BERGSTRANDS GYMNASIESKOLOR - BRANSCHREKOMMENDERADE

Byggnadsindustrins Yrkesnämnd (BYN) har bedömt att Bergstrands Gymnasieskolor i Stockholm och Uppsala uppfyller kriterierna att ha förutsättningar att ge grundläggande yrkesutbildning som uppfyller byggbranschens krav, och är därmed branschrekommenderade.

VAD INNEBÄR BRANSCHREKOMMENDERAD SKOLA?

BYN erbjuder gymnasieskolor med bygg- och anläggningsprogrammets inriktningar Anläggningsfordon, Husbyggnad samt Mark- och anläggning en kvalitetsmärkning. Skolor som uppfyller BYNs kriterierna bedöms ha förutsättningar att ge grundläggande yrkesutbildning som uppfyller byggbranschens krav, och blir branschrekommenderade.

SYFTE

Syftet med Branschrekommenderad skola är att tydliggöra branschens prioriterade förväntningar på skolor som utbildar för BYNs yrken och bidra till utveckling av utbildningen så att alla elever kan få utbildning med bra kvalitet.

-Vi är naturligtvis stolta och mycket glada att BYN uppmärksammar Bergstrands gymnasieskolor med branschrekomendationen, säger Lisbeth Andersson Verksamhetschef för Bergstrands Utbildningar.

För mer info:

Lisbeth Andersson

Verksamhetsansvarig Bergstrands Utbildning AB

Mail: lisbeth.andersson@bergstrandsutbildningar.se

Robert Waardahl

Rektor Bergstrands Gymnasium Stockholm

Mail: robert.waardahl@bergstrandsutbildningar.se

Tel. 08 409 142 02

Sanna Vingren

Rektor Bergstrands Gymnasium Uppsala

Mail: sanna.vingren@bergstrandsutbildningar.se

Hammarby Kajgata 12

08 607 10 50https://bergstrandsutbildningar.se/

GYMNASIESKOLOR - VUXENUTBILDNING - SFI UTBILDNING

Ja, vi vill vara ledande. Andra ska också tycka att vi är det.
Inte störst, men ledande. Eftersom vi gör saker och ting lite annorlunda. På vårt vis.

Det är egentligen inget nytt för oss. Annelee startade Yrkesplugget 2006 med en liknade ambition.”Det behövs något bättre, något som på riktigt utgår från elevers och lärares olika förutsättningar, som verkligen ger resultat”, ungefär så uttryckte hon det.

Och under årens lopp har vi tillsammans utvecklat Case-metoden, multiverktyg i undervisningen,

Kunskapsverkstan för de som hamnar lite efter, individuell kartläggning och uppföljning... vi blandar gymnasie- och vuxenelever. Bara några exempel.

Att utmana den traditionella synen på vår slags verksamhet innebär alltså inga revolutioner, utan att vi ständigt skruvar på det vi gör.

Vi driver framåt och är öppna för nytt. Det är så vi har utvecklats och det så vi ska fortsätta utvecklas. Vi vill fortsätta att vara pedagogiskt innovativa och ständigt utmana.

Vi vill bredda oss och driva fler slags utbildningar, både förberedande och direkt yrkesorienterade. Och vi vill göra det i hela Sverige.

Alltid för människor på väg mot viktiga jobb, alltid med vår metodik och med individen i centrum.

Hammarby Kajgata 12

120 30 Stockholm

Följ Bergstrands Utbildningar

Senaste pressmeddelandena från Bergstrands Utbildningar

Yrkesskola startar arbetsförmedling26.5.2020 15:52:05 CESTPressmeddelande

Arbetsförmedling är kanske ett för stort ord. Men i dessa Covid tider vill Yrkesplugget på något sätt stötta de företag där man utvecklat ett samarbetade gällande praktikplatser. Detta resulterade i webbplatsen "Träffpunkt Jobb". En plats där samarbetsföretag erhåller kostnadsfri annonsering i jakten på arbetskraft. Samtidigt blev det en plats där elever på skolan kunde lägga upp egna annonser, i sin jakt på ett arbete.