Spendrups Bryggeri AB

BIBAB vinner viktig transportupphandling

Dela
Nu är det klart att Spendrups dotterbolag BIBAB har vunnit Altias tranportupphandling för dryckesdistribution. Eftersom Altia ä en stor aktör inom vin-och spritprodukter med kända varumärken såsom Blossa, Chill-Out, Koskenkorva, Grönstedts och OP Andersson, är detta en viktig affär på en transportmarknad i snabb förändring. Det nya samarbetet startade den 4:e mars och Spendrups har tillsammans med Altia haft en bra start där leveranserna fungerat utmärkt. Samdistribution för med sig fördelar inom hållbarhet, t.ex ökad fyllnadsgrad på de gemensamma transporterna vilket kommer leda till en reducering av CO2-utsläppen.

Transportsamarbeten blir mer och mer vanligt när företag vill effektivisera och skapa kostnadseffektiva transportlösningar. Spendrups har valt att behålla sin transportavdelning och tar in externa kunder för att på så sätt öka volymerna och kunna upprätthålla en kostnadseffektiv distribution. En egen distributionslösning ger oss möjligheten att bättre kunna styra leveranser och erbjudande till restaurangmarknaden. Det ger oss också en större flexibilitet och relationen mellan våra chaufförer och kunder är viktig för vår affär. Fr.o.m. den 4 mars 2019 kommer Spendrups, genom dotterbolaget BIBAB att distribuera Altias produkter till Systembolag, grossister, dagligvaruhandel och restauranger över hela Sverige.

-          Avtalet innebär hållbarhetsvinster för både Altia och oss och kommer att förbättra vår redan höga servicenivå ytterligare, säger Jens Boström, VD BIBAB och transportchef på Spendrups.

-          Vi ser fram emot ett samarbete med BIBAB och har höga förväntningar på Spendrups transportverksamhet, både avseende servicenivå och leveransprecision säger Casper Jakobsen Chef Transportupphandling inom Altia Group. Vi ser att Spendrups välutvecklade miljöarbete stöder vårt starka hållbarhetsprogram, menar Håkan Björklund Transport och Distributionschef Altia Sweden.

För mer information, kontakta:

Jens Boström, VD BIBAB, 070 301 37 68, jens.bostrom@bryggeritransport.se

Rose-Marie Hertzman, presschef, 0708 95 25 67, rose-marie.hertzman@spendrups.se

Bilder

Om

Spendrups Bryggeri AB
Spendrups Bryggeri AB
Sankt Eriksgatan 121
11343 Stockholm

08-672 77 00http://spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4,6 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Heineken® fångar känslan av smaken på den första iskalla ölen, ”Världens mest uppfriskande ahhh!” i ny stor global kampanj18.4.2024 09:01:43 CEST | Pressmeddelande

Det är oftast de små sakerna i livet som ger störst garanterad tillfredställelse. Vårens tidigt värmande solstrålar. Den svala sidan på kudden. Eller när du känner smaken av den där första iskalla ölen. ”Världens mest uppfriskande ahhh!” är en ny global kampanj som bygger på just den insikten, som fångar känslan och upplevelsen av en kall och fräsch Heineken®. Kampanjen är producerad av byrån Le Pub och går nu live på totalt 75 marknader världen över. I en TVC med soundtrack av Nat King Coles klassiker ’L.O.V.E’, i regi av Alex Feil, tas tittaren med på en förväntansfull resa. En resa som dramatiserar stunden då du efter mycket om och men äntligen får tag på en iskall Heineken® efter en lång dag, samtidigt som den lyfter fram Heinekens fem grundläggande principer som ligger bakom ölens balanserade och fräscha smak. - Det här är verkligen en kampanj med hög igenkänningsfaktor som vi är väldigt taggade på att rulla ut i Sverige. Här är smak, kvalitet och känsla i huvudfokus på samtliga e

Bubbliga nostalgiska nyheter från Loka22.3.2024 15:47:39 CET | Pressmeddelande

Ett bubbligt vatten för de lite mer äventyrliga som gillar nya goda och spännande smaker. Det är Loka Likes sommarnyhet. Loka har inspirerats av nostalgiska smaker som flörtar med barndomens somrar och som smakar som fruktiga och fräscha tuggummin, röda bär, citrus eller melon. Loka Likes Bubble Gum är på tillfälligt besök under sommarmånaderna och finns i servicehandeln från vecka 12 och i dagligvaruhandeln från vecka 16.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye