Bidra till Musikhjälpen och tävla om din egen Yoggi
Yoggi är gott, Yoggi gör gott
Nästa vecka drar Musikhjälpen igång med temat ”För en tryggare barndom på flykt från krig”. Redan nu har ett stort antal insamlingsbössor startats. Bakom en av dessa står Yoggi, som i över 50 år har varit en favorit på många frukostbord runt om i landet.
– Vi vet att det finns tusentals människor där ute som älskar Yoggi. Nu hoppas vi att ni vill bidra till vår insamlingsbössa och stötta Musikhjälpens viktiga arbete. Tillsammans kan vi visa precis hur god Sveriges godaste fruktyoghurt faktiskt kan bli, säger Emma Barkström, ansvarig för Yoggi, och fortsätter:
– Alla som skänker pengar och anmäler sig till vår tävling är dessutom med i en utlottning där vinnaren får skapa en helt egen Yoggi.
Hur fungerar Yoggis tävling?
Efter att Musikhjälpen är avslutad lottas en vinnare bland alla som har bidragit till Yoggis insamlingsbössa. Vinnaren får komma till Stockholm och hänga med Yoggi-teamet i två dagar, för att tillsammans ta fram en ny smak och design som också ska namnges. Den nya smaken lanseras hösten 2023 och kommer då att säljas i tusentals butiker runt om i landet.
– Yoggi-smakerna har kommit och gått genom åren. Men det här är första gången en konsument får chansen att vara med och bestämma båda smak, design och namn, säger Emma Barkström.
Den nya smaken kommer att produceras på Arlas mejeri i Linköping, tillsammans med resten av Yoggi-sortimentet.
Så här gör du för att vara med
- Skänk minst 50 kronor till Yoggis Musikhjälpenbössa
- Ta en skärmdump på din gåva som visar att just du har bidragit
- Klicka här för att komma till tävlingen!
Fakta om Musikhjälpen
Musikhjälpen sänds varje år veckan före jul och är ett samarbete mellan Sveriges television, Sveriges radio och Radiohjälpen. Syftet är att uppmärksamma och samla in pengar till en undanskymd humanitär katastrof. I år sänds Musikhjälpen från en glasbur i Göteborg mellan den 12 och 18 december. Temat är ”För en tryggare barndom på flykt från krig”. Alla barn har rätt till en trygg barndom, men just nu är 42 miljoner barn på flykt undan krig och konflikter. Att tvingas fly från sitt hem är många människors mardröm, men det är verklighet för fler än någonsin och barn är de mest utsatta när familjer tvingas fly.
Nyckelord
Kontakter
Arla Sveriges presstjänst
Tel:070-884 42 90Bilder
Om
Arla – böndernas eget mejeri
Arla är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av cirka 8 000 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Sverige är hem åt klassiska varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO® och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med försäljning i 146 länder. Arlas elva mejerier i Sverige köper 100 procent förnybar el och alla egna tunga transporter är fossilfria.
Följ Arla
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Arla
Hon är Arlas nya jordbrukschef i Sverige17.4.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Frida Carlsson blir ny chef för Arlas avdelning för jordbruks- och medlemsfrågor i Sverige. – Det ska bli jättespännande att arbeta i detta stora bondekooperativ. Jag ser verkligen fram emot att bidra i de viktiga ägarfrågorna inom Arla, säger hon.
Nio Arlabönder får guldmedalj av Kronprinsessan4.4.2024 06:00:00 CEST | Pressmeddelande
Måndagen den 15 april vankas stor mjölkfest på Kungliga slottet i Stockholm. I år får 23 mjölkbönder, varav nio från Arla, guldmedaljer för mjölk av högsta kvalitet. Kronprinsessan delar ut medaljerna vid ceremonin.
Oförändrat mjölkpris för Arlabönderna27.3.2024 13:00:36 CET | Pressmeddelande
Priset som bönderna får betalt för sin mjölk inom Arla är oförändrat i april, både för konventionell och ekologisk mjölk. Svenska Arlabönder får dock drygt tre öre extra på grund av en valutaeffekt.
Arla, Generation Pep och Rädda Barnen i nytt skolfrukostsamarbete26.3.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Arla, Generation Pep och Rädda Barnen inleder ett nytt samarbete om skolfrukost. Som en del i satsningen lanseras i dag ett digitalt verktyg för att hjälpa fler skolor att komma igång med frukostservering.
Nya pappersbägare sparar 32 ton plast om året21.3.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Arlas gräddfil, crème fraiche och ekologiska turkiska yoghurt får nya femdecilitersförpackningar gjorda av papper. Det innebär att mängden plast minskar med drygt 32 ton per år – vilket motsvarar vikten av ungefär 19 personbilar.*
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum