Biljettsläppet flyttat för 2024 IIHF Junior-VM i Göteborg

Nästa Junior-VM i ishockey för herrar ska spelas i Sverige, och biljettsläppet var planerat till 14 februari 2023. Nu meddelar organisationen att det flyttas fram två veckor, till 2 mars. Anledningen är att man behöver extra tid för att fastställa spelschemat.

– Vi har märkt att det är stor efterfrågan både från internationell och svensk publik och vi behöver helt enkelt lite mer tid för att sätta ett spelschema som är så bra som möjligt, både för lagen och för alla fans, säger generalsekreterare Mikael Haglund.

Junior-VM i hockey är känt för att bjuda på underhållande och actionspäckad hockey där morgondagens stjärnor gör allt för att visa upp sig och arrangörerna räknar med stort tryck på biljetterna vid släppet.

– Nu får alla fans får ge sig till tåls ett par veckor till, säger Mikael Haglund. Sen gäller det att hänga på låset för att hugga sin biljett!

Biljettförsäljningen för IIHF Junior-VM 2024s startar alltså den 2 mars 2023 på www.ticketmaster.se, med priser från 120 kr (exklusive serviceavgifter).

Mer om 2024 IIHF JVM

Nedsläpp för IIHF Junior-VM är 26 december 2023 och finalen spelas 5 januari 2024.

I Grupp A får Juniorkronorna möta såväl regerande världsmästarna Kanada som ärkerivalen Finland samt Tyskland och Lettland. Gruppen spelar i Scandinavium.

Grupp B kommer spela i Frölundaborg och består av Tjeckien, USA, Slovakien, Schweiz och Norge.

Göteborg är Sveriges näst största stad och en erfaren evenemangsstad som arrangerat många stora mästerskap i olika sporter. Göteborg har tidigare varit värd för VM i ishockey 1981 och 2002, men detta är första gången Junior-VM spelas i staden. Senast JVM spelades i Sverige var i Malmö 2014.

Mer om JVM på www.iihf.com/jvm2024

Arrangörer för 2024 IIHF World Junior Championship är Svenska Ishockeyförbundet i nära samverkan med Got Event, Göteborg & Co, Frölunda Hockey Club och Göteborgs Ishockeyförbund.

Svensk Ishockey – tillsammans tar vi ansvar och skapar passion, framgång och glädje i vardagen. Svenska Ishockeyförbundet bildades den 17 november 1922. Medlem i Sveriges Riksidrottsförbund sedan starten och i Internationella Ishockeyförbundet (IIHF) sedan 1912. Vi är en av de mest framgångsrika idrotterna i Sverige och en av de mest framgångsrika inom vår idrott i världen. Det ska vi fortsätta att vara. Svensk Ishockey ska också vara en samlande kraft och bidra till att bygga vårt framtida samhälle.