Beställ julgranshämtning

Villaägare som vill ha sin julgran hämtad när helgerna är firade behöver precis som tidigare år beställa tjänsten av Tekniska verken. Det går också bra att själv lämna sin gran på någon av återvinningscentralerna eller på tipparna för trädgårdsavfall.

För den kostnadsfria granhämtning behöver beställningen göra på Mina sidor senast den 10 januari. Granen får vara max 2,5 meter hög eftersom större granar inte går in i sopbilen.

När beställningen av julgranshämtning är gjord är det viktigt att tänka på att ställa ut granen senast klockan 06.00 måndagen den 25 januari. Den behöver stå väl synlig under hela hämtningsperioden 25 januari – 14 februari. Granen ska stå vi tomtgräns, vara snöfri och synlig från sopbilens förarhytt. Den ska också vara fri från pynt och julgransfot och får inte vara förpackad i säck.

Fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och samfälligheter beställer hämtning för sina boende.

Linköpingsbornas julgranar kommer sedan bli till el och fjärrvärme.

Här finns mer information om julgranhämtningen

Johan Borg, avdelningschef Hushållsavfall, Tekniska verken i Linköping
013- 20 81 19
johan.borg@tekniskaverken.se

215 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.

Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se