E.ON Sverige AB

Bättre avbrottsinformation för E.ONs kunder

Dela

E.ON har utvecklat sin information till kunder som drabbas av strömavbrott ytterligare. Nu kan vem som helst söka på en adress och få upp eventuellt avbrott. Dessutom får man information om orsak till avbrottet och prognos när strömmen kommer tillbaka.

Vid strömavbrott uppstår snabbt ett mycket stort informationsbehov. E.ON har sedan länge en detaljerad avbrottskarta på webben, kunder har kunnat prenumerera på sms och sedan någon månad också kunnat se sina avbrott i E.ONs app, men då bara sin egen anläggning.

- Nu är man inte begränsad till sina egna fastigheter. Med denna tjänst kan du söka på din fasters hus eller sommarstugan du hyrt eller vilken adress som helst, berättar Mattias Östman på E.ON som ansvarar för tjänsten. Är det strömavbrott precis där man befinner sig kan du dessutom enkelt söka på din GPS-position, en tjänst vi lanserade i december 2016.

- Efter tre månader kan vi konstatera att den versionen uppskattas av våra kunder. Och vi hoppas att den utveckling vi nu gjort ska hålla kunderna informerade i än större omfattning, säger Mattias Östman.

För ytterligare information, kontakta Mattias Östman, Affärsutvecklare på E.ON, telefon 070 – 660 06 24, eller Johan Aspegren, Kommunikationschef, telefon 070 – 655 58 75.

Bilder

Om

E.ON Sverige AB
E.ON Sverige AB
Carl Gustafs Väg 1
205 09 Malmö

https://www.eon.se

Vi bygger det hållbara samhället

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. E.ON har cirka 2 200 medarbetare i Sverige.

Följ E.ON Sverige AB

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från E.ON Sverige AB

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum