BASF rekryterar Jesper Bjerregaard som Commercial Director Nordic/Baltic

Jesper Bjerregaard har tillträtt som Commercial Director på BASF Nordic/Baltic.

Jesper Bjerregaard, Commercial Director Nordic/Baltic

I sin nya position kommer Jesper stödja den tillväxt som BASF upplever inom bolagets distributionsverksamhet, som omfattar en portfölj med över 6000 produkter och råvaror inom områden som personlig vård, läkemedelsindustrin, rengöringsprodukter, färg- och lackproduktion, vattenbehandling etc. Dessutom kommer Jesper Bjerregaard ansvara för den kommersiella utvecklingen av regionen med särskilt fokus på hållbarhet och BASF:s kundaktiviteter i regionen. Jesper har 20 års erfarenhet på BASF och har arbetat i olika funktioner inom global strategi, försäljning och marknadsföring. Han kommer närmast från en position i Tyskland som marknadschef med ansvar för BASF:s produkter till byggindustrin i Europa.

Jesper Bjerregaard, Commercial Director Nordic/Baltic

Sven Hultins Plats 5

På BASF skapar vi kemi för en hållbar framtid. Vi kombinerar ekonomisk framgång med socialt ansvar och miljöskydd. Våra fler än 110 000 anställda i BASF-gruppen arbetar för att bidra till framgång för våra kunder i nästan alla sektorer och alla världens länder. Vår portfölj består av de sex segmenten; Chemicals, Materials, Industrial Solutions, Surface Technologies, Nutrition & Care and Agricultural Solutions. Under 2021 omsatte BASF EUR 78,6 miljarder. Läs mer på www.basf.se

Noggrant testat material med minskat koldioxidavtryck för exklusiva designmöbler5.11.2021 13:32:00 CET | Pressmeddelande