Beko: Fritid hotas av kraven från det moderna samhället

I takt med att vardagen blir alltmer intensiv minskar fritiden och den viktiga ledigheten hotas. Nästan en av tre (30 %) vuxna har mindre än 10 timmar fritid per vecka, medan 36 % har mindre än två timmar.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170328006075/sv/

The World Play Shortage Report, presented by Beko. (Photo: Business Wire)

World Play Shortage-rapporten, en undersökning med 10 100 personer i 22 länder av det ledande märket för hushållsapparater, Beko, kartlägger trender inom fritiden.

Barnens lektid påverkas av föräldrarnas intensiva liv: 40 % av föräldrarna avslöjar att de inte har gått till parken med sitt barn för att leka under det senaste året. Barn har tre timmar mindre fritid (21 timmar) i veckan jämfört med föräldragenerationen (24 timmar).

Häpnadsväckande 70 % nämner inte idrott eller att träna på gymmet/motionera bland favoritsysselsättningarna och nästan en tredjedel (30 %) av alla personer medger att de aldrig motionerar.

Fler viktiga resultat:

• Det globala genomsnittet för fritid per vecka per person är mindre än 21 timmar
  • Juridik är yrket med minst ledighet med nästan hälften (47 %) av alla yrkesverksamma jurister som har under två timmar fritid om dygnet, och en av fyra (25 %) som har mindre än en timme
  • Kvinnor (19 timmar) har tre timmar mindre fritid per vecka jämfört med män (22 timmar)
  • 22-åringar är de som mest sannolikt ställer in sina kvällsplaner på grund av arbetet (42 %)
  • 38-åringar är de som vill ha fritid som mest: Nästan två tredjedelar (63 %) väljer fritid framför pengar
  • Att tillbringa tid med familjen har blivit viktigare: Två av tre (64 %) väljer det som sin favoritsysselsättning, följt av att koppla av hemma (62 %) och att umgås med vänner (46 %).
  • Danmark är det land som undersökts som har mest ledighet med över 33 timmar fritid per person per vecka, medan Bolivia är landet med minst ledighet med mindre än 12 timmar

Zeynep Özbil, kommunikationsansvarig på Beko Group, menar: ”World Play Shortage-rapporten är en betydelsefull källa för hur det moderna samhället formar vårt välbefinnande, och den framhåller bristen på ledighet. Av rapporten framgår att människorna lever intensiva och ofta oplanerade liv, vilket har en avgörande negativ inverkan på fritiden. Vi på Beko talar i egenskap av Official partner of play. Vi förstår människors dagliga behov och erbjuder praktiska lösningar som sparar tid, så att människor kan ta vara på sina oförutsägbara, intensiva liv. Vi hoppas att de här resultaten påminner oss om hur viktig ledighet är för att leva livet till fullo.”

Rapporten är en del av Bekos Official partner of play-kampanj. Som Premium Partner till FC Barcelona bygger Bekos kampanj på klubbens skickliga och offensiva fotboll, som präglas av frihet och glädje på och vid sidan av planen – en spelstil som representerar fotbollens sanna anda. Som märke hjälper Beko människor i sina intensiva liv genom att ge dem mer frihet och tid för att roa sig varje dag.

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Will Mitchell
+44(0)2031286798
Will.Mitchell@synergy.global

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Londons Metropolitan Police Service väljer Box för molnbaserad innehållshantering för 50 000 medarbetare5.9.2017 09:00Pressmeddelande

Box, Inc. (NYSE: BOX), en ledande aktör inom molnbaserad innehållshantering, meddelade idag att Londons Metropolitan Police Service (the Met) går över till Box. Polismyndigheten, som har Greater London med 8,6 miljoner invånare som arbetsområde, kommer ha upp till 50 000 användare inom hela organisationen för molnbaserad innehållshantering som ett steg på vägen mot digitalt polisarbete. – Det är mitt jobb att leverera digital omvandling på the Met och förse våra chefer och medarbetare med den bästa tekniken för att förbättra servicen och brottsbekämpningen i. Genom att välja Box omvandlar vi hur vi alla får åtkomst till innehåll, vilket gör oss mycket mer effektiva, något som är av allra största vikt i arbetet med brottsbekämpning, säger Angus McCallum, Chief Information Officer på the Met. – The Met är den största polisstyrkan i Storbritannien. Genom att välja Box ger the M

Nu ännu enklare att hitta rätt däck! Mcdackonline.com – nya funktioner och modern design, optimerad för mobil visning4.9.2017 15:27Pressmeddelande

Mcdackonline.com har genomgått en “ansiktslyftning” samtidigt som sökfunktion och produktsortiment utvidgats. Den nya utseendet på webbplatsen ger bättre överblick och erbjuder dessutom nya användarvänliga funktioner som gör köp online hos Mcdackonline.com ännu bekvämare. Eftersom allt fler besökare använder mobila enheter när de handlar på motorcykeldäck, (som drivs av Europas största webbutik för däck, Delticom), så är den uppdaterade sidan responsivt utformad och därför optimerad för visning på smartphones och surfplattor. Responsivt utformade webbsidor anpassar sig automatiskt till storleken på aktuell skärm, så att hela innehållet ses tydligt också på mindre skärmar. Det är nu väldigt enkelt att söka efter passande motorcykeldäck. Du hittar nu ett urval tillåtna fram- och bakdäck direkt i sökfönstret genom att antingen filtrera på däckdimension eller – och det är alldeles nytt – motor