Biljetter till Malmö arena 31 oktober

Den 31 oktober kommer påve Franciskus till Sverige när Vatikanen och Lutherska världsförbundet gemensamt uppmärksammar reformationens 500-årsminne i Lunds domkyrka och på Malmö arena. Biljetter till eventet på Malmö arena släpps på fredag den 9 september.

Nu släpps biljetter till eventet i Malmö arena den 31 oktober där påve Franciskus och lutherska ledare medverkar.

Biljetterna släpps klockan 11.00 på fredag via TicketmasterObs! Tiden har ändrats från tidigare 09.00 till 11.00.  Priset är 100 kronor och pengarna går oavkortat till flyktingar från krigets Syrien.

Programmet under dagen består av två delar, en gudstjänst i Lunds domkyrka och ett event i Malmö arena med plats för 10 000 deltagare.

Eventet på Malmö arena startar klockan 13.30 och pågår i fyra timmar. Deltagarna kommer att kunna följa den historiska gudstjänsten i Lunds domkyrka via storbildsskärmar. Dagen fortsätter med artister, filmer och berättelser med budskapet om hopp och gemensamt ansvar för världen.

Eventet kulminerar då påve Franciskus anländer tillsammans med Lutherska världsförbundets ordförande, biskop Munib Younan och generalsekreteraren Martin Junge.

Sammanlagt släpps 10 000 biljetter. För att fördelningen ska bli så rättvis som möjligt distribueras ett antal av dem via katolska kyrkan och Lutherska världsförbundet.

KONTAKTPERSONER MEDIA:
Dag Tuvelius, projektledare, kommunikation och Arena-event, 018-16 95 13
Kristina Hellner, kommunikationsansvarig, Stockholms katolska stift, 070-292 32 93

ÖVRIGA BILJETTFRÅGOR: Ticketmaster.se

Distributionen av kyrkohandboken skjuts upp13.3.2018 09:00Pressmeddelande

Distributionen av 2017 års Kyrkohandbok för Svenska kyrkan skjuts upp. Orsaken är att det uppstått frågor kring upphovsrätten till ett par nattvardsböner. – Det får inte råda minsta tvivel kring de upphovsrättsliga frågorna i relation till kyrkohandboken. Därför utreder vi grundligt de frågor som föranletts av två inkomna skrivelser, och avvaktar med distributionen av kyrkohandboken, säger Svenska kyrkans rättschef Maria Lundqvist Norling.