Beslut av Solidium Oy:s aktieägare om kapitalåterbäring

Solidium Oy:s enda aktieägare den finska staten beslöt den 23 november 2022 att göra en kapitalåterbetalning till den finska staten bestående av teckningsrätten till 8 970 000 Fortum Abp:s nya aktier till ett värde på cirka 133 miljoner euro. Kapitalåterbetalningen delades ur fonden för inbetalt fritt eget kapital den 23 november 2022.

Tilläggsinformation: verkställande direktör Reima Rytsölä; ringbud, Inka Virtanen, tfn 010 830 8901

Solidium är ett aktiebolag som i sin helhet ägs av finska staten och vars uppgift är att förstärka och stabilisera det inhemska ägandet i nationellt sett viktiga företag och öka innehavens ekonomiska värde på lång sikt. Solidium är minoritetsägare i tolv betydande börsnoterade bolag: Anora, Elisa, Kemira, Konecranes, Metso Outotec, Nokia, Nokian Renkaat, Outokumpu, Sampo, Stora Enso, Tietoevry och Valmet. Solidiums placeringsförmögenhet är cirka 8,5 miljarder euro. Tilläggsinformation: www.solidium.fi/sv/.

Aktia öppnar serviceställe i Kuopio och investerar i nya lokaler i Uleåborg1.2.2023 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Aktia öppnar ett serviceställe i Kuopio 1.2.2023. Servicestället är Aktias första i östra Finland, så det rör sig om ett viktigt steg mot bankens mål att vara den ledande kapitalförvaltarbanken i Finland. I Uleåborg satsar Aktia på nya lokaler. Trots den osäkra ekonomiska situationen blickar Aktia framåt och tror att det finns en efterfrågan på en stark kapitalförvaltarbank på den finska marknaden. Därför utvidgar Aktia sitt verksamhetsområde till östra Finland och öppnar ett serviceställe i Kuopio. ”Vi har en tydlig strategi. Vi vill vara Finlands ledande kapitalförvaltarbank och expanderar därför vår verksamhet till östra Finland. Vi vill ställa vår breda kapitalförvaltningskompetens till våra kunders förfogande i östra Finland och hjälpa dem öka sin förmögenhet med vårt stöd”, säger Aktias verkställande direktör Mikko Ayub. Kuopio valdes som plats efter noggrant övervägande. ”Kuopio är ett viktigt tillväxtcentrum, och det finns också andra områden som utvecklas i närheten där vi ser

JLT Mobile Computers släpper uppgradering av JLT6012™-datorn som riktar sig mot hamnar, tillverkningsindustri och lagerverksamheter31.1.2023 11:00:00 CET | Pressmeddelande

Besök JLT Mobile Computers på ProMAT 2023 Monter S3275, 20-23 mars 2023, Chicago, IL, US Bild tillgänglig: monika@prismapr.com JLT Mobile Computers släpper uppgradering av JLT6012™-datorn som riktar sig mot hamnar, tillverkningsindustri och lagerverksamheter Med förbättringar som WWAN/GPS och ny Intel Elkhart Lake-processor är den ruggade fordonsdatorn JLT6012, som idag användsi lagermiljöer, nu också ett idealiskt val för utomhuslogistik såsom hamnar. Växjö, Sverige, 31:ajanuari2023 * * * JLT Mobile Computers, ledande utvecklare av tillförlitliga datorlösningar för krävande miljöer, annonserade idag uppgraderingen av den kraftfulla och mångsidiga ruggade fordonsdatorn JLT6012. JLT6012-datorn togs ursprungligen fram för krävande lager- och logistikapplikationer och har visat sig vara en pålitlig datorplattform i några av världens mest utmanande miljöer. Med de nya uppgraderingarna passar nu datorn för användning i ytterligare industrier, så som containerhamnar och utomhuslogistik. Uppg