Bibbel Babbel Bubbel - Babblarna Andra Musikalen

Dundersuccén med första musikalen och 431 spelade föreställningar får en uppföljare! Både Intiman i Stockholm och Lisebergsteatern i Göteborg får nu äntligen ett återbesök av barnens stora favoriter Babblarna.

2Entertain - part of Moment Group

En färgglad, bubblig, interaktiv, svängig och rolig föreställning med barnens stora favoriter Babblarna, Faffa, Vovvo och Klonk. Vi blandar språklek och svängig musik – och framför musikalen med tal, tecken, sång och dans.

Ni får träffa Babba som inte alls vill gå och lägga sig. Tillsammans med robotflickan Klonk vill Babba bygga en koja som de alla ska sova över i. Men Vovvo är busig och väcker Babblarna hela tiden. Barnen i publiken får dansa och sjunga med till både nya och gamla låtar; ”Bibbel Babbel Bubbel”, ”Stompalång Tut Pling Sång”, ”Första Låten” och många, många fler.

Idag släpps biljetterna - se speldatum nedan!
Intiman, Stockholm: 27-28 april samt 11-12 maj
Lisebergsteatern, Göteborg: 4-5 maj samt 25-26 maj
För mer info och biljetter - klicka här!

Kontakt 2Entertain:
Anna Andersson
Marknadsförare
Telefon: 0733-16 16 46

Speltid ca 40 min utan paus. Rekommenderas från 2 år, men yngre är givetvis välkomna. Alla måste ha en biljett, även om man sitter i sin förälders knä. Barnvagnar kan inte tas med in på teatern, så lämna dem gärna hemma.

Presenteras av 2Entertain & Mys Artisteri AB

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i fyra affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är noterat på Nasdaq Stockholm, Main Market.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

2Entertain gör en samproduktion med marknadsledande aktör i Tyskland22.3.2019 12:21:51 CETPressmeddelande

2Entertain gör tillsammans med BB Promotion en samproduktion av musikalen Flashdance. BB Promotion är en av Tysklands ledande aktörer inom produktion och marknadsföring av musikal och show och ingår i Ambassador Theatre Group (ATG), global marknadsledare inom segmentet live entertainment. BB Promotion kommer att vara huvudansvariga för en turné med Flashdance, med 2Entertain som samproducent.

Kultfilmen "Häxorna i Eastwick" blir musikal på Cirkus med Peter Jöback i huvudrollen!14.3.2019 11:31:20 CETPressmeddelande

”The Witches of Eastwick” är romanen av John Updike som på 80-talet filmatiserades och blev till en av decenniets största kultfilmer med samma namn. Berättelsen stöptes om till musikal och sattes för första gången upp på Londons West End. Vi kan nu stolt presentera ”Häxorna i Eastwick” på Cirkus i höst som är något alldeles unikt i dess slag, aldrig tidigare har denna prisbelönta musikal gjorts i Sverige. Premiären är den 19 september på Cirkus i Stockholm.

Ola Salos succéshow kommer till Stockholm och Malmö11.3.2019 09:10:00 CETPressmeddelande

Ola Salo är just nu en av Sveriges mest hyllade artister. Han gör dundersuccé på Rondo i Göteborg med showen It takes a fool to remain sane. Efter sommaren flyttas showen till Malmö Arena, där den spelar under två helger, med premiär den 6 september. Därefter flyttar den kritikerrosade föreställningen till Stockholm med premiär på Hamburger Börs den 26 september där den sen spelas under hela hösten.

SUCCÉSTART FÖR DEN BEJUBLADE KOMEDIN ”BAGAGE” MED DRÖMENSEMBLE - NU SLÄPPS FLER EXTRAFÖRESTÄLLNINGAR!18.2.2019 09:30:00 CETPressmeddelande

Det är ett stort intresse efter premiären för den publik- och kritikerrosade romantiska komedin ”Bagage” med Annika Andersson, Gustaf Hammarsten, Emma Peters och Robin Stegmar i rollerna. Nu är det klart att det blir fler extraföreställningar, upp emot 4000 stycken extrabiljetter släpps idag för att möta intresset för ”Bagage” på anrika Lisebergsteatern i Göteborg!