BILJETTRUSNING TILL ONLINE-EVENTET ”TOMTEN & BOCKEN” 16 december

I förra veckan släpptes biljetter till online-eventet ”Tomten & Bocken – En slags julshow” med Måns Zelmerlöw och Per Andersson. Biljettrycket har varit enormt och sticker ut i antalet i jämförelse med andra aktuella nordiska livestreamade event. Med nya tekniska möjligheter och underhållning i världsklass kommer online-eventet bli något utöver det vanliga. Showen sänds exklusivt på ShowticTV onsdag den 16 december kl 19:45.

2Entertain part of Moment Group

”Tomten & Bocken – En slags julshow” hade premiär tidigare i november och efter beslutet om nya restriktioner för allmänna sammankomster, sänds nu showen digitalt istället. Biljettrycket har varit enormt sen biljetterna släpptes den 30 november och har redan sålt långt mycket mer än andra inom kategorin streamade event.

Online-eventet är unikt på det sättet att det inte bara går att se showen från olika kameravinklar, Måns Zelmerlöw och Per Andersson är även med live under hela sändningen och publiken får följa med backstage och kan interagera direkt med artisterna. Det blir ett exklusivt och intimt event med möjlighet att få en fullskalig show hem till soffan. Eventet är anpassat både för privatpersoner men också företag med möjlighet att ha egna chattrum och boka biljetter för större sällskap.

”Vilken respons! Vi är överväldigade! Vi var så ledsna när vi fick ställa in showen men är desto gladare att vi hann spela in vår sista föreställning och att så många nu får chansen att se den! För den är verkligen något extra i en tid då folk behöver få skratta. Dessutom är tekniken oerhört imponerande och som tittare känner man verkligen att man är med, live, och får interagera”, säger Måns Zelmerlöw.

” Yes! Vi hann spela in våran julshow! Folk har undrat om när vi ska spela showen igen och via ett digitalt event kan publiken se en sjuhelsikes julshow den 16 december. Två timmars musik, garv och jul i en go blandning. Vi har lite för- och efterchatt live, backstagekameror och fler godsaker att erbjuda för att tittaren ska få en unik och rolig kväll med oss från Börsen hem till alla!”, säger Per Andersson.

Showen sänds den 16 december. Mer information och biljetter finns på showtic.se/showtictv

För press- och intervjuförfrågningar vänligen kontakta;
Helene Wigren, PR & Beyond, tel. 070 752 76 05, Helene.Wigren@prbeyond.se

För övriga frågor kontakta;

Annika Cardell, 2Entertain. tel 073-364 65 35, annika.cardell@2entertain.com

Emilie Olsson Lignell, Live Nation, tel. 073-048 25 81, emilie.lignell@livenation.se

Första Långgatan 3

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Ny möjlighet att se online eventet Tomten & Bocken17.12.2020 18:26:18 CETPressmeddelande

Showen Tomten & Bocken skulle livesändas på kvällen onsdag 16 december, men på grund av tekniska problem utanför vår kontroll så gick tyvärr inte sändningen att genomföra. Alla som köpt biljett har eller blir inom kort informerade via mejl och ges möjlighet att se showen hela helgen, från fredag 18 december kl.15.00 till söndag 20 december kl.23.00. - Det har varit viktigt för oss att hitta en lösning så att alla som har köpt biljett får möjlighet att se showen eller erhålla pengarna tillbaka. Jag vill också rikta ett stort tack till er alla för visad förståelse, säger Danny Theis på streamingplattformen Gigset. - Efter att showen inte kunde sändas som planerat, har fokus varit på att fullfölja uppdraget mot kunderna och leverera en trygg och säker sändning, utan yttre påverkan och/eller tekniksabotage, säger Mattias Rosberg på ansvarig teknikleverantör Adeprimo. - Det känns fint att vi nu kan ge biljettköparna möjligheten att se showen valfri tid under hela helgen och att äntligen få

DEN HYLLADE JULSHOWEN ”TOMTEN&BOCKEN” SÄNDS ONLINE – EN UNIK KVÄLL DEN 16 DECEMBER LIVE TILLSAMMANS MED MÅNS ZELMERLÖW & PER ANDERSSON!30.11.2020 09:33:50 CETPressmeddelande

Måns Zelmerlöw och Per Andersson har gjort succé med showen ”Tomten & Bocken - En slags julshow” på Hamburger Börs i Stockholm. Exceptionella tider kräver exceptionell kreativitet och så föddes idén till den unika julshowen. Nu när showen inte längre kan spelas på Hamburger Börs, så ges istället fler möjligheten att uppleva showen via ett unikt online-event den 16 december. Biljetterna släpps idag 30 november kl. 10.00!

Öppet brev no. 2: UPPLEVELSEBRANSCHEN NÄRMAR SIG MED STORMSTEG EN TOTAL KOLLAPS, REGERINGEN MÅSTE GÅ FRÅN ORD TILL HANDLING - NU!21.9.2020 15:13:36 CESTPressmeddelande

För en månad sedan gick vi ut med ett öppet brev till regeringen som plockades upp av media och spreds i sociala kanaler. Därefter har vi intervjuats om branschens tuffa läge i Nyhetsmorgon i TV4 och en rad olika tidningar samt diskuterat frågan i möten med politiker på riksdagsnivå, med kansliråd på kulturdepartementet och med ordförande i kulturutskottet. De har alla visat ett stort intresse och ställt många frågor för att verkligen förstå branschen och det behov av tidsramar, tydlighet i restriktioner och tillräckliga stödpaket som vi alla desperat efterfrågar. Vi uppskattar dessa dialoger och finns självklart tillgängliga för en fortsättning – men för en hel närings överlevnad krävs handling – och det måste ske NU!