BILJETTRUSNING FÖR OH, WHAT A NIGHT! ADDERAR FÖRESTÄLLNING I LINKÖPING!

Förra veckan släpptes nyheten att fyra av Sveriges främsta musikalartister David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis, ger sig ut på en rikstäckande arenaturné våren 2020. Det blev fullkomlig biljettrusning i hela landet, och i Linköping sålde biljetterna snabbt slut. Nu kan vi meddela de glädjande nyheterna att vi adderar ytterligare en föreställning i Linköping den 21 feb. Biljetterna släpps imorgon fredagen 13 sep kl 10.00!

Oh What A Night!

OH, WHAT A NIGHT! är en produktion i storformat med fullmatade nummer där dansare och musiker, under ledning av Marika Willstedt från Så ska det låta, ger en maxad kväll i musikalens tecken. Med de allra största hitlåtarna från de musikaler artisterna själva medverkat i, så som Jersey Boys, We Will Rock You, Saturday Night Fever, Grease, Rock of Ages, Mamma Mia!, Hairspray, Jesus Christ Superstar, Spamalot, Fame, High School Musical, Footloose, Buddy Holly, Singin’ in the Rain, American Idiot och West Side Story bjuder kvartetten publiken på en helkväll med en fullspäckad repertoar.

David Lindgren är minst sagt en performer ut i fingerspetsarna. Han har tidigare medverkat i de svenska uppsättningarna av Hairspray, High School Musical och Singin’ in the Rain. David har även tävlat i Melodifestivalen 2012, 2013 och 2016 samt varit programledare 2017-2018.

Peter Johansson kan beskrivas med många olika epitet: Rocksångare, gitarrist, musikalartist och Queentolkare. Känd från Champions of Rock, Rock of Ages, Jersey Boys, Rhapsody In Rock, Jesus Christ Superstar och Rock of 80´s. På West End i London gjorde Peter 800 föreställningar som Galileo i musikalen We Will Rock You.

Robert Rydberg är veteranen i detta gäng som har medverkat i flest musikaler. Bland andra Jersey Boys, Spamalot, Saturday Night Fever, Fame, Buddy Holly- The Musical, Grease, Sugar- I hetaste laget, Mamma Mia! och Footloose. Efter medverkan i den sistnämnda blev han belönad med en guldmask. Sommaren 2012 var han sidekick till Måns Zelmerlöw i Allsång på Skansen. Robert har under de senaste åren även medverkat i flertalet komedier på de stora teatrarna runt om i Sverige samt på Fredriksdalsteatern i Helsingborg där han spelat i 12 olika uppsättningar.

Bruno Mitsogiannis är en musikalartist av rang. Bruno har varit med i de svenska uppsättningarna av både klassiska och moderna musikaler som Spelman på taket, Cabaret, West Side Story, We Will Rock You, Rock of Ages och American Idiot.

OH, WHAT A NIGHT! produceras av 2Entertain och Live Nation i samarbete med Vicky Nöjesproduktion.

Turnéplan 2020:
31/1 Löfbergs Arena, Karlstad
1/2 Sparbanken Lidköping Arena Lidköping
7/2 Skellefteå Kraft Arena, Skellefteå
8/2 Coop Norrbotten Arena, Luleå
14/2 Göransson Arena, Sandviken
15/2 Kinnarps Arena, Jönköping
21/2 Saab Arena, Linköping - EXTRAKONSERT!
22/2 Saab Arena, Linköping - SLUTSÅLT!
28/2 Malmö Arena, Malmö
29/2 Scandinavium, Göteborg
6/3 Ericsson Globe, Stockholm
7/3 Helsingborg Arena, Helsingborg

Oh What A Night!
Oh What A Night! Foto: Peter Knutson

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Nuläget i Moment Group under coronapandemins påverkan14.5.2020 17:52:25 CESTPressmeddelande

Hela upplevelsebranschen påverkas starkt av coronapandemin och inom samtliga verksamheter i Moment Group pågår ett intensivt arbete med att parera den negativa påverkan Covid-19 har på koncernen när det gäller såväl omsättning som rörelseresultat och likviditet. Inköps- och investeringsstopp infördes för ett par månader sedan och arbete pågår löpande med att minimera kostnadsbasen och nyttja de olika stödpaket som möjliggörs. Samtidigt fortsätter arbetet med att stärka balansräkningen och säkra finansieringen framåt. Genom en kombination av nedan beskrivna aktiviteter bedömer ledningen att bolaget har tillräcklig likviditet för att bedriva verksamheten under resterande del av 2020. Bedömningen förutsätter att aktivitetsnivån i verksamheten successivt normaliseras från slutet av tredje kvartalet 2020.

ÅRETS föreställning av Alla tiders ÅSA-NISSE på VALLARNAS FRILUFTSTEATER 2020 flyttas till sommaren 2021 8.5.2020 12:09:41 CESTPressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group AB Regeringen beslöt den 11 mars att följa Folkhälsomyndigheternas restriktioner att stoppa ALLA allmänna sammankomster och offentliga träffpunkter med fler än 500 personer. Därefter från och med söndag den 29 mars får allmänna tillställningar ha max 50 deltagare. Detta gör att vi från Vallarnas friluftsteater har väntat in i det sista för att se om restriktionerna kommer att lyftas under en snar framtid, men med rådande situation fattar vi nu beslutet att flytta vår verksamhet till 2021. Självklart vidtar vi detta beslut med omtanke om publikens och medarbetarnas hälsa och i förhållande till Coronavirusets framfart (covid-19) i Sverige. Därav finner vi att det blir bäst att 2020 års buskis Alla Tiders Åsa-Nisse flyttas till sommaren 2021 och blir 25 års jubileumsföreställningen. ”Inget har egentligen förändrats när det kommer till bokningsläget. Förutom att vi flyttat föreställningen ett år. De som redan bokat en biljett till årets föreställning behål

Detta har jag sett fram emot!4.5.2020 14:03:41 CESTPressmeddelande

Den 1 maj i år tillträdde jag som tillförordnad VD/Koncernchef för Moment Group. Jag har min bakgrund i konsumentvarubranschen och har haft ledande positioner i konsumentvaru- och serviceföretag såsom Carlsberg, Selecta, Procter & Gamble m fl. Nuförtiden har jag fokuserat på kortare uppdrag som interims VD och kommer närmast från tjänsten som tillförordnad VD för den svenska klädkedjan Twilfit, som vi tog igenom en företagsrekonstruktion och försäljning.