NASDAQ OMX

B&B TOOLS: Offentliggörande av Momentum Groups bokslutskommuniké 2016/17

Dela

Med anledning av att styrelsen i B&B TOOLS AB (publ) har beslutat att föreslå att en extra bolagsstämma i B&B TOOLS den 14 juni 2017 fattar beslut om att dela ut aktierna i dotterbolaget Momentum Group AB till aktieägarna i B&B TOOLS, vilket offentliggjorts genom ett pressmeddelande den 22 maj 2017, har Momentum Group upprättat en egen bokslutskommuniké för räkenskapsåret 2016/17. Bokslutskommunikén har upprättats på frivillig basis och offentliggörs för att ge kompletterande finansiell information till aktieägarna.

Den historiska finansiella informationen har upprättats som sammanslagna finansiella rapporter för den rapporterande enheten som utgörs av Momentum Group AB och de enheter som ingår i Momentum Group-koncernen enligt nuvarande struktur. Dessa finansiella rapporter är Momentum Groups första finansiella rapporter som upprättas enligt IFRS, och följaktligen tillämpas IFRS 1, Första gången IFRS tillämpas. För mer information om grunderna för upprättandet samt redovisningsprinciper hänvisas till noterna i bokslutskommunikén.

Ladda ner Momentum Groups bokslutskommuniké 2016/17 från bifogad länk.

Kapitalmarknadsdag den 7 juni 2017

Som ett ytterligare led i processen inför den planerade utdelningen av Momentum Group till aktieägarna i B&B TOOLS inbjuds investerare, analytiker och media till en kapitalmarknadsdag på onsdagen den 7 juni 2017 i Stockholm. Syftet är framförallt att presentera Momentum Group inför en separat notering på Nasdaq Stockholm, men även den kvarvarande verksamheten inom B&B TOOLS efter uppdelningen av koncernen* kommer att presenteras. Presentationen kommer att hållas på svenska.

* I anslutning till uppdelningen av koncernen avser B&B TOOLS att byta namn till Bergman & Beving.

TID:           Onsdag den 7 juni 2017 kl. 08:30-12:00.

PLATS:       GT30 Meetings (konferensrum: Bond), Grev Turegatan 30, Stockholm.

ANMÄLAN: Vänligen anmäl er via e-post till mats.karlqvist@bbtools.com eller på
010-454 77 00 senast den 2 juni 2017 kl. 12:00.

Det går även att följa kapitalmarknadsdagen via webben. Webbsändning och presentationsmaterial kommer att finnas tillgängliga på B&B TOOLS hemsida efter arrangemanget. Länk till webbsändning: https://bbtools.creo.se/170601 .

Stockholm den 23 maj 2017

B&B TOOLS AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
Ulf Lilius, VD & Koncernchef, B&B TOOLS AB, telefon 010-454 77 00
Mats Karlqvist, Ansvarig - Investor Relations, B&B TOOLS AB, telefon 070-660 31 32

Informationen lämnades för offentliggörande den 23 maj 2017 kl. 10:35 CET.


This announcement is distributed by Nasdaq Corporate Solutions on behalf of Nasdaq Corporate Solutions clients.
The issuer of this announcement warrants that they are solely responsible for the content, accuracy and originality of the information contained therein.
Source: B&B TOOLS via Globenewswire

Om

NASDAQ OMX
NASDAQ OMX



Följ NASDAQ OMX

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från NASDAQ OMX

Oxford Immunotec and QIAGEN N.V. Settle Patent Infringement Lawsuit15.12.2017 22:04Pressmeddelande

Agreement includes payment of $27.5 million to Oxford, royalty-free license to QIAGEN and dismissal of all pending litigation OXFORD, United Kingdom and MARLBOROUGH, Mass., Dec. 15, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Oxford Immunotec Ltd. (Nasdaq:OXFD) and QIAGEN N.V. (Nasdaq:QGEN) (Frankfurt Stock Exchange:QIA) announced today that they have reached a settlement in the lawsuit in the U.S. District Court for the District of Massachusetts in Boston (15-cv-13124-NMG) alleging patent infringement in relation to QIAGEN's QuantiFERON®-TB Gold and QuantiFERON®-TB Gold Plus products. Under terms of the agreement, all pending claims between Oxford and QIAGEN and the co-defendants have been resolved. As part of the settlement, Oxford has granted QIAGEN a royalty-free, non-exclusive license that extends to all current and future customers of QuantiFERON-TB Gold and QuantiFERON-TB Gold Plus in exchange for a one-time, lump-sum payment of $27.5 million.  The settlement includes general

Algeco Scotsman Announces Acquisition of Iron Horse Ranch15.12.2017 21:32Pressmeddelande

BALTIMORE, Dec. 15, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Algeco/Scotsman Holding S.à r.l. (together with its subsidiaries, the "Algeco Group") today announced the successful closing of the acquisition by the Algeco Group's subsidiary, Target Logistics Management, LLC ("Target Logistics"), of Iron Horse Ranch from funds managed by TDR Capital LLP ("TDR"). The acquisition solidifies Target Logistics' position as the single largest provider of turnkey workforce housing in the U.S., including a network of eight lodges and 2,119 beds in the Permian Basin. With the acquisition, Target Logistics' Permian Basin lodge network now includes Texas lodges in Pecos, Mentone, San Angelo and two in Odessa, along with two lodges in Carlsbad and Lovington, New Mexico. Additionally, Target Logistics adds Eagle Ford lodges in Cameron and Yorktown, Texas. Diarmuid Cummins, CEO Algeco Scotsman: "Today we announce the completion of the second of two strategic acquisitions which we flagged earlier

Repurchase of own shares in Momentum Group AB (publ)15.12.2017 15:25Pressmeddelande

In accordance with the authorisation issued by the Extraordinary General Meeting of Shareholders held on 28 November 2017, Momentum Group AB (publ) has repurchased 28,800 Class B shares at an average price of SEK 103.34 per share. After the repurchase, Momentum Group AB's current holding of treasury shares amounts to 28,800 Class B shares, corresponding to 0.1 percent of the total number of shares and 0.1 percent of the total number of votes. The total number of shares in Momentum Group AB, including those held by the Company, amounts to 28,265,416, of which 1,062,436 are Class A shares and 27,202,980 are Class B shares. The total number of votes in Momentum Group AB is 37,827,340. Stockholm, 15 December 2017 Momentum Group AB (publ) For further information, please contact: Mats Karlqvist, Head of Investor Relations - Tel: +46 70 660 31 32 This information was submitted for publication on 15 December 201

Återköp av egna aktier i Momentum Group AB (publ)15.12.2017 15:25Pressmeddelande

I enlighet med bemyndigandet från den extra bolagsstämman den 28 november 2017 har Momentum Group AB (publ) återköpt 28 800 aktier av serie B till en genomsnittskurs av 103,34 SEK per aktie. Momentum Group ABs aktuella innehav av egna aktier efter återköpet uppgår till 28 800 aktier av serie B, vilket motsvarar 0,1 procent av totalt antal aktier och 0,1 procent av totalt antal röster. Det totala antalet aktier i Momentum Group AB, inklusive de av bolaget ägda aktierna, uppgår till 28 265 416 st, av vilka 1 062 436 är aktier av serie A och 27 202 980 är aktier av serie B. Det totala antalet röster i Momentum Group AB är 37 827 340. Stockholm den 15 december 2017 Momentum Group AB (publ) För ytterligare information vänligen kontakta: Mats Karlqvist, Head of Investor Relations - telefon 070-660 31 32 Informationen lämnades för offentliggörande den 15 december 2017 kl. 15:15 CET.  

Elemica Named to Food Logistics Top 100 List15.12.2017 13:55Pressmeddelande

11th Consecutive Win for Delivering Value Across Clients' Supply Chains WAYNE, Pa., Dec. 15, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Elemica, the leading  Business Network for the process industries, announces the company has been named to Food Logistics magazine's FL100+ Award for the 11th year. The FL100+ list recognizes leading software and technology providers in the food and beverage industry.  Elemica was chosen for helping agricultural and food ingredient businesses conduct more efficient and error free commerce across their community of suppliers, customers and logistics providers - delivering value through lower operating expenses and working capital costs. "We are honored to be included for the past eleven years on the Food Logistics FL100+ list for helping companies improve efficiencies and generate value from their supply chains," said John Blyzinskyj, CEO of Elemica. "Automating business processes, enabling end-to-end visibility, and providing a platform for

LeoVegas expands into new, state-of-the-art and larger premises in Stockholm15.12.2017 12:20Pressmeddelande

LeoVegas more than triples the size of its Swedish headquarters and invests heavily in expanding its technology and product organization in Stockholm. The move enables continued and rapid growth and strengthens LeoVegas position as Sweden's leading GameTech company. Gustaf Hagman, LeoVegas' Group CEO, comments: "As an early Christmas gift to all amazing employees, we today move into a 'top of the line office' full of energy. LeoVegas is today an attractive employer who continuously attracts top talent. Our strong corporate culture and growth journey continues!" says Gustaf Hagman, Group CEO. LeoVegas now has close to 4000 square meters in Sweden, which enables continued recruitment of the technology sector's most innovative developers within mobile gaming. The new area in Stockholm has been completely renovated to meet LeoVegas' high standard requirements. The move enables LeoVegas to have 300-350 developers in Sweden compared to today's approximately 120.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum