Bara att vrida på startnyckel kostar 10 000kr!

Med sig på den enorma trailern har Team Kågered "Top Fuel Dragstern" som skall visas för eleverna som utbildar sig i personbilsteknik på Yrkesplugget i Bromma.

Det är en ära för oss på Yrkesplugget att ta emot besök från ett så välmeriterat team som Kågereds. Yrkesplugget jobbar konsekvent med att ge eleverna möjlighet att komma ut i verkligheten för att vara väl förbereda inför sina yrkesliv. Detta gör vi genom praktik på olika företag och via studiebesök, som det här besöket av Team Kågered. Man kan definitivt säga att detta är ett av de mer populära, säger Jesper Ström som är APL-ansvarig på skolan.

Förutom att visa upp Top Fuel Dragstern för eleverna kommer teamet också ge en historisk tillbakablick på sporten, lära ut hur man hanterar olika verktyg som tex momentnycklar, tryckluftverktyg, handverktyg samt en del om ergonomi.

Att starta Top Fuel Dragstern kostar runt 10 000 kr. Görs detta måste troligen först alla fönsterrutor på skolan tejpas, så vi får se hur det blir med den saken, säger Jesper Ström med ett brett leende.

Team Kågered från Linköping med Micke Kågered i spetsen besöker Yrkesplugget på Johannesfredsvägen 9-11 i Bromma tisdagen den 4 april och finns på plats mellan kl. 08:00 och ca 11:30

För mer information kontakta:

Marknadschef Börje Lundén

borje@yrkesplugget.se

Yrkesplugget startades 2006 av Annelee Bergstrand och Kjell-Ove Moss. Tillsammans har de både mångsidig och stor kompetens inom området yrkesutbildningar. 2010 startades Yrkespluggets andra skola, i Uppsala.

Yrkespluggets personal har tillsammans arbetat fram gemensamma kärnvärden och kvalitetsmål. De skall genomsyra hela verksamheten och vara ett stöd i vårt dagliga arbete. Våra kärnvärden är: Elevfokuserade, Kompetenta, Nytänkande, Lösningsinriktade, Branschfokuserade och Mångfald.

Motorbranschen & IF Metall certifierar Sveriges första friskola att bli Motorbranschcollege19.6.2018 15:21Pressmeddelande