Barnens stora favoriter Babblarna har blivit musikal och i vår flyttar de in på Intiman

2Entertain - Part of Moment Group

Hatten Förlag har fullkomligt erövrat de mindre barnens marknad med sina figurer Babblarna. Deras musikvideor har hisnande 65 miljoner klick – baserat på endast 3 låtar! Dessutom har Hattens egen filmkanal mer än 111 000 prenumeranter, vilket gör dem till Sveriges idag överlägset mest sedda barnfigur på nätet.

Babblarnas böcker har hittills sålt i mer än 200 000 exemplar. Bara i år har böckerna sålt 140 000 exemplar. Fullängdsalbumet har sålt platina, första spelfilmen hade nyligen premiär och Babblarnas lanseras nu i England, Tyskland, Norge, Danmark och Finland.

”Babblarna – första musikalen” är en svängig, interaktiv och rolig musikal med barnens stora favoriter Babblarna. Ni får träffa robotflickan Klonk som med publikens hjälp trollar fram alla Babblarna ur deras hus. Vi klappar fram Diddi, klickar fram Bibbi, viskar i brevlådan efter Bibbi och stampar fram Dadda. Barnen i publiken får dansa med till ”Stompalong Tut Pling Sång””Första låten”, ”Bergochdalbanebit” och många många, många fler.

En historia om kärlek och omtanke om varandra, om äventyr, mod och om att annorlunda är bra det med. Allt förpackat med språkutveckling, specialpedagogik och svängig musik i första rummet – framfört med tal, tecken, sång och dans.

”Babblarna – första musikalen” gör ett exklusivt gästspel på Intiman 11-12 mars och 1-2 april 2017.

Föreställningen rekommenderas från 2 år och uppåt och är 35 minuter utan paus.

Biljetterna släpps den 2/12-2016.

Regi och manus: My Blomqvist Olsberg

Koreografi: Åsa Engman

Produktion: 2Entertain och Mys Artisteri AB

I rollerna: Sara Englund, Gustav Karlberg och Fatima Edell

För biljetter och mer information: www.showtic. se samt www.babblarna.se/live

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.