo