Barcelona i topp bland sommarens cityresmål hos Ving

Det är inte bara solresmål som lockar på sommaren, många svenskar vill hellre ha citypuls eller kombinera bad och stad vilket man kan göra i många internationella storstäder som exempelvis Barcelona.

Många vill till Barcelona i sommar. Foto Kajsa Fagerström.

Vings bokningsstatistik visar att det är Barcelona, London och Prag som flest har bokat en resa till i sommar.

- Många storstäder är väldigt mysiga sommartid med sköna parker, sevärdheter och mycket bra häng för middagar och kaffestopp och det är inte så förvånande att Barcelona toppar listan, där kan man få både bad och stadspuls på samma gång, säger Anna Hagberg, tf. informationschef Ving.

Topp-10 bäst bokade städer hos Ving i sommar:

1. Barcelona
  2. London
  3. Prag
  4. Rom
  5. Paris
  6. New York
  7. Dubrovnik
  8. Budapest
  9. Lissabon
  10. Krakow

Hotell med takbarer
Ving erbjuder utvalda hotell med centralt läge, något som är väldigt viktigt för resenärer som besöker en storstad. Många tittar också på andra saker, som t ex att hotellet har en trevlig takbar eller restaurang. Här är några tips på hotell med takbarer samt med trevliga barer.

Prisexempel:
Flyg t/r Stockholm – Barcelona med avresa 21 augusti 2018. Boende två nätter på hotell HCC St. Moritz med del i dubbelrum inklusive frukost. Pris från 3.254: -/person.

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.