NASDAQ OMX

B&B TOOLS: Bergman & Beving förvärvar Arbesko - Nordens ledande varumärke för skydds- och arbetsskor

3.4.2017 13:00 | NASDAQ OMX

Bergman & Beving, ett rörelsesegment inom B&B TOOLS-koncernen, har idag förvärvat samtliga aktier i Arbesko Gruppen AB. Arbesko är ett av Nordens starkaste varumärken för skydds- och arbetsskor med egen produktutveckling och tillverkning i Sverige. Arbesko Gruppen omsätter cirka 200 MSEK per år med cirka 120 anställda.

Arbesko är ett framgångsrikt familjeföretag med egen forskning, produktutveckling och tillverkning av skydds- och arbetsskor till professionella användare. Bolaget grundades redan 1839 och Arbesko är sedan många år det ledande varumärket i Norden och är även etablerat på flera europeiska marknader. Försäljningen sker i nära samarbete med flera av Nordens ledande bygg- och industriåterförsäljare.

Skor från Arbesko är konstruerade för att motsvara de professionella användarnas högt ställda krav på kvalitet och komfort och har ett högt teknikinnehåll med många unika funktioner.

"Arbesko är ett väletablerat företag med hög kompetens hos sina medarbetare, ett starkt varumärke, goda kundrelationer och en stark position på den nordiska marknaden", säger Pontus Boman, vVD i B&B TOOLS. "Förvärvet ligger helt i linje med strategin för Bergman & Beving där våra produktbolag utvecklar premiumvarumärken inom olika produkt- och tillämpningsområden för professionella användare inom bygg och industri. Vi ser mycket goda möjligheter till vidare utveckling och tillväxt för Arbesko som en del av Bergman & Beving."

Arbesko kommer att fortsätta drivas som ett självständigt produktbolag inom Bergman & Beving enligt koncernens filosofi med decentraliserat affärsansvar.

"Med sitt tydliga fokus på premiumvarumärken var Bergman & Beving ett naturligt val som ny ägare för att utveckla Arbesko i framtiden," säger Peter Geisler, VD och ägare i Arbesko Gruppen. "Morgondagens marknad kräver en förmåga och resurser för kontinuerlig utveckling, vilket Bergman & Beving erbjuder. Vi på Arbesko ser fram emot att fortsätta vår positiva långsiktiga utveckling tillsammans med våra kunder och återförsäljare - och med en ny stark ägare som delar både våra värderingar och mål."

Tillträde skedde idag den 3 april 2017. Förvärvet bedöms ha en marginellt positiv påverkan på B&B TOOLS resultat per aktie under innevarande räkenskapsår.

Stockholm den 3 april 2017

B&B TOOLS AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Pontus Boman, vVD, B&B TOOLS AB, telefon 010-454 77 00
Mats Karlqvist, Ansvarig - Investor Relations, B&B TOOLS AB, telefon 070-660 31 32

Informationen lämnades för offentliggörande den 3 april 2017 kl. 13:00 CET.

Source: B&B TOOLS via Globenewswire

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste nyheterna från NASDAQ OMX

Forterra Announces Second Quarter 2017 Earnings Schedule27.7.2017 22:30Pressmeddelande

IRVING, Texas, July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Forterra, Inc. ("Forterra") (Nasdaq:FRTA) plans to release second quarter 2017 financial results before the market open on Thursday, August 10, 2017.  A conference call to review financial results will also be held on Thursday, August 10, 2017 at 8:30 a.m. Eastern time (7:30 a.m. Central).  Hosting the call will be Jeff Bradley, Chief Executive Officer, and Matt Brown, Executive Vice President and Chief Financial Officer. CONFERENCE CALL AND WEBCAST DETAILS Webcast Information Event: Q2 2017 Forterra, Inc. Earnings Call Date: Thursday, August 10, 2017 Time: 8:30 a.m. Eastern Time (7:30 a.m. Central) Webcast: http://edge.media-server.com/m/p/uxphuyzt Conference Call Information U.S.: 1-574-990-1396 Toll-Free: 1-844-498-0572 Parti

TGS Q2 2017 webcast and teleconference27.7.2017 18:14Pressmeddelande

ASKER, Norway, July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- TGS will release its Q2 2017 results at approximately 07:00 CEST on 3 August 2017. CEO Kristian Johansen and CFO Sven Børre Larsen will present the results at 09:00 CEST at the Hotel Continental, Stortingsgata 24/26 in Oslo, Norway. The presentation is open to the public and can be followed live on the internet at www.tgs.com. The slides from the presentation will also be available in PDF format at both the TGS and Oslo Stock Exchange websites. CEO Kristian Johansen and CFO Sven Børre Larsen will host a conference call on 3 August 2017 at 15:00 CEST (09:00 EDT). Attendees may want to call 5-10 minutes before to ensure registration and access. Norwegian attendees are invited to call + 800 51084 or + 47 2100 2610 International attendees are invited to call 0800 358 6377 or + 44 (0)330 336 9105 US attendees are invited to call +1 866-

Vistajet Launches New Digital Platforms as Growth Accelerates in China27.7.2017 14:36Pressmeddelande

VistaJet grows team and launches Chinese website owing to passenger demand VistaJet VistaJet Challenger 850  VistaJet Ltd For the six months to 30th June 2017: Program Membership sales increase globally by a record 57% as customer retention hits 91% across all regions 12% year-on-year increase on passenger departures from China 100% customer renewal rate in Greater China in the first half of 2017 VistaJet Chinese website launched at www.vistajet.cn HONG KONG, July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- VistaJet continues to build on its China growth and demonstrates a commitment to the region by expanding its team and launching

Minerva Neurosciences to Report Second Quarter 2017 Financial Results and Business Updates on August 3, 201727.7.2017 14:30Pressmeddelande

Management to host conference call WALTHAM, Mass., July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Minerva Neurosciences, Inc. (NASDAQ:NERV), a clinical-stage biopharmaceutical company focused on the development of therapies to treat central nervous system (CNS) disorders, today announced that it will release financial results and business updates for the second quarter of 2017 on Thursday, August 3, 2017.  The Company will host a webcast and conference call that day at 8:30 a.m. Eastern Time to discuss these results and updates.  The live call may be accessed by dialing (877) 312-5845 for domestic callers or (765) 507-2618 for international callers and referring to conference ID number 53086270.  A live webcast of the conference call will be available online in the Investors and Media section of the Company's website at ir.minervaneurosciences.com.  The archived webcast will be available on the Company's website beginning approximately two hours after

Vertiv Sells ASCO® to Schneider Electric27.7.2017 14:22Pressmeddelande

Sale enables greater focus on core business COLUMBUS, Ohio, July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Vertiv, formerly Emerson Network Power, today announced plans to sell its ASCO® business as it continues to sharpen its focus on the digital critical infrastructure space. The $1.25 billion sale to Schneider Electric allows Vertiv to apply additional resources toward business and technological advancements in its core data center, telecommunications and commercial and industrial markets. As Vertiv has repositioned itself after being sold to Platinum Equity in November 2016, it became clear that ASCO's strengths in the automatic transfer switch arena fell outside the new organization's more focused strategy, said Vertiv CEO Rob Johnson. "This sale is a significant step forward in our evolution as the premier provider of digital critical infrastructure solutions," Johnson said. "This is consistent with our strategy of focus

TESARO and Takeda Enter Into Exclusive Licensing Agreement to Develop and Commercialize Novel Cancer Therapy Niraparib in Japan27.7.2017 13:00Pressmeddelande

-   Takeda's Rights Include all Potential Indications for Niraparib in Japan and Rights Excluding Prostate Cancer in South Korea, Taiwan, Russia and Australia -   TESARO to Receive $100 Million Upfront Payment and is Eligible for Future Regulatory and Commercial Milestones, Plus Royalties WALTHAM, Mass. and OSAKA, Japan, July 27, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- TESARO, Inc. (NASDAQ:TSRO) and Takeda Pharmaceutical Company Limited (TSE:4502) today announced an exclusive licensing agreement for the commercialization and clinical development of niraparib, a novel poly ADP-ribose polymerase (PARP) inhibitor. This agreement includes the development of niraparib for the treatment of all tumor types in Japan, and all tumor types excluding prostate cancer in South Korea, Taiwan, Russia and Australia. Niraparib, first marketed in the U.S. in April under the brand name ZEJULA(TM), has quickly

I vårt nyhetsrum kan du läsa de senaste nyheterna, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt nyhetsrum