Business Wire

BigCommerce utökar sitt globala fotavtryck till Danmark, Norge, Sverige och Österrike för att ge handlare möjlighet att skala upp och expandera sina onlineföretag

Dela

BigCommerce (Nasdaq: BIGC), en ledande Open SaaS e-handelsplattform för snabbväxande och etablerade B2C- och B2B-varumärken, meddelade idag att den har utökat sin europeiska närvaro till att omfatta Österrike, Danmark, Norge och Sverige. Med sin expansion till DACH och Norden, samt helt lokaliserade ekosystem för teknik- och byråpartner, kommer BigCommerce att göra det möjligt för handlare av alla storlekar och sammansättningar att bygga och skala upp sina onlineföretag så att de kan leverera sömlösa shoppingupplevelser till lokala och globala kunder och generera intäkter.

"Med BigCommerce ankomst till nya DACH- och nordiska marknader får handlare i dessa regioner en lokaliserad, kraftfull och skalbar öppen SaaS e-handelsplattform och en uppsättning kärnprinciper som inte tidigare erbjudits i en enda lösning", säger Jim Herbert, senior vice president och general manager EMEA på BigCommerce. "Med vår beprövade e-handelsplattform i företagsklass får handlare av alla storlekar verktygen och de innovativa funktionerna - från headless till omnichannel till B2B - för att skapa vackra och engagerande shoppingupplevelser som är baserade på, och förstärkta av, framåtblickande teknikstackar."

Branschinsikter förutspår att e-handeln i Europa under de kommande åren kommer att upprätthålla den tillväxtbana som coronapandemin medfört. Danmark och Norge lät rapportera Europas högsta online-shoppingutgifter per capita på cirka 3 000 respektive 2 300 euro, med 29 % i Danmark som framhåller enkelhet och bekvämlighet som den främsta drivkraften. I Sverige har e-handelns andel av den totala detaljhandelsmarknaden konsekvent ökat sedan 2007 där onlineshopping uppskattas till 146 miljarder kronor. Med BigCommerce flexibla, öppna SaaS e-handelsplattform i företagsklass, kan handlare i DACH och Norden ta sina onlineföretag till nästa nivå för att:

  • Skapa mångsidiga shoppingupplevelser som främjar tillväxt. Förutom en helt översatt kontrollpanel och modersmålsstöd kan återförsäljare använda säkra betalningsfunktioner på flera språk och med flera valutor för att enkelt skapa lokala skyltfönster eller utöka möjligheten att nå nya kunder på nya marknader. Globala handlare kan även använda Multi-Storefront för att effektivt hantera flera skyltfönster, varumärken, kundsegment och/eller geografiska områden från en enda BigCommerce-butik.
  • Leverera en shoppingupplevelse över flera kanaler och etablera nya intäktsströmmar. BigCommerce öppna SaaS-metod möjliggör direkta integrationer med globala kanaler såsom Facebook Shopping, Instagram Shopping och TikTok Ads som hjälper handlare att utveckla starka flerkanalsstrategier vilket stärker försäljningen.
  • Utnyttja B2B-funktionalitet för att bygga kraftfulla B2B-skyltfönster. BigCommerce avancerade svit med inbyggd funktionalitet och ett starkt ekosystem av integrationspartnerprogram gör att B2B-handlare enklare kan erbjuda sömlösa B2C-liknande upplevelser till kunderna.
  • Utnyttja headless-teknik för framtidsorienterade skyltfönster. Som ledande inom headless-e-handel och som medlem i MACH Alliance har BigCommerce integrationer med en mängd ramverk och förstklassiga teknikekosystem gjort det möjligt för företag att utvecklas från monolitiska arkitekturer till smidiga och framtidssäkra teknikstackar.

Några av de framstående varumärkena i Norden som redan utnyttjar BigCommerce-plattformen för att återuppliva och utöka sina onlinebutiker är bland andra String Furniture, Food Locals, FirstVet, greenworks, Neat och Tell.

Mer information om BigCommerce växande närvaro i Europa finns på https://www.bigcommerce.se.

Om BigCommerce

BigCommerce (Nasdaq: BIGC) är en ledande öppen programvara-som-en-tjänst (SaaS) e-handelsplattform som ger handlare av alla storlekar möjlighet att bygga, förnya och expandera sina företag online. BigCommerce förser handlare med sofistikerad funktionalitet i företagsklass, anpassningsmöjligheter och prestanda som utgår från enkelhet och användarvänlighet. Tiotusentals B2C- och B2B-företag i 150 länder och inom många branscher använder BigCommerce för att skapa vackra, engagerande onlinebutiker, inklusive S.C. Johnson, Skullcandy, SoloStove och Vodafone. BigCommerce har sitt huvudkontor i Austin, och kontor i London, Kiev, San Francisco och Sydney. Mer information finns på www.bigcommerce.com eller följ oss på Twitter, LinkedIn, Instagram och Facebook.

BigCommerce® är ett registrerat varumärke som tillhör BigCommerce Pty. Ltd. Tredjepartsvarumärken och tjänstemärken tillhör sina respektive ägare.

För att se det här innehållet från cts.businesswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Contact information

Angel Flores
angel.flores@bigcommerce.com

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

Mary Kay Inc. Continues Its Support of Women’s Empowerment at the International Women’s Forum Cornerstone Conference in Chile12.8.2022 18:33:00 CEST | Press release

Mary Kay Inc. continues its support of women’s entrepreneurship, empowerment and thought leadership as a sponsor of the 2022 International Women’s Forum (IWF) Cornerstone Conference. Taking place on 17-18 May in Santiago, the Conference convened global decision makers who explored the most pressing challenges to progress on gender equality for the Latin American region. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220812005257/en/ IWF Latinobarómetro MKI Latin American Women Democracy & Society from a Gender Perspective Research (Graphic: Mary Kay Inc.) For the first time ever, IWF commissioned groundbreaking research as part of its annual conference programming with funding by Mary Kay. Conducted by the Latinobarómetro founded by Marta Lagos, this research, titled “Latin American Women: Democracy & Society from a Gender Perspective,” is the first-ever analysis of a quarter of a century (1995-2020) of public opinion and at

Ipsen Completes Acquisition of Epizyme Expanding Its Portfolio in Oncology12.8.2022 17:35:00 CEST | Press release

Regulatory News: Disclaimer: Intended for international media and investor audiences only Ipsen (Euronext: IPN; ADR: IPSEY) today announced the closing of the definitive merger agreement under which Ipsen has acquired Epizyme, Inc. (Epizyme). Pursuant to the transaction, Ipsen acquires all outstanding shares of Epizyme for $1.45 per share plus a contingent value right (CVR) of $1.00 per share. Epizyme now operates as ‘an Ipsen company’ at deal close. As part of the transaction, Ipsen acquires Epizyme’s lead medicine, Tazverik® (tazemetostat), a first-in-class, chemotherapy-free EZH2a inhibitor, which was granted Accelerated Approval by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) in 2020. It is currently indicated for adults with relapsed or refractory follicular lymphoma (FL) whose tumors are positive for an EZH2 mutation as detected by an FDA-approved test and who have received at least two prior systemic therapies, and for adult patients with relapsed or refractory follicular lymphom

Budweiser Celebrates 100 Days to The FIFA World Cup™ by Partnering with Messi, Neymar Jr. and Sterling to Drop Hundreds of Prizes For Fans Around the World12.8.2022 13:00:00 CEST | Press release

Tomorrow, Budweiser, an Anheuser-Busch InBev (AB InBev) global brand will “drop” prizes in select destinations in the lead up to the biggest global sporting event. As the Official Beer of the FIFA World Cup, Budweiser is giving fans the once-in-a-lifetime chance to experience the FIFA World Cup in person by dropping hundreds of red prize boxes in major cities that include signed memorabilia, a year’s supply of Budweiser, and the grand prize of a trip to the tournament. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220812005051/en/ Budweiser's QR code (Graphic: Business Wire) Beginning August 13, coordinates leading to prize boxes will be revealed to fans who scanned exclusive Budweiser QR codes. These exclusive QR codes were shared on Budweiser and athlete partner social accounts earlier this week, spurring curiosity and excitement from eager fans. QR codes appeared in locations commemorating Messi, Neymar Jr. and Sterling;

Q4 Inc. Announces Second Quarter 2022 Results12.8.2022 13:00:00 CEST | Press release

Q4 Inc. (TSX:QFOR) (“Q4” or the “Company”), a leading capital markets communications platform, today announced its financial results for the three and six months period ended June 30, 2022. All amounts are expressed in US dollars unless otherwise stated. “The second quarter results show our continued progress against our overall strategy and vision,” said Darrell Heaps, CEO of Q4. “We achieved double digit recurring revenue growth, driving product adoption with higher ARPA expansion growth, as our customers continued to renew subscriptions at record levels and increase their spend with Q4. Given the challenging macro environment, and with our peak investment period behind us, we are accelerating our path to profitability. With a focus on expanding our operating leverage, initiatives are underway to improve sales efficiency and utilize low cost geographies to drive down operating expenses. Combined with our gross margin expansion, these will bring forward our commitment to be cash and E

Zayed Sustainability Prize 2023 Demonstrates Global Reach and Impact with over 4,500 Submissions11.8.2022 16:48:00 CEST | Press release

Following a successful 4-month submissions phase, the Zayed Sustainability Prize, the UAE's pioneering global award for recognising excellence in sustainability, has officially closed entries for its 2023 awards cycle. Over 4,500 applications were received across the five Prize categories of Health, Food, Energy, Water and Global High Schools, from a record 152 countries, demonstrating the Prize’s growing global reach and impact. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220811005418/en/ The Zayed Sustainability Prize 2023 receives more than 4,500 submissions globally (Graphic: AETOSWire) The Zayed Sustainability Prize winners will be announced at the 2023 Zayed Sustainability Prize Awards Ceremony that will be held on January 16, 2023 as part of Abu Dhabi Sustainability Week. The Prize witnessed a 13% increase in submissions compared to last year from small and medium-sized enterprises (SMEs), nonprofit organisations a

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum