Bella Goldman ny marknads- och kommunikationsdirektör
Bella Goldman har utsetts till ny marknads- och kommunikationsdirektör för Lidl Sverige. Bella som tidigare var kommunikationsdirektör har nu fått ansvar för att leda den nya sammanslagna marknads- och kommunikationsavdelningen. Genom sammanslagningen rustar Lidl nu för ytterligare tillväxt.

Lidl har under de senaste åren satsat stort på expansion, en strategi som visat sig vara framgångsrik då omsättningen sedan två år ökat snabbare än branschen i övrigt. Under andra kvartalet 2018 ökade såväl kundstockens storlek, kundernas lojalitet och snittköp enligt statistik från GFK. Sedan mars 2018 har Lidl öppnat fyra nya butiker och öppnar inom kort ytterligare fem, bland annat på Östermalmstorg i Stockholm. Dessutom har avtal tecknats om flera nya butikslägen.
I våras presenterades ett nytt kommunikationskoncept ”Allt annat är olidigt” som tagits fram under Bellas ledning. Nu tar Lidl tar nästa steg för att förbereda för den fortsatta expansionen och tillväxten genom att slå ihop marknads- och kommunikationsavdelningarna. Den nya avdelningen leds av Bella Goldman.
Genom integrerad och effektiv kommunikation jobbar den nya marknads- och kommunikationsavdelningen med cirka 25 medarbetare vidare med kommunikationskonceptet ”Allt annat är olidligt”.
- Vi har så många fantastiska berättelser och historier från hela verksamheten som måste ut och få liv i alla kanaler. Lidl har sedan vi etablerade oss i Sverige, dragits med fördomar, förlegade tankar och förutfattade meningar. Vi vill förmedla en rättvisare bild av Lidl och berätta hela vår historia , säger Bella Goldman, Lidls nya marknads- och kommunikationsdirektör.
Lidls varumärke har ökat i styrka under det gångna året. Undersökningsbolaget YouGov presenterar årligen en rankning på hur olika stora varumärken står sig jämfört med varandra. När det kommer till ökad varumärkessstyrka är Lidl tredje bäst i landet med en ökning på 3,7 procent.
- Vi är övertygade om att den här satsningen är framgångsrik och kommer leda till att fler och nya kunder hittar till Lidl i takt med insikten om att att på Lidl får du högsta kvalitet till bästa pris, säger Johan Augustsson, Sverigechef på Lidl.
Nyckelord
Kontakter
Petra Whitehead Press- och PR-ansvarig
076-6405470press@lidl.seBilder


Om
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med över 178 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Skellefteå i norr. Sammanlagt arbetar drygt 4000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Solna och vi har två centrallager, ett i Halmstad och ett i Rosersberg. Under 2019 öppnar vi ett tredje centrallager i Örebro. Lidl har tre fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige återkallar ett parti nötfärs av märket Guldgrytan15.2.2019 16:00:00 | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar nötfärs 6% 500 gram av varumärket Guldgrytan.
Lidl har utsetts till "Top Employer Europe"15.2.2019 13:19:10 | Pressmeddelande
Den internationella livsmedelskedjan Lidl har belönats med det prestigefyllda priset "Top Employer Europe" av det oberoende institutet Top Employers. Institutet utvärderar årligen arbetsförhållanden och personalstyrning hos flera arbetsgivare runt om i världen och Lidl har i år mottagit certifieringen "Top Employer" på tolv marknader.
Caroli är inte längre olidligt15.2.2019 08:13:34 | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter att växa och genomförde under torsdagen årets andra butiksöppning, denna gång i köpcentrumet Caroli i Malmö. Butiken är Lidls 181:a i Sverige och ett viktigt steg att nå målet med 200 butiker 2020. För att fira att Caroli inte längre är olidligt erbjuds alla kunder som visar upp medlemsskap från annan handlare 10 procent rabatt.
Lidl kör fossilfritt 20255.2.2019 13:46:16 | Pressmeddelande
Lidl Sverige har under många år arbetat intensivt med att driva utvecklingen av klimatsmarta och hållbara logistiklösningar och tar nu nästa stora kliv framåt genom att anta Fossilfritt Sveriges transportutmaning. Som första dagligvarukedja sätter Lidl målet att genomföra fossilfria transporter 2025.
Ekologiskt ökar mest hos Lidl4.2.2019 08:00:00 | Pressmeddelande
Samtidigt som Ekowebs senaste rapport visar att försäljningsökningen av ekologiska livsmedel avstannat under 2018, har Lidls storsatsning på ekosortimentet gett resultat. Under 2018 utökade Lidl Sverige det ekologiska utbudet med 75 procent och de senaste två åren har Lidls ekoförsäljning ökat med 21 procent.
Johan Augustsson mäktigast i branschen1.2.2019 08:30:00 | Pressmeddelande
Handelns 100 mäktigaste har utsetts. Listan rankar de personer som har haft mest makt och påverkan på svensk detaljhandel under 2018 och Lidls Sverigechef Johan Augustsson går rakt in på en fjärde plats. Inom dagligvarubranschen är han rankad mäktigast.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum