Bensinupproret möts på C4 i Kristianstad

I våras startade Bensinupproret 2.0 upp på Facebook. Gruppen vänder sig mot en orättvis överbeskattning av privatbilismen och en dålig miljöpolitik som drabbar den enskilde individen utan att ge något resultat. Vi har under sommaren etablerat en rikstäckande förening för att starta opinion mot den symbolpolitik som idag förs. Det är dags för riktiga förbättringar!

Har Kristianstad fått nog?

Ett led i att trappa upp opinionsarbetet är att starta upp lokalavdelningar som hjälps åt att utveckla och etablera en sundare politik inom alla partier. Vi är partipolitiskt oberoende och vårt arbete går ut på att förbättra för individen och samhället som helhet utan undantag. Idag är vi

Sveriges största Facebook-grupp med 635 000 medlemmar och kallar till sammankomst i Kristianstad den 7/9 kl 13 på parkeringen utanför C4 Shopping. Alla 635 000 kommer inte men väl människor som representerar lokalavdelningarna i Trelleborg, Helsingborg, Halmstad och Växjö. Ordföranden i föreningen Uppror, Peder Blohm Bokenhielm, kommer också att närvara.

Det är ingen demonstration utan en sammankomst för att skapa en bättre framtid. Kom och lär känna oss utanför nätet. Hjälp oss påverka och gör din röst hörd. Väl mött!

Bensinupproret 2.0 handlar om att väcka opinion och sätta press på våra politiker att nu får det vara nog med alla dessa höjningar av BRÄNSLESKATTER!

Detta gäller alla drivmedel såsom diesel, bensin osv.
Detta är en grupp för dig som vill engagera dig och som vill få en förändring.
Rom byggdes inte på en dag, men tillsammans kan vi förändra detta!
Här bollas även tankar, funderingar kring den nuvarande situationen kring bränslepriset och dess skatter.
Välkommen hit!
Läs mer om vårt arbete/tankar på FAQ