Beskyddaravgift på kvittot när du handlar mat

Rättsväsendets oförmåga att hantera brottslingar tvingar fram nya lösningar. Hur vill du att vi och våra barn ska ha det när vi handlar mat i framtiden? Betala kriminella för att butiken ska få vara öppen eller se till att rättsväsendet blir anpassat till dagens förhållanden? Att gömma sig bakom e-handel är bara en kortsiktig lösning.

Brotten är dubbelt så dyra som rättsväsendet9.4.2021 15:00:00 CEST | Blogginlägg

Förutom all otrygghet som kriminalitet för med sig kostar det oss stora summor varje år. Här är tre aktuella rapporter som sammanfattar ett alltmer akut problem. https://www.svensktnaringsliv.se/sakomraden/sakerhet-och-risk/brotten-kostar-foretagen-100-miljarder-halften-tror-det-blir-varr_1143691.html https://www.foretagarna.se/politik-paverkan/rapporter/2021/brott-mot-foretagare-2021/sammanfattande-resultat/ https://www.svenskhandel.se/nyhetscenter/press/2020/mer-an-varannan-handlare-utsatt-for-brott-den-senaste-tiden/