Beavertown Lazer Crush IPA - en alkoholfri humlig nyhet från UK

Dela
En smakrik IPA med fjäderlätt alkoholhalt. I sommar gästar Beavertown Lazer Crush IPA 0,3 % Systembolagets tillfälliga sortiment. Nyheten kommer att finnas på hyllan i 218 av landets butiker under perioden 1 juni - 31 augusti.

– Vi ser en ökad efterfrågan på smakrik Craft Beer med lägre alkoholhalt i det växande segmentet alkoholfri öl. Lazer Crush är en högkvalitativ IPA med stor smak och attityd i designen. Lazer Crush har bryggts med en speciell jäststam som jäser utan att producera någon alkohol, samtidigt som den ger smaktoner av persika. Sedan har man använt Azacca, Amarillo och Citra, alla fruktiga och fräscha humlesorter med mycket tryck i, förklarar Lars Kassel t f produktchef för Beavertown på Spendrups Bryggeri.

Brittiska Beavertown grundades av Logan Plant 2011. Det ölintresse som startade med hembryggning i ett 50-literskärl växte sig snart för stort för köket i Logans lägenhet och han fortsatte med produktutvecklingen på BBQ-restaurangen Dukes Brew & Que, där ett 650-liters bryggverk fanns att tillgå. Här lades grunden till brygder som 8 Ball, Gamma Ray och Neckoil. Numera finns Beavertown Brewery i Tottenham, en logistiskt smart placering där det också ryms ordentligt mycket större bryggverk och tankar. Det behövs, för bryggeriet fortsätter växa och har under 2021 adderat åtta nya länder till exportlistan.

Spendrups började samarbeta med Beavertown 2017. I det svenska sortimentet finns förutom nyheten Lazer Crush även Gamma-Ray - en American Pale Ale - och session-IPA:n Neckoil.

Mer om Lazer Crush:

Alkohol: 0,3 %

Malt: Pilsner

Humle: Azacca, Amarillo, Citra

IBU: 35

Jäst: Chr Hansen NEER

Vegansk: Ja

Allergen: Gluten

Pris: 21:80, 33 cl burk

För mer information, kontakta:

Lars Kassel, produktchef Spendrups, 0705 35 79 21

För produktprover, kontakta:

Rose-Marie Hertzman, presschef Spendrups, 0708 95 25 67

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye