Biljetter och SkiPass - så funkar det!

Ditt SkiPass är din entrébiljett till alpina VM men självklart kan du givetvis också köpa enbart entrébiljett. Det finns en rad olika biljetter att välja mellan för att du ska kunna skräddarsy din vistelse i Åre. Här går vi igenom biljetterna och hur det egentligen funkar med ditt SkiPass.

Foto: Jonas Eriksson. All Rights Reserved.

Du väljer själv vem du vill dela den unika VM-upplevelsen med! Du kan välja mellan läktarplats, entré eller VIP-biljett till vår Lounge 2007. Läktaren är indelad i sektioner för fans som håller Sverige och Norge nära hjärtat och det finns även en sektion för International Fan Clubs. Du kan också välja att stå i den allmänna sektionen. Det är mest tryck på läktarbiljetterna så om du vill stå på läktaren är det läge att se till att köpa biljett i god tid.

SkiPass = entrébiljett

I linje med Åre 2019 AB:s vision Inspire the World to Ski gäller ditt SkiPass, oavsett om det är dag-, vecko- eller årskort, vilket även inkluderar SkiStar All, som entré till arenan och tävlingarna. Det ger alla som vill chansen att njuta av sin egen skidåkning före, efter och mellan tävlingarna. Ditt SkiPass ska vara giltigt under den dag du vill utnyttja SkiPasset som entrébiljett. Notera att du inte kan använda din entrébiljett som SkiPass.

Biljettyper och reducerat pris

Du kan välja att köpa biljetter till enskilda tävlingar men också för flera dagar, som veckobiljett för fem eller sex tävlingar, eller för hela VM-perioden. Biljetterna kostar från 155 kronor.

Pensionärer eller personer över 65 och barn mellan 8 och 16 år kan köpa biljett till reducerat pris. Barn under åtta år har gratis entrébiljett. Biljetter som köpts till reducerat pris gäller inte för läktarplats utan entré och ståplats

Övriga biljetter

Arenan är tillgänglighetsanpassad och erbjuder anpassade platser på arenan med god sikt över målområdet. För mer information och bokning kan du kontakta oss på tickets@are2019.com.

Självklart erbjuder vi även gruppbiljetter till VIP, fan clubs, Nationella förbund och skidklubbar. Alla som är intresserade av att köpa gruppbiljetter kan kontakta Åre 2019 på tickets@are2019.com.

Om en tävling skulle bli inställd finns mer information om återköp av biljett på vår hemsida: www.are2019.com/tickets.

Mer information om våra VIP-biljetter och lounger hittar du också på vår hemsida www.are2019.com.

Foto: Jonas Eriksson. All Rights Reserved.