Betsson i nytt storavtal med SHL

Betsson som förra året blev huvudsponsor till SHL (Svenska Hockeyligan), väljer nu att teckna ett nytt storavtal med ligan. Avtalet är på tre år och är ett led i Betssons fortsatta satsning på svensk idrott och Sveriges bästa hockey vilket medför att man dessutom blir SHL:s exklusiva partner inom odds.
Fredrik Axling, Sponsorships & Partnerships Manager Betsson, tillsammans med Michael Marchal, VD SHL.

Betsson är ett av Nordens ledande spelbolag, med rötter från 1963. Jämfört med tidigare avtal, har man denna gång satsat på ett utvecklat samarbete och fördjupat engagemanget från båda parter och inte minst tillsammans med klubbarna. Förutom exponering av Betssonvarumärket och det ekonomiska stödet till de 14 klubbarna ingår ett gemensamt mål att stärka upplevelsen av hockey, både på och utanför arenan.

- För oss kändes det givet att samarbeta med Betsson igen. De är en partner med en enormt stor hängivenhet för SHL vilket visade sig förra året t ex genom att vi fick till otroligt uppskattade webbserier som ”Fimpens Resa”, SHL-biblar och för att inte nämna #Målcirkeln som gav pengar till föreningar även utanför hockeyn. Så vi ser fram emot fler bra gemensamma initiativ som kan glädja vår publik och öka intresset för SHL för ny publik, säger Michael Marchal VD för SHL.

- Vi är så otroligt stolta över att kunna stötta SHL och klubbarna, och nu förstärka det goda samarbetet vi haft genom åren. Vi kommer fortsätta vara den mest engagerande och säkerligen den mest hockey-nördiga partnern fortsättningsvis. Det betyder kort och gott att både ha bäst utbud på SHL, men också förstärka bevakningen av ligan med spännande och unikt innehåll, säger Jesper Svensson VD Betsson Group.

Som huvudsponsor kommer Betsson garantera bäst genomsnittlig återbetalning på ligan under säsongen, men också fortsätta med att öppna dörrarna för sina kunder och skapa mervärde för alla som älskar hockey.

SHL startar 14 september.

Vid frågor;

Fredrik Axling
Sponsorships & Partnerships Manager, Betsson
fredrik.axling@betssongroup.com

Michael Marchal
VD SHL
michael.marchal@shl.se

SHL ska som företrädare för klubbarna i ligan tillvarata gemensamma sportsliga och kommersiella intressen, och hanterar bland annat medierättigheter samt gemensamma huvudsponsorskap. SHL ska verka för en långsiktig stark liga och för en stark svensk ishockey som står sig internationellt. Ägarna är de klubbar som spelar i SHL som säsongen 2023/2024 är: Frölunda Hockey, Färjestad BK, HV71, IK Oskarshamn, Leksands IF, Linköping HC, Luleå Hockey, Malmö Redhawks, MoDo Hockey, Rögle BK, Skellefteå AIK, Timrå IK, Växjö Lakers och Örebro Hockey.