Barnens stora favoriter Babblarna har blivit musikal och i vår flyttar de in på Intiman

2Entertain - Part of Moment Group

Hatten Förlag har fullkomligt erövrat de mindre barnens marknad med sina figurer Babblarna. Deras musikvideor har hisnande 65 miljoner klick – baserat på endast 3 låtar! Dessutom har Hattens egen filmkanal mer än 111 000 prenumeranter, vilket gör dem till Sveriges idag överlägset mest sedda barnfigur på nätet.

Babblarnas böcker har hittills sålt i mer än 200 000 exemplar. Bara i år har böckerna sålt 140 000 exemplar. Fullängdsalbumet har sålt platina, första spelfilmen hade nyligen premiär och Babblarnas lanseras nu i England, Tyskland, Norge, Danmark och Finland.

”Babblarna – första musikalen” är en svängig, interaktiv och rolig musikal med barnens stora favoriter Babblarna. Ni får träffa robotflickan Klonk som med publikens hjälp trollar fram alla Babblarna ur deras hus. Vi klappar fram Diddi, klickar fram Bibbi, viskar i brevlådan efter Bibbi och stampar fram Dadda. Barnen i publiken får dansa med till ”Stompalong Tut Pling Sång””Första låten”, ”Bergochdalbanebit” och många många, många fler.

En historia om kärlek och omtanke om varandra, om äventyr, mod och om att annorlunda är bra det med. Allt förpackat med språkutveckling, specialpedagogik och svängig musik i första rummet – framfört med tal, tecken, sång och dans.

”Babblarna – första musikalen” gör ett exklusivt gästspel på Intiman 11-12 mars och 1-2 april 2017.

Föreställningen rekommenderas från 2 år och uppåt och är 35 minuter utan paus.

Biljetterna släpps den 2/12-2016.

Regi och manus: My Blomqvist Olsberg

Koreografi: Åsa Engman

Produktion: 2Entertain och Mys Artisteri AB

I rollerna: Sara Englund, Gustav Karlberg och Fatima Edell

För biljetter och mer information: www.showtic. se samt www.babblarna.se/live

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport 1 jan - 30 sep 2018: Notering på Nasdaq Stockholm genomförd och efter en period av hög tillväxt följer nu en konsolideringsfas26.10.2018 10:34Pressmeddelande

Inledningsvis, innan redogörelsen för tredje kvartalet, är vi stolta över att Moment Groups aktie sedan den 18 oktober handlas på Nasdaq Stockholm, Main Market. Det är en kvalitetsstämpel att koncernen numera återfinns på huvudlistan då en notering där föregås av en omfattande granskningsprocess. Dessutom ökar det möjligheterna för Moment Group att agera i marknaden och driva det fortsatta arbetet för att vara den ledande aktören som formar upplevelseindustrin – ”Shaping the experience industry”.