Business Wire

Beko: Fritid hotas av kraven från det moderna samhället

Dela

I takt med att vardagen blir alltmer intensiv minskar fritiden och den viktiga ledigheten hotas. Nästan en av tre (30 %) vuxna har mindre än 10 timmar fritid per vecka, medan 36 % har mindre än två timmar.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20170328006075/sv/

The World Play Shortage Report, presented by Beko. (Photo: Business Wire)

The World Play Shortage Report, presented by Beko. (Photo: Business Wire)

World Play Shortage-rapporten, en undersökning med 10 100 personer i 22 länder av det ledande märket för hushållsapparater, Beko, kartlägger trender inom fritiden.

Barnens lektid påverkas av föräldrarnas intensiva liv: 40 % av föräldrarna avslöjar att de inte har gått till parken med sitt barn för att leka under det senaste året. Barn har tre timmar mindre fritid (21 timmar) i veckan jämfört med föräldragenerationen (24 timmar).

Häpnadsväckande 70 % nämner inte idrott eller att träna på gymmet/motionera bland favoritsysselsättningarna och nästan en tredjedel (30 %) av alla personer medger att de aldrig motionerar.

Fler viktiga resultat:

  • Det globala genomsnittet för fritid per vecka per person är mindre än 21 timmar
  • Juridik är yrket med minst ledighet med nästan hälften (47 %) av alla yrkesverksamma jurister som har under två timmar fritid om dygnet, och en av fyra (25 %) som har mindre än en timme
  • Kvinnor (19 timmar) har tre timmar mindre fritid per vecka jämfört med män (22 timmar)
  • 22-åringar är de som mest sannolikt ställer in sina kvällsplaner på grund av arbetet (42 %)
  • 38-åringar är de som vill ha fritid som mest: Nästan två tredjedelar (63 %) väljer fritid framför pengar
  • Att tillbringa tid med familjen har blivit viktigare: Två av tre (64 %) väljer det som sin favoritsysselsättning, följt av att koppla av hemma (62 %) och att umgås med vänner (46 %).
  • Danmark är det land som undersökts som har mest ledighet med över 33 timmar fritid per person per vecka, medan Bolivia är landet med minst ledighet med mindre än 12 timmar

Zeynep Özbil, kommunikationsansvarig på Beko Group, menar: ”World Play Shortage-rapporten är en betydelsefull källa för hur det moderna samhället formar vårt välbefinnande, och den framhåller bristen på ledighet. Av rapporten framgår att människorna lever intensiva och ofta oplanerade liv, vilket har en avgörande negativ inverkan på fritiden. Vi på Beko talar i egenskap av Official partner of play. Vi förstår människors dagliga behov och erbjuder praktiska lösningar som sparar tid, så att människor kan ta vara på sina oförutsägbara, intensiva liv. Vi hoppas att de här resultaten påminner oss om hur viktig ledighet är för att leva livet till fullo.”

Rapporten är en del av Bekos Official partner of play-kampanj. Som Premium Partner till FC Barcelona bygger Bekos kampanj på klubbens skickliga och offensiva fotboll, som präglas av frihet och glädje på och vid sidan av planen – en spelstil som representerar fotbollens sanna anda. Som märke hjälper Beko människor i sina intensiva liv genom att ge dem mer frihet och tid för att roa sig varje dag.

Detta meddelandes ursprungliga källspråkstext är den officiella versionen. Översättningar tillhandahålls endast som ett stöd och skall jämföras med källspråkstexten, vilken är den enda versionen av texten som har rättslig verkan.

Contact information

Will Mitchell
+44(0)2031286798
Will.Mitchell@synergy.global

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

MyHeritage har utnämnts till huvudsponsor för Eurovision Song Contest 201928.9.2018 13:20Pressmeddelande

MyHeritage, det ledande globala familjehistorie- och DNA-företaget, har idag utnämnts av European Broadcasting Union (EBU) till huvudsponsor av Eurovision Song Contest 2019. Som evenemangets huvudsponsor har MyHeritage fått omfattande global evenemangs-, media- och digitala rättigheter för den kommande sångtävlingen, som kommer att hållas i Tel Aviv. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180928005296/sv/ MyHeritages tjänster gör det enkelt för alla, överallt, att göra en fascinerande resa för att upptäcka sina rötter. Genom MyHeritage DNA-test, den integrerade släktträdsplattformen och samlingar på 9 miljarder historiska dokument, gör MyHeritage det möjligt för miljoner människor att upptäcka sin familjs förflutna och lära sig hur de passar in i den globala mänskliga mosaiken. Detta partnerskap med Eurovisionens sångtävling kommer kort tid efter att MyHeritage har blivit den mest populära familjehistoriska

Trafiknämnden inom Stockholms Läns Landsting tilldelar ZeroChaos ramavtal avseende Konsultförmedling25.9.2018 07:00Pressmeddelande

Trafiknämnden, har genom Trafikförvaltningen, tilldelat ZeroChaos ett flerårigt ramavtal för konsultförmedling med tillhörande IT-system gällande Trafikförvaltningens verksamheter och Förvaltning för utbyggd tunnelbanas totala konsultbehov. Det uppskattade kontraktsvärdet är 2 miljarder kronor årligen enligt publika siffror. ZeroChaos tillhandhåller ett dedikerat kundteam specialiserat på kvalificerad konsultrekrytering, samt det molnbaserade IT-systemet ZeroChaos WebSM. Detta kommer att utgöra en garant för att åstadkomma effektiviseringar, kompetensoptimering och kostnadskontroll för optimalt användande av skattemedel. ”Stockholms Läns Landsting genomför många stora infrastruktursatsningar. Det är kritiskt att hitta rätt resurser vid rätt tidpunkt. Tillsammans kan vi möjliggöra en god utvecklingstakt och utbyggnad av infrastrukturen i huvudstadsregionen,” säger ZeroChaos CEO Jim Burke. ZeroChaos kommer att använda över 800 leverantörer för att tillgodose konsultbehovet. Leverantörsba

Breed Reply erbjuder nya investeringsmöjligheter för nystartade IoT-företag12.9.2018 07:00Pressmeddelande

Breed Reply är ledande inom driftinvestering i IoT-företag som befinner sig i startgroparna, och idag har man lanserat ”Best in Breed 8” i ett försök att hitta nya IoT-investeringsmöjligheter i Europa. Inom ramen för ”Best in Breed”-programmet kan nystartade företag som har spännande idéer och produkter relaterade till Sakernas internet (IoT) ansöka till Breed Reply med sina investeringsfall. Utvalda sökande får presentera sina förslag för ett team som har stor erfarenhet av att hjälpa nystartade företag att växa, djupgående kunskap om olika marknader, beprövade meriter vad gäller att utveckla försäljningskanaler och en stabil teknisk grund. Programmet har varit fantastiskt framgångsrikt sedan det först lanserades 2014, och Breed Reply har nu en portfölj som omfattar fler än tjugo innovativa IoT-företag. Vart och ett av dessa företag har mottagit finansiering samt kontinuerlig support och rådgivning i den dagliga verksamheten, inklusive strategisk, kommersiell, marknadsföringsrelaterad

QConnect – Den mest intelligenta, globala, ultrakompakta och robusta kommunikationsenheten15.8.2018 20:23Pressmeddelande

Quake Global, Inc. (QUAKE), som är en ledande leverantör av lösningar på den globala marknaden för sakernas Internet (IoT), meddelade lanseringen av sin avancerade telematikenhet, QConnect™. QConnect är ultrakompakt och kan integreras med fasta och mobila enheter för spårning i realtid samt övervakning och kontroll var som helst och när som helst. Enheten erbjuder en mängd avancerade, trådlösa kommunikationsalternativ inklusive LTE/2G/3G, dubbelbands-Wi-Fi, Bluetooth/BLE, V2X och satellit. Enheten är utformad för att uppfylla en stor mängd varierande krav, alltifrån enkla lågprisenheter för spårning till högpresterande applikationer för videostreaming med flera kanaler. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180815005707/sv/ Quake Global’s new QConnect, the most intelligent, global, ultra-compact and rugged communication device available (Photo: Business Wire) QConnect är flexibel och erbjuder unika applika

itslearning vinner betydande upphandling i Frankrike för 338.000 användare27.7.2018 08:00Pressmeddelande

Pays de la Loire i Frankrike har valt itslearning som leverantör av lärplattform, för sina offentliga och privata gymnasier. Plattformen kommer att implementeras på över 600 skolor och användas av 338 000 studerande fr.o.m. september 2018. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180727005039/sv/ itslearning Learning Management Platform (Photo: Business Wire) itslearning valdes ut av e-lyco 3, som är en grupp bestående av: Region of Pays de la Loire Académie de Nantes Département de Loire-Atlantique Département de Maine-et-Loire Département de la Mayenne Département de la Sarthe Département de la Vendée Deras mål var att hitta en lärplattform som stödjer pedagogiska strategier, ökar det digitala användandet och bidrar till att förena utbildningssamhället. e-Lyco 3 lovordar itslearning för att vara en innovativ lärplattform som erbjuder helt nya funktioner så som 360-gradersrapportering, kamratgranskning och s

Insulet startar direktverksamhet för sin produktlinje Omnipod® Insulin Management System i Europa2.7.2018 04:30Pressmeddelande

Insulet Corporation (NASDAQ:PODD) (Insulet eller Företaget), marknadsledare inom slanglös insulinpumpsteknik med sitt Omnipod® Insulin Management System (Omnipod System), meddelar i dag att företaget startar direkt kommersiell verksamhet i Europa för försäljning, distribution, kundsupport och produktservice för sitt Omnipod System med start 1 juli. Insulet har etablerat ett särskilt kundtjänstteam, vars uppgift är att ge företagets stora europeiska kundbas förstklassig support. ”Vi är stolta över att ge direkt support till personer med diabetes över hela Europa i dag och i framtiden”, säger Patrick Sullivan, styrelseordförande och koncernchef. ”Vi har ett väl sammansatt team på plats vars enda fokus är att ge kunderna en exceptionell upplevelse och vi är mycket angelägna om att införa skräddarsydd innovation till de lokala europeiska marknaderna.” Sedan juli 2017, då Insulet annonserade sin avsikt att starta distribution, försäljning, marknadsföring, utbildning och support för Omnipod

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum