Barbara Hendricks ger virtuell välgörenhetskonsert

Den 22 maj 2020 kl. 19.00 kommer den världskända sopranen Barbara Hendricks att ge en livestreaming-konsert för första gången i sin karriär. Intäkterna från konserten kommer att doneras i sin helhet till UNHCR, FN:s flyktingorgan.

Barbara Hendricks är UNHCR:s enda Goodwill Ambassador for Life och har arbetat med att försvara flyktingars rättigheter i över 30 år.

Under denna period med nedstängningar och begränsningar som införts på grund av pandemin erbjuder Barbara Hendricks sin publik att för första gången träffas genom en virtuell konsert från Vasateatern i Stockholm. Med sitt bluesband kommer Barbara Hendricks att framföra The Road to Freedom, ett blues-inspirerat program bestående av låtar från medborgarrättsrörelsen i USA.

Konserten sänds direkt och exklusivt på Abundo-plattformen den 22 maj kl. 19.00

Plats: Live från Vasateatern, Stockholm

Datum: Fredag ​​22 maj 2020

Kostnad: 125 SEK

Bokningar: https://abundolive.se/event/stockholm/barbara_hendricks

Stjärnspelarna Asmit Begović och Alphonso Davis spelar virtuell fotbollsturnering till förmån för UNHCR:s arbete mot coronaviruset24.4.2020 09:56:11 CESTPressmeddelande

Den berömda AC Milan-målvakten Asmir Begović och FC Bayern Münchens tonårssensation Alphonso Davies kommer att mötas i en eFootball PES2020 livestream-turnering på lördagen den 25 april. De två spelarna, båda före detta flyktingar, kommer att göra upp om segern för att samla in pengar till UNHCR, FN:s flyktingorgans insatser mot covid-19.

Delicato och Stiftelsen Einar Belvén skänker en miljon kronor till Sverige för UNHCR20.1.2020 08:00:00 CETPressmeddelande

Den senaste tidens upptrappning av konflikten i provinsen Idlib i Syrien tvingar alltfler att fly för sina liv. Nästan 5.6 miljoner syrier befinner sig på flykt. Hälften är barn. Hjälpbehoven är enorma och bidrag från den privata sektorn behövs mer än någonsin. Delicato Bakverk AB och Stiftelsen Einar Belvén visar därför sitt fortsatta stöd genom att skänka en miljon kronor till UNHCR:s arbete för människor på flykt.