Barnens stora favoriter Babblarna har blivit musikal och i vår flyttar de in på Intiman

2Entertain - Part of Moment Group

Hatten Förlag har fullkomligt erövrat de mindre barnens marknad med sina figurer Babblarna. Deras musikvideor har hisnande 65 miljoner klick – baserat på endast 3 låtar! Dessutom har Hattens egen filmkanal mer än 111 000 prenumeranter, vilket gör dem till Sveriges idag överlägset mest sedda barnfigur på nätet.

Babblarnas böcker har hittills sålt i mer än 200 000 exemplar. Bara i år har böckerna sålt 140 000 exemplar. Fullängdsalbumet har sålt platina, första spelfilmen hade nyligen premiär och Babblarnas lanseras nu i England, Tyskland, Norge, Danmark och Finland.

”Babblarna – första musikalen” är en svängig, interaktiv och rolig musikal med barnens stora favoriter Babblarna. Ni får träffa robotflickan Klonk som med publikens hjälp trollar fram alla Babblarna ur deras hus. Vi klappar fram Diddi, klickar fram Bibbi, viskar i brevlådan efter Bibbi och stampar fram Dadda. Barnen i publiken får dansa med till ”Stompalong Tut Pling Sång””Första låten”, ”Bergochdalbanebit” och många många, många fler.

En historia om kärlek och omtanke om varandra, om äventyr, mod och om att annorlunda är bra det med. Allt förpackat med språkutveckling, specialpedagogik och svängig musik i första rummet – framfört med tal, tecken, sång och dans.

”Babblarna – första musikalen” gör ett exklusivt gästspel på Intiman 11-12 mars och 1-2 april 2017.

Föreställningen rekommenderas från 2 år och uppåt och är 35 minuter utan paus.

Biljetterna släpps den 2/12-2016.

Regi och manus: My Blomqvist Olsberg

Koreografi: Åsa Engman

Produktion: 2Entertain och Mys Artisteri AB

I rollerna: Sara Englund, Gustav Karlberg och Fatima Edell

För biljetter och mer information: www.showtic. se samt www.babblarna.se/live

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar