Barcelona i topp bland sommarens cityresmål hos Ving

Det är inte bara solresmål som lockar på sommaren, många svenskar vill hellre ha citypuls eller kombinera bad och stad vilket man kan göra i många internationella storstäder som exempelvis Barcelona.

Många vill till Barcelona i sommar. Foto Kajsa Fagerström.

Vings bokningsstatistik visar att det är Barcelona, London och Prag som flest har bokat en resa till i sommar.

- Många storstäder är väldigt mysiga sommartid med sköna parker, sevärdheter och mycket bra häng för middagar och kaffestopp och det är inte så förvånande att Barcelona toppar listan, där kan man få både bad och stadspuls på samma gång, säger Anna Hagberg, tf. informationschef Ving.

Topp-10 bäst bokade städer hos Ving i sommar:

1. Barcelona
  2. London
  3. Prag
  4. Rom
  5. Paris
  6. New York
  7. Dubrovnik
  8. Budapest
  9. Lissabon
  10. Krakow

Hotell med takbarer
Ving erbjuder utvalda hotell med centralt läge, något som är väldigt viktigt för resenärer som besöker en storstad. Många tittar också på andra saker, som t ex att hotellet har en trevlig takbar eller restaurang. Här är några tips på hotell med takbarer samt med trevliga barer.

Prisexempel:
Flyg t/r Stockholm – Barcelona med avresa 21 augusti 2018. Boende två nätter på hotell HCC St. Moritz med del i dubbelrum inklusive frukost. Pris från 3.254: -/person.

Vinggruppen gör nytt rekordresultat17.5.2018 09:31Pressmeddelande

Thomas Cook Northern Europe, även kallad Vinggruppen, där Ving, Spies, Globetrotter och Tjäreborg ingår, gör ett nytt rekordresultat för vinterhalvåret, när Thomas Cook-koncernen idag presenterar halvårsresultatet för 2017/2018. Vinggruppen befäster sin marknadsledande ställning inom semesterpaketresor, både med det egna flygbolaget och reguljärflyg. Den nordiska gruppens rörelseresultat för halvåret uppgick till 554 miljoner kronor, vilket är en ökning med 88 miljoner kronor för perioden.