Beredskapsläge inför blåsig helg i Katrineholmsområdet

Enligt väderprognosen blir det höga vindhastigheter i Katrineholm med omnejd i helgen. Tekniska verken går nu upp i beredskapsläge och förbereder sig för att snabbt kunna vara på plats om det blir strömlöst.

Information om pågående driftstörningar finns på webbplatsen: Driftinformation i Linköping och Katrineholm - Tekniska verken

Tekniska verken skickar även ut information om strömavbrott via sms och e-post. För att prenumerera på dessa utskick, gör såhär:

1. Logga in på Mina sidor på Tekniska verkens hemsida med Bank-id eller dina inloggningsuppgifter.
  2. Under rubriken "Vad vill du göra" välj "Prenumerera på driftinformation".
  3. Välj om du vill ha informationen via e-post eller sms, eller båda två. Klicka på spara.

För mer information, kontakta gärna Tekniska verkens pressjour: telefon 013 20 91 40 eller press@tekniskaverken.se

211 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.
Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)