Business Wire

Beko: Fritid hotas av kraven från det moderna samhället

Dela

I takt med att vardagen blir alltmer intensiv minskar fritiden och den viktiga ledigheten hotas. Nästan en av tre (30 %) vuxna har mindre än 10 timmar fritid per vecka, medan 36 % har mindre än två timmar.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170328006075/sv/

The World Play Shortage Report, presented by Beko. (Photo: Business Wire)

The World Play Shortage Report, presented by Beko. (Photo: Business Wire)

World Play Shortage-rapporten, en undersökning med 10 100 personer i 22 länder av det ledande märket för hushållsapparater, Beko, kartlägger trender inom fritiden.

Barnens lektid påverkas av föräldrarnas intensiva liv: 40 % av föräldrarna avslöjar att de inte har gått till parken med sitt barn för att leka under det senaste året. Barn har tre timmar mindre fritid (21 timmar) i veckan jämfört med föräldragenerationen (24 timmar).

Häpnadsväckande 70 % nämner inte idrott eller att träna på gymmet/motionera bland favoritsysselsättningarna och nästan en tredjedel (30 %) av alla personer medger att de aldrig motionerar.

Fler viktiga resultat:

  • Det globala genomsnittet för fritid per vecka per person är mindre än 21 timmar
  • Juridik är yrket med minst ledighet med nästan hälften (47 %) av alla yrkesverksamma jurister som har under två timmar fritid om dygnet, och en av fyra (25 %) som har mindre än en timme
  • Kvinnor (19 timmar) har tre timmar mindre fritid per vecka jämfört med män (22 timmar)
  • 22-åringar är de som mest sannolikt ställer in sina kvällsplaner på grund av arbetet (42 %)
  • 38-åringar är de som vill ha fritid som mest: Nästan två tredjedelar (63 %) väljer fritid framför pengar
  • Att tillbringa tid med familjen har blivit viktigare: Två av tre (64 %) väljer det som sin favoritsysselsättning, följt av att koppla av hemma (62 %) och att umgås med vänner (46 %).
  • Danmark är det land som undersökts som har mest ledighet med över 33 timmar fritid per person per vecka, medan Bolivia är landet med minst ledighet med mindre än 12 timmar

Zeynep Özbil, kommunikationsansvarig på Beko Group, menar: ”World Play Shortage-rapporten är en betydelsefull källa för hur det moderna samhället formar vårt välbefinnande, och den framhåller bristen på ledighet. Av rapporten framgår att människorna lever intensiva och ofta oplanerade liv, vilket har en avgörande negativ inverkan på fritiden. Vi på Beko talar i egenskap av Official partner of play. Vi förstår människors dagliga behov och erbjuder praktiska lösningar som sparar tid, så att människor kan ta vara på sina oförutsägbara, intensiva liv. Vi hoppas att de här resultaten påminner oss om hur viktig ledighet är för att leva livet till fullo.”

Rapporten är en del av Bekos Official partner of play-kampanj. Som Premium Partner till FC Barcelona bygger Bekos kampanj på klubbens skickliga och offensiva fotboll, som präglas av frihet och glädje på och vid sidan av planen – en spelstil som representerar fotbollens sanna anda. Som märke hjälper Beko människor i sina intensiva liv genom att ge dem mer frihet och tid för att roa sig varje dag.

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Contact information

Will Mitchell
+44(0)2031286798
Will.Mitchell@synergy.global

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Insulet startar direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod® Insulin Management System i Europa2.7.2018 04:30Pressmeddelande

Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller Företaget), marknadsledare inom slanglös insulinpumpsteknik med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), meddelar i dag att företaget startar direkt kommersiell verksamhet i Europa för försäljning, distribution, kundsupport och produktservice för sitt Omnipod System med start 1 juli. Insulet har etablerat ett särskilt kundtjänstteam, vars uppgift är att ge företagets stora europeiska kundbas förstklassig support. ”Vi är stolta över att ge direkt support till personer med diabetes över hela Europa i dag och i framtiden”, säger Patrick Sullivan, styrelseordförande och koncernchef. ”Vi har ett väl sammansatt team på plats vars enda fokus är att ge kunderna en exceptionell upplevelse och vi är mycket angelägna om att införa skräddarsydd innovation till de lokala europeiska marknaderna.” Sedan juli 2017, då Insulet annonserade sin avsikt att starta distribution, försäljning, marknadsföring, utbildning och support för Omnipod

President Obama kommer till Europa för att tala på Nordic Business Forum21.6.2018 07:58Pressmeddelande

President Obama kommer att resa till Europa för att delta på Nordic Business Forum i Helsingfors den 26–27 september 2018. Obama kommer att tala till en av de största publikerna i Norden och avrunda tvådagarskonferensen med den avslutande konversationen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180621005424/sv/ Europe’s leading business and leadership conference brings President Obama to Helsinki, Finland to speak to business executives and owners. (Photo: Business Wire) Aslak de Silva, VD för Nordic Business Forum: ”Vi är utan tvekan ärade att få vara värd för Obama - men detta ögonblick tillhör verkligen vår publik och Norden som helhet. Det kommer att bli oförglömligt. " Ville Saarikalle, ansvarig för Speaker Relations på Nordic Business Forum: "President Obama är en av de mest anmärkningsvärda ledarna för sin tid. Hans livsresa är unik: från blygsamma förhållanden till president i USA. Det är verkligen en

Box presenterar Box Zones med lagringsmöjligheter i flera regioner24.5.2018 09:00Pressmeddelande

Idag på Box World Tour Europe presenterade Box (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, sitt flaggskepp Box Zones med stöd för flera regioner som ger kunderna möjlighet att lagra data och samarbeta smidigt i Box alla befintliga sju zoner, allt från en enda Box-instans. Box Zones lanserades första gången 2016 och bröt ny mark inom molnbaserad innehållshantering när kunderna fick möjlighet att lagra sina data i valfri region för första gången. Idag står företag inför en situation med nya och alltmer komplexa globala regler och efterlevnad. Box gör det möjligt för företag att ha ännu bättre kontroll över sin datahemvist samtidigt som användarna har en helt friktionsfri samarbetsupplevelse oavsett var de arbetar. "Branschen har aldrig haft ett högre tempo och samtidigt gör regelförändringar som dataskyddsförordningen och den ständigt föränderliga säkerhetsmiljön det ännu mer komplext, och det blir allt svårare att skapa en digital arbetsplats där anställda får den

Fujitsu väljer Box för att stärka samarbetet på sin interna globala kommunikationsplattform9.5.2018 01:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE:BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelar idag att Fujitsu har valt att implementera Box som samarbetsverktyg på sin globala kommunikationsplattform, för att stärka samarbetet mellan sin personal, kunder och leverantörer. Box har redan lanserats till 80 000 anställda i Japan och implementeras nu (sedan december 2017) globalt för all personal. Fujitsu främjar intern kommunikation med hjälp av den senaste tekniken, och det gör det möjligt för de anställda att arbeta från vilken plats som helst och via vilken enhet som helst. Fujitsu har valt Box för att stärka samarbetet mellan intern personal och kunder, och för säker delning av innehåll med personer utanför företaget. Fujitsus globala kommunikationsplattform använder Microsofts Office 365 för kommunikations- och kunskapsutbyte mellan företagen i gruppen. Fujitsu har valt Box, som är integrerat med Office 365, för molnbaserad innehållshantering i en säker miljö som möjliggör förbättrat samarbet

Usabilla B.V.: Hur användarfeedback hjälper BSH Home Appliances AB att bli mer kundcentrerad3.5.2018 07:05Pressmeddelande

Usabilla B.V. (www.usabilla.com) är stolta över att ha blivit utvalda av BSH Home Appliances AB, med bl.a. Bosch, Siemens och Neff som varumärken, till företagets Voice of Customer-lösning, för att samla in användarfeedback i realtid på deras webbplatser. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180503005023/sv/ BSH Home Appliances AB, den största tillverkaren av hushållsapparater i Europa och ett av världens ledande företag inom branschen, har implementerat Usabilla som sin Voice of Customer-lösning. För att stödja sin kundcentrerade strategi, har BSH Home Appliances AB valt att samla in feedback i realtid från sina webbplatsbesökare. Enligt Torbjörn Persson, Webb Manager på BSH Home Appliances AB: "Usabilla kommer att stödja vår kundfokuserade strategi i och med att vi kan samla in data i realtid från våra kunder, vilket utgör grunden för att optimera våra digitala kanaler och förbättra kundupplevelsen fort

Digital Element ingår samarbete med Discovery Inc. för att förbättra noggrannheten i företagets videorättigheter med hjälp av system som baseras på geografiska data25.4.2018 07:00Pressmeddelande

Digital Element, den ledande leverantören av system för IP-geografisk lokalisering, meddelade idag att det globala mediaföretaget, Discovery Inc., har börjat använda NetAcuity för hyperlokal IP-geografisk lokalisering. Syftet är att se till att rätt personer ser rätt innehåll samt att uppfylla de geografiska rättigheter som gäller i Europa. Discovery har över tre miljarder tittare globalt i över 220 länder och områden och erbjuder många ledande TV-kanaler inklusive Eurosport, Discovery Channel, Animal Planet med flera. Varumärket är välkänt internationellt och når tittare med digitala program från bland annat Group Nine Media, Discovery VR och Eurosport Player. Europeiska telekommunikationsföretag arbetar ofta över flera områden och distribuerar IP-adresser till flera regioner. Hanteringen av geografiska TV-rättigheter kan därmed bli komplicerad. Genom NetAcuity som är Digital Elements IP Intelligence-lösning kan Discovery identifiera tittarnas exakta geografiska plats och tillåta åtko

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum