Barnens dag i Kallhäll

Varje år anordnas många gårdsfester och andra trevliga aktiviteter runt om i Järfällahus områden. Detta sker inom ramen för Boutveckling, ett samarbete mellan Järfällahus och de lokala Hyresgästföreningarna. Bland annat har SWAT, ungdomsföreningen som vi är så stolta över och som börjar bli känd i hela Sverige, kommit ur boutvecklingsarbetet.

Grundtanken är att de boende har idéer och engagemang och Järfällahus bidrar med medel för att förverkliga idéerna. Målet är ökad trivsel och trygghet i våra bostadsområden.

Affischen visar ett exempel på vad som görs genom Boutveckling. Alla som bor i Järfällahus områden i Kallhäll är hjärtligt välkomna till kvarterslokalen på Termovägen 8 den 28 oktober kl 14.00. Målgruppen är särskilt barnfamiljer. Det blir popcorn och slush och evenemanget får besök av bland andra trollkarlen Robert Ace och vårt eget Järfällafår Älla.

Järfällahus är Järfällas kommunägda bostadsföretag. Vi har cirka 5600 lägenheter, över 4000 fordonsplatser och ungefär 400 lokaler i hela Järfälla.

​Rekordmånga får sommarjobb hos Järfällahus8.6.2017 14:02Nyheter

I år är det hela 70 ungdomar mellan 15 och 18 år som har fått sommarjobb hos Järfällahus AB. Redan förra året tog Järfälla kommuns eget bostadsbolag emot ett tjugotal ungdomar, men i år är de alltså mer än tre gånger så många. Och den här gången sker det i samarbete med Hyresgästföreningen. - Det här är vårt sätt att ta ett kommunalt samhällsansvar, säger Ali, social hållbarhetsstrateg på Järfällahus. Sommarjobbarna är framtidens medborgare, och vi är glada att de vill ta sina första steg på arbetsmarknaden hos oss. Ett femtiotal av ungdomarna kommer att arbeta i bostadsområdena med att städa, sätta upp skyltar, dela ut information till hyresgästerna m m. Resterande 20 kommer att hjälpa till med de sommaraktiviteter som SWAT arrangerar. SWAT är den ungdomsverksamhet som Järfällahus och Hyresgästföreningen i Järfälla driver tillsammans. Det handlar bland annat om att arrangera turneringar i bubbelfotboll i områdena, anordna LAN och paintball med flera aktiviteter. Så här säger Mikael Jä