Beredskapsläge inför blåsig helg i Katrineholmsområdet

Enligt väderprognosen blir det höga vindhastigheter i Katrineholm med omnejd i helgen. Tekniska verken går nu upp i beredskapsläge och förbereder sig för att snabbt kunna vara på plats om det blir strömlöst.

Information om pågående driftstörningar finns på webbplatsen: Driftinformation i Linköping och Katrineholm - Tekniska verken

Tekniska verken skickar även ut information om strömavbrott via sms och e-post. För att prenumerera på dessa utskick, gör såhär:

1. Logga in på Mina sidor på Tekniska verkens hemsida med Bank-id eller dina inloggningsuppgifter.
  2. Under rubriken "Vad vill du göra" välj "Prenumerera på driftinformation".
  3. Välj om du vill ha informationen via e-post eller sms, eller båda två. Klicka på spara.

För mer information, kontakta gärna Tekniska verkens pressjour: telefon 013 20 91 40 eller press@tekniskaverken.se

211 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.
Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)

Linköpings- och Mjölbyborna har sänkt sin elförbrukning under hösten11.11.2022 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Under oktober månad använde Tekniska verkens privatkunder i Linköping 17 procent mindre el i oktober 2022 jämfört med oktober 2021. Under september minskade samma hushålls elförbrukning med cirka 12 procent jämfört med september 2021. Privatkunderna i Mjölby-Svartådalen använde 22 procent mindre el i oktober 2022 jämfört med oktober 2021. Under september minskade Mjölbybornas elförbrukning med cirka 14 procent jämfört med september 2021.

Energiförbrukningsmätare årets vinnare i Innovation Camp11.11.2022 08:50:33 CET | Pressmeddelande

Igår kväll utsågs vinnarlaget i den årliga tävlingen Innovation Camp på Tekniska verken i Linköping. Elever från Platengymnasiet, Katedralskolan och Curt Nicolin Gymnasiet tog hem priset för företagsidén Voltsave som erbjuder en mätare med tillhörande app som visar energiförbrukningen i hemmet. Tjänsten "Tally" tydliggör i ett första steg kopplingen mellan varmvatten och energiförbrukning, då mätaren kan skruvas fast på alla vattenkranar. På sikt ska applikationen kunna visa hemmets hela energiförbrukning, för att påverka beteendet.