Besöksrekord för Vegovision i Göteborg

4.4.2017 16:54 | Djurens Rätt

Helgen i Göteborg bjöd på en vegofest utan dess like när Djurens Rätts mässa Vegovision gick av stapeln. Närmare 4 000 personer besökte mässan i Folkets hus.

Intresset för en djurvänlig livsstil verkar bara öka. Vegovision bjöd på det senaste utbudet inom vegovärlden med allt från skor till kosmetika till mat och fullsatta föreläsningar.

– Årets upplaga av Vegovision Göteborg var den bästa hittills, vi hade laddat upp för besöksrekord och det är kul att se att vi nådde hela vägen fram. Jag vill rikta ett stort TACK till alla besökare, utställare, volontärer och nya medlemmar som gjorde det här till en fantastisk helg, säger Sofia Säljö, Projektledare för Vegovision.

Vegovision anordnades för första gången i Umeå 2008 och har växt för varje år som gått. Under 2017 anordnas mässan på tre platser i Sverige; Göteborg, Umeå och Stockholm. Först ut var mässan i Göteborg men redan den 6 maj är det dags i Umeå. Mer info om mässorna finns på www.vegovision.se

Fler bilder från Vegovision i Göteborg kan du se här: https://www.flickr.com/phot…/djurensratt/…/72157679620117402

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.