Beskyddaravgift på kvittot när du handlar mat

Rättsväsendets oförmåga att hantera brottslingar tvingar fram nya lösningar. Hur vill du att vi och våra barn ska ha det när vi handlar mat i framtiden? Betala kriminella för att butiken ska få vara öppen eller se till att rättsväsendet blir anpassat till dagens förhållanden? Att gömma sig bakom e-handel är bara en kortsiktig lösning.

Världsrekordförsök i överimplementering av EU-regler18.12.2020 15:00:00 CETBlogginlägg

Kampen fortsätter för att bli det land som har flest och mest överimplementeringar inom EU! Handeln är självklart för att minska miljöpåverkan från förpackningar. Men det måste ske på ett förnuftigt sätt som samtidigt minskar resursförbrukningen och inte tummar på livsmedelssäkerheten. Inte symbolpolitik som ökar resursförbrukningen och spelar lotto med livsmedelssäkerheten och matsvinnsarbetet. Här är källan till inslaget: https://bit.ly/3aggfox