Bilföretag stöttar gymnasieskola med fabriksny personbil

Med den senaste tekniken vill Din Bil Sverige bidra till en modernare utbildning som bättre matchar eleverna mot branschens krav.

Lotta Forss Utbildningschef Servicemarknad Din Bil Sverige AB till vänster och Maria Gahn Rektor Yrkesplugget Bromma till höger

Yrkesplugget får utan kostnad låna en fabriksny bil med tillhörande diagnosdator från Din Bil Sverige.Lärarna på skolan kommer också gå en "utbildningstrappa", som alla Din Bil Sveriges mekaniker går, först tre kursveckor grundutbildning därefter inrikting.

"Genom att tillhandahålla en personbil med den senaste tekniken och diagnos-verktyg samt att utbilda lärarna får vi modernare utbildning och därmed bättre utbildade elever." Säger Lotta Forss, Utbildningschef Servicemarknad på Din Bil Sverige AB.

Diskussionerna att få tillgång till en ny personbil har pågått i drygt två år. Drivande i diskussionerna från Yrkesplugget har varit Jesper Ström som tror att samarbetet i förlängningen även kommer öka intresset för utbildningen.

"Detta är en fantastisk möjlighet för oss som skola att ha relevant utbildning som ligger rätt i tiden. Vi är mycket tacksamma och stolta över samarbetet med Din Bil Sverige AB, avslutar Maria Gahn rektor på Yrkesplugget Bromma, som också var den som tog emot bilnycklarna.

Lotta Forss
Utbildningschef Servicemarknad Din Bil Sverige AB
Phone: +46 8 50333178
E-mail: lotta.forss@dinbil.se

Maria Gahn
Rektor Yrkesplugget Bromma
Phone: 08-409 14 202
E-mail: maria.gahn@yrkesplugget.se

Jesper Ström
APL-ansvarig Yrkesplugget
Phone: 076-768 89 90
E-mail: jesper.strom@yrkesplugget.se

Lotta Forss Utbildningschef Servicemarknad Din Bil Sverige AB
Skoda Octavia Scout
Nyckel överlämning av Skoda Octavia Scout till Yrkesplugget.

Motorbranschen & IF Metall certifierar Sveriges första friskola att bli Motorbranschcollege19.6.2018 15:21Pressmeddelande