Beauty Bargain väljer Frölunda Torg

Beauty Bargain är ett helt nytt skönhetskoncept i Sverige, och när man nu till helgen öppnar sin första butik i landet väljer man att göra det i Frölunda Torg i Göteborg. –Det är ett aktivt köpcentrum som hela tiden utvecklas och fokuserar på upplevelsen, därför kändes det rätt för oss, säger Caroline Hjelm-Cronstedt, ny vd för Beauty Bargain.

Beauty Bargain öppnar på Frölunda Torg. Foto: Konceptbild

Beauty Bargain har fokus på skönhet men även kringprodukter som inspirerar och sätter guldkant på tillvaron. Det unika skönhetskonceptet erbjuder en mix av etablerade varumärkesfavoriter med nya och tillfälliga varumärken och det som ska särskilja butiken är kombinationen av sjysta priser med en lyxig inramning:

–      Det är viktigt att våra kunder möts av en inspirerande och härlig miljö, det ska vara lustfyllt både för sinne och plånbok att handla på Beauty Bargain säger Caroline Hjelm-Cronstedt, ny vd Beauty Bargain.

Butiken får en yta på cirka 200 kvadratmeter och öppnar på övre plan bredvid Åhléns på Frölunda Torg. Att det nya skönhetskonceptet valde att öppna premiärbutiken just i köpcentrumet i Göteborg har sin förklaring:

–      Vi upplever Frölunda Torg som ett väldigt aktivt och välorganiserat köpcentrum. Det händer mycket här och man utvecklas hela tiden. Just att man har ett så tydligt fokus på att skapa upplevelser för sina gäster gör att det känns helt rätt för Beauty Bargain, säger Caroline Hjelm-Cronstedt.

Butiken öppnar på torsdag 25 april och hela öppningshelgen bjuder Beauty Bargain på olika öppningserbjudanden. På Frölunda Torg är man stolta över att få addera det nya skönhetskonceptet till utbudet:

– Vi tycker det är fantastiskt roligt att få vara värd till Beauty Bargain när de väljer att etablera sin första butik. Vi ser med spänning fram emot öppningen och välkomnar med glädje och stolthet Beauty Bargain till vårt butikserbjudande, säger David Schongin, Centrumchef på Frölunda Torg

Beauty Bargain är ett helägt dotterbolag till Åhléns även om det kommer att drivas som ett fristående bolag. Butikskonceptet för Beauty Bargain är framtaget ihop med designbyrån Blink och Nitton93 producerade den fysiska butiken. Målet har varit att skapa en energifylld, inspirerande och lekfull butik– både fysiskt och online.

Fyra nya medarbetare har rekryterats till butiken.

För mer information, kontakta:

Marknadschef, Johanne Gabrielson 031-734 35 68

Beauty Bargain öppnar på Frölunda Torg. Foto: Konceptbild