GoEuro Corp.

Beach & the city - de 100 bästa strandstäderna i Europa listade

GoEuro, resesöksajten för jämförande och bokning av tåg, bussar och flyg i Europa, har undersökt över 1000 Europeiska sommardestinationer och korat de 100 bästa för 2017. Typ av strand, vattentemperatur, nattliv, utbudet av vattensporter och lättillgänglighet är alla faktorer som vägts in. Även en svensk stad kvalade in på listan...

Städer med stränder är den ultimata kombinationen för många resenärer som då kan njuta av det bästa av två världar - äventyr och avslappning på samma gång. GoEuro har därför sammanställt en lista på de bästa sommardestinationerna för 2017 där man kan njuta av både strand och stadslivet samtidigt.

Topp 10 strandstäder alla kategorier i Europa 2017 är:

1. Alicante
  2. Catania
  3. Palma
  4. Barcelona
  5. Split
  6. Palermo
  7. Genoa
  8. Alghero
  9. Marseille
  10. Cannes

Stränder nära stränder och utbud av vattensporter

Westerland i Tyskland rankades som nummer ett i kategorin resebekvämlighet med sin korta promenad från centrum till strand - och bara 14 minuters färd från flygplats till strand. Om du istället tillhör den som gärna vill höja pulsen och få adrenalinkickar under din  semester så bör du bege dig till Palermo i Italien som utsågs till den bästa stranden för vattensporter tack vare det stora utbudet. Andra städer som kvalade in på på denna lista var Cannes, Palau, Split och Palma.

Vattentemperaturen och typ av strand

För de varmaste vatten temperaturerna i Europa bege dig till Cypern där städer så som Paphos och Limassol har 27 grader varmt vatten på sommaren. En annan faktor som kan spela in är typen av strand och sand. Biarritz, Westerland, Santa Cruz de Tenerife, Bastia och  Senigallia har alla mjuk, gyllene sand och anses som några av de finaste sandstränderna i Europa. Besök den här sidan för att skräddarsy din egen topplista baserad på dina personliga preferenser här

För mer info om GoEuro’s undersökning, besök www.goeuro.se

GoEuro Corp.

Om GoEuro

GoEuro är en reseplattform som gör det möjligt för kunder att hitta och boka tåg, bussar och flyg över hela Europa. Genom att samarbeta med över 500 europeiska transport operatörer, revolutionerar GoEuro reseplanering upplevelsen, ger kunderna fler valmöjligheter, genomskinlig prissättning och enklare bokning.

GoEuro gör det möjligt för resenärer att söka efter vilken plats som helst, inklusive städer, städer och byar, som visar de bästa möjliga transport kombinationerna, samtidigt som man eliminerar behovet av att besöka flera webbplatser för att planera hela resan. Med GoEuro är reseplanering enkel, flexibel och personlig.

Resan startar sitt huvudkontor i Berlin med över 200 anställda från mer än 40 olika länder. Den senaste finansieringsrundan på totalt 70 miljoner dollar, ledd av Silver Lake Kraftwerk och Kleiner Perkins Caufield & Byers, meddelades i oktober 2016.

Presskontakt:

Lisa Weiertz

lisa.weiertz@goeuro.com

Följ GoEuro Corp.

Senaste pressmeddelandena från GoEuro Corp.