Beslut om vd-byte i Lejonfastigheter

Styrelsen för Lejonfastigheter AB har idag beslutat att bolagets verkställande direktör kommer att ersättas.

Som tidigare har meddelats kommer Lejonfastigheters verkställande direktör Ann de Jonge att lämna bolaget och en ersättare ska rekryteras. Beslutet fastställdes idag formellt i Lejonfastigheters styrelse.

– Ann de Jonge har gjort ett stort och viktigt arbete för Lejonfastigheter, säger Björn Immerstrand, styrelseordförande. Företaget har växt och utvecklats med en betydligt större projektvolym och ett pågående utvecklingsarbete inom flera områden, som kommer att skapa nytta för oss Linköpingsbor och för bolaget.

– Lejonfastigheter står inför ett fortsatt förändringsarbete med ett förväntat nytt uppdrag och flera stora projekt, säger Björn Immerstrand. I det skedet är det dags för en ny kraft att föra arbetet vidare.

Rekryteringsarbetet av ny vd har påbörjats.

För ytterligare information, välkommen att kontakta:

Björn Immerstrand, ordförande i Lejonfastigheters styrelse, telefon 073-633 03 88.

Lejonfastigheter AB äger, förvaltar och utvecklar miljöer för offentliga verksamheter i Linköpings kommun. Vi ansvarar för 280 fastigheter som rymmer utbildning, omsorg, kultur och sport. www.lejonfastigheter.se.