BILJETTRUSNING FÖR OH, WHAT A NIGHT! ADDERAR FÖRESTÄLLNING I LINKÖPING!

Förra veckan släpptes nyheten att fyra av Sveriges främsta musikalartister David Lindgren, Peter Johansson, Robert Rydberg och Bruno Mitsogiannis, ger sig ut på en rikstäckande arenaturné våren 2020. Det blev fullkomlig biljettrusning i hela landet, och i Linköping sålde biljetterna snabbt slut. Nu kan vi meddela de glädjande nyheterna att vi adderar ytterligare en föreställning i Linköping den 21 feb. Biljetterna släpps imorgon fredagen 13 sep kl 10.00!

Oh What A Night!

OH, WHAT A NIGHT! är en produktion i storformat med fullmatade nummer där dansare och musiker, under ledning av Marika Willstedt från Så ska det låta, ger en maxad kväll i musikalens tecken. Med de allra största hitlåtarna från de musikaler artisterna själva medverkat i, så som Jersey Boys, We Will Rock You, Saturday Night Fever, Grease, Rock of Ages, Mamma Mia!, Hairspray, Jesus Christ Superstar, Spamalot, Fame, High School Musical, Footloose, Buddy Holly, Singin’ in the Rain, American Idiot och West Side Story bjuder kvartetten publiken på en helkväll med en fullspäckad repertoar.

David Lindgren är minst sagt en performer ut i fingerspetsarna. Han har tidigare medverkat i de svenska uppsättningarna av Hairspray, High School Musical och Singin’ in the Rain. David har även tävlat i Melodifestivalen 2012, 2013 och 2016 samt varit programledare 2017-2018.

Peter Johansson kan beskrivas med många olika epitet: Rocksångare, gitarrist, musikalartist och Queentolkare. Känd från Champions of Rock, Rock of Ages, Jersey Boys, Rhapsody In Rock, Jesus Christ Superstar och Rock of 80´s. På West End i London gjorde Peter 800 föreställningar som Galileo i musikalen We Will Rock You.

Robert Rydberg är veteranen i detta gäng som har medverkat i flest musikaler. Bland andra Jersey Boys, Spamalot, Saturday Night Fever, Fame, Buddy Holly- The Musical, Grease, Sugar- I hetaste laget, Mamma Mia! och Footloose. Efter medverkan i den sistnämnda blev han belönad med en guldmask. Sommaren 2012 var han sidekick till Måns Zelmerlöw i Allsång på Skansen. Robert har under de senaste åren även medverkat i flertalet komedier på de stora teatrarna runt om i Sverige samt på Fredriksdalsteatern i Helsingborg där han spelat i 12 olika uppsättningar.

Bruno Mitsogiannis är en musikalartist av rang. Bruno har varit med i de svenska uppsättningarna av både klassiska och moderna musikaler som Spelman på taket, Cabaret, West Side Story, We Will Rock You, Rock of Ages och American Idiot.

OH, WHAT A NIGHT! produceras av 2Entertain och Live Nation i samarbete med Vicky Nöjesproduktion.

Turnéplan 2020:
31/1 Löfbergs Arena, Karlstad
1/2 Sparbanken Lidköping Arena Lidköping
7/2 Skellefteå Kraft Arena, Skellefteå
8/2 Coop Norrbotten Arena, Luleå
14/2 Göransson Arena, Sandviken
15/2 Kinnarps Arena, Jönköping
21/2 Saab Arena, Linköping - EXTRAKONSERT!
22/2 Saab Arena, Linköping - SLUTSÅLT!
28/2 Malmö Arena, Malmö
29/2 Scandinavium, Göteborg
6/3 Ericsson Globe, Stockholm
7/3 Helsingborg Arena, Helsingborg