Barnens stora favoriter Babblarna har blivit musikal och i vår flyttar de in på Intiman

2Entertain - Part of Moment Group

Hatten Förlag har fullkomligt erövrat de mindre barnens marknad med sina figurer Babblarna. Deras musikvideor har hisnande 65 miljoner klick – baserat på endast 3 låtar! Dessutom har Hattens egen filmkanal mer än 111 000 prenumeranter, vilket gör dem till Sveriges idag överlägset mest sedda barnfigur på nätet.

Babblarnas böcker har hittills sålt i mer än 200 000 exemplar. Bara i år har böckerna sålt 140 000 exemplar. Fullängdsalbumet har sålt platina, första spelfilmen hade nyligen premiär och Babblarnas lanseras nu i England, Tyskland, Norge, Danmark och Finland.

”Babblarna – första musikalen” är en svängig, interaktiv och rolig musikal med barnens stora favoriter Babblarna. Ni får träffa robotflickan Klonk som med publikens hjälp trollar fram alla Babblarna ur deras hus. Vi klappar fram Diddi, klickar fram Bibbi, viskar i brevlådan efter Bibbi och stampar fram Dadda. Barnen i publiken får dansa med till ”Stompalong Tut Pling Sång””Första låten”, ”Bergochdalbanebit” och många många, många fler.

En historia om kärlek och omtanke om varandra, om äventyr, mod och om att annorlunda är bra det med. Allt förpackat med språkutveckling, specialpedagogik och svängig musik i första rummet – framfört med tal, tecken, sång och dans.

”Babblarna – första musikalen” gör ett exklusivt gästspel på Intiman 11-12 mars och 1-2 april 2017.

Föreställningen rekommenderas från 2 år och uppåt och är 35 minuter utan paus.

Biljetterna släpps den 2/12-2016.

Regi och manus: My Blomqvist Olsberg

Koreografi: Åsa Engman

Produktion: 2Entertain och Mys Artisteri AB

I rollerna: Sara Englund, Gustav Karlberg och Fatima Edell

För biljetter och mer information: www.showtic. se samt www.babblarna.se/live

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.