Beijer Hockey Games spelas i Malmö Arena

Den 11–14 februari 2021 spelas Beijer Hockey Games, en del av Euro Hockey Tour. Turneringen är den största turneringen som Svenska Ishockeyförbundet årligen arrangerar. Nu står det klart att turneringen kommer att spelas i Malmö Arena.

- Det är många faktorer att ta hänsyn till i planeringen av Beijer Hockey Games. I år blir det ytterligare arbete för att genomföra turneringen i en ”bubbla” och med säkerhetsrestriktioner för alla fyra lag. Det känns väldigt roligt att nu landa turneringen i Malmö där vi kan vidta alla åtgärder för att genomföra en smittsäker turnering tillsammans med Malmö Arena och Malmö Redhawks samt spela i en internationellt högt klassad arena, säger Jesper Björck, Marknadsansvarig på Svenska Ishockeyförbundet.

- Vi är otroligt glada att få möjlighet att arrangera Beijer Hockey Games 2021. Tre Kronor är ett av våra absolut folkligaste landslag och det är en stor ära få ta emot alla fyra landslag. Självklart är vi också stolta över att få visa upp vår fina arena, säger Karin Mårtensson, VD Malmö Arena.

- För Malmö Redhawks är det en självklarhet att tillsammans med övriga partner arrangera landskamperna och ser fram emot samarbetet. Att ta emot Tre Kronor kan såklart också hjälpa oss att sprida ordet om vår fantastiska sport till hela regionen, säger Patrik Sylvegård Malmö VD Redhawks.

- Beijer Hockey Games 2020 var en otroligt häftig upplevelse med ett fullsatt Globen. 2021 behöver ju turneringen genomföras utan publik på plats men vi är säkra på att det blir en spännande turnering med fyra hungriga landslag på isen. Beijer är en otroligt stolt huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet och namnsponsor till turneringen, precis som förra året så hoppas vi så klart att få se Tre Kronor som segrare., säger Maria Knutsson, Eventansvarig på Beijer Byggmaterial.