Lidl Sverige

Bella Goldman ny marknads- och kommunikationsdirektör

Dela
Bella Goldman har utsetts till ny marknads- och kommunikationsdirektör för Lidl Sverige. Bella som tidigare var kommunikationsdirektör har nu fått ansvar för att leda den nya sammanslagna marknads- och kommunikationsavdelningen. Genom sammanslagningen rustar Lidl nu för ytterligare tillväxt.
Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige
Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige

Lidl har under de senaste åren satsat stort på expansion, en strategi som visat sig vara framgångsrik då omsättningen sedan två år ökat snabbare än branschen i övrigt. Under andra kvartalet 2018 ökade såväl kundstockens storlek, kundernas lojalitet och snittköp enligt statistik från GFK. Sedan mars 2018 har Lidl öppnat fyra nya butiker och öppnar inom kort ytterligare fem, bland annat på Östermalmstorg i Stockholm. Dessutom har avtal tecknats om flera nya butikslägen.

I våras presenterades ett nytt kommunikationskoncept ”Allt annat är olidigt” som tagits fram under Bellas ledning. Nu tar Lidl tar nästa steg för att förbereda för den fortsatta expansionen och tillväxten genom att slå ihop marknads- och kommunikationsavdelningarna. Den nya avdelningen leds av Bella Goldman.
Genom integrerad och effektiv kommunikation jobbar den nya marknads- och kommunikationsavdelningen med cirka 25 medarbetare vidare med kommunikationskonceptet ”Allt annat är olidligt”.

- Vi har så många fantastiska berättelser och historier från hela verksamheten som måste ut och få liv i alla kanaler. Lidl har sedan vi etablerade oss i Sverige, dragits med fördomar, förlegade tankar och förutfattade meningar. Vi vill förmedla en rättvisare bild av Lidl och berätta hela vår historia , säger Bella Goldman, Lidls nya marknads- och kommunikationsdirektör.

Lidls varumärke har ökat i styrka under det gångna året. Undersökningsbolaget YouGov presenterar årligen en rankning på hur olika stora varumärken står sig jämfört med varandra. När det kommer till ökad varumärkessstyrka är Lidl tredje bäst i landet med en ökning på 3,7 procent.

- Vi är övertygade om att den här satsningen är framgångsrik och kommer leda till att fler och nya kunder hittar till Lidl i takt med insikten om att att på Lidl får du högsta kvalitet till bästa pris, säger Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige
Bella Goldman, Marknads- och Kommunikationsdirektör Lidl Sverige
Ladda ned bild
Ladda ned bild

Om

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl förlänger prissänkningen på Matriket till sista april2.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Genom att samla majoriteten av det Från Sverige-märkta sortimentet under ett och samma varumärke har Lidl gjort det enkelt för de svenska hushållen att välja svenska livsmedel. För att öka de svenska hushållens medvetenhet kring svenskproducerad mat och uppmuntra till fortsatt konsumtion av svenska livsmedel förlänger Lidl sin prissänkning på hela Matriket-sortimentet april ut. Via en kupong i medlemsklubben Lidl Plus kan kunderna handla Matriket-produkter till minst 20 procents rabatt vid ett köptillfälle i veckan.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye