Bilbolaget förlänger som huvudpartner till Brynäs IF och En bra start

Som huvudpartner skapar de förutsättningar för våra lag på isen – och gör både En bra start och den rena dräkten möjlig. Nu förlänger Bilbolaget och Brynäs IF avtalet. — Ett mycket viktigt avtal för föreningen, säger Johan Cahling, Brynäs direktör för hållbarhet, varumärke och strategiska partnerskap.

Huvudpartner är Brynäs IF högsta nivå för partnerskap och den nivå som bidrar störst ekonomiskt till klubben.

Det skapar förutsättningar för sporten över alla led – våra lag i SHL, SDHL och inom junior- och ungdomsverksamheten.

Det är tack vare föreningens huvudpartners som våra lag kan spela i den rena dräkten. Hockeyeuropas enda utan kommersiella reklamlogos.

Det är också tack vare våra huvud- och officiella partners som vi kan vara en positiv kraft i samhället genom En bra start.

Bilbolaget ingick sitt huvudpartnerskap för tre år sedan.

Det initiala avtalet löper ut under 2019.

Därför är vi glada att kunna kommunicera att de vill fortsätta sitt engagemang i Brynäs IF och En bra start – och har valt att förlänga samarbetet.

— Vi är väldigt glada att kunna fortsätta driva och utveckla vårt partnerskap. Det är ett mycket viktigt avtal för föreningen, säger Johan Cahling.

Som huvudpartner är Bilbolaget också exklusiv billeverantör till föreningen.

Robert Lipskog, VD, Bilbolaget Gävleborg:

— För oss var det ett självklart val att förlänga vårt huvudpartneravtal. Jag följer den aktuella politiska debatten rörande En bra start och kan bara konstatera att det handlar om att bestämma sig. Antingen fortsätter vi den inslagna vägen med den unika samverkansmodellen där förening, företag och kommun arbetar tillsammans för att göra skillnad på riktigt – eller så hamnar vi i ett läge där vi arbetar var och en för sig. Vi vill verka för att regionen ska växa och må bättre och just det gör En bra start tillsammans med verksamhetens partners.

— Vi tycker att det är viktigt att se den här verksamheten långsiktigt. Kan vi tillsammans med En bra start vara med och bidra till en välmående region så kommer det över tid vara positivt för vår verksamhet också i form av kunder och arbetskraft. Det finns ett viktigt kretslopp och helhetsperspektiv som En bra start har förstått och byggt sin modell ifrån. Det vill vi fortsätta med – och tycker att ännu fler ska bli en del av.

Så hjälper Brynäs IF och En bra start till i samhällsfrågor under Coronakrisen2.4.2020 08:01:00 CESTPressmeddelande

Coronakrisen utmanar samhället – och behöver samverkan för att hjälpa till med de situationer som uppstår. Brynäs IF och En bra start samt partners kommer därför arbeta tillsammans med Matakuten och Gävle kommun. — Vår strategi blir att hjälpa och förstärka andra etablerade samhällsaktörer i det de gör, säger Johan Cahling, Brynäs IF:s direktör för varumärke och hållbarhet.