Barnens dag i Kallhäll

Varje år anordnas många gårdsfester och andra trevliga aktiviteter runt om i Järfällahus områden. Detta sker inom ramen för Boutveckling, ett samarbete mellan Järfällahus och de lokala Hyresgästföreningarna. Bland annat har SWAT, ungdomsföreningen som vi är så stolta över och som börjar bli känd i hela Sverige, kommit ur boutvecklingsarbetet.

Grundtanken är att de boende har idéer och engagemang och Järfällahus bidrar med medel för att förverkliga idéerna. Målet är ökad trivsel och trygghet i våra bostadsområden.

Affischen visar ett exempel på vad som görs genom Boutveckling. Alla som bor i Järfällahus områden i Kallhäll är hjärtligt välkomna till kvarterslokalen på Termovägen 8 den 28 oktober kl 14.00. Målgruppen är särskilt barnfamiljer. Det blir popcorn och slush och evenemanget får besök av bland andra trollkarlen Robert Ace och vårt eget Järfällafår Älla.