Billie Eilish släpper personlig fotobok med titeln BILLIE EILISH

Nu tillkännages den svenska utgåvan av BILLIE EILISH, en fantastisk fotobok som är kurerad av den ikoniska artisten Billie Eilish själv. Boken släpps som inbunden bok och e-bok 11 maj, 2021.
Boken Billie Eilish har världsrelease i maj 2021

Billie Eilish är ett modernt globalt popfenomen, kompromisslös och orädd. Sett till hennes rekordbrytande, prisbelönta musik och konstnärskap är det ingen överraskning att hon har blivit en av de största och mest älskade artisterna i sin generation.

Nu i sin första bok -– en fantastisk visuell resa genom hennes liv – är Billie för första gången redo att dela med sig mer till sina hängivna fans, inklusive hundratals bilder som aldrig tidigare setts. Den vackra utgåvan speglar Billie både inifrån och utifrån och ger läsarna en personlig inblick in i hennes barndom, livet på turné och mycket mer. Den är ett måste för alla fans.

Om sin första bok säger Billie Eilish: ”Jag har tillbringat många timmar under många månader med att gå igenom familjealbum och arkiv för att välja ut alla bilder till denna bok. Jag hoppas att ni älskar den lika mycket som jag gör.”

Originalutgåvan publiceras 11 maj, 2021 av Grand Central Publishing, en del av Hachette Book Group, och den svenska utgåvan publiceras samma datum av Bookmark Förlag.

Billie Eilish har framträtt som en av de största stjärnorna inom musikscenen sedan lanseringen av sin debutsingel “Ocean Eyes” 2015 och fortsätter att revolutionera med sitt genreutmanande sound. 2019 släpptes Billies album When We All Fall Asleep, Where Do We Go? som gick in som nummer 1 på topplistan Billboard 200 i USA samt ytterligare 17 länder och blev årets mest streamade album. When We All Fall Asleep, Where Do We Go? skrevs, producerades och spelades in helt själv av Billie Eilish och hennes bror Finneas i deras barndomshem i Los Angeles. Billie Eilish skrev in sig själv i historieböckerna som den yngsta artisten någonsin att bli nominerad och vinna i alla huvudkategorier vid den 62:a prisutdelningen av Grammy Awards och fick pris för Best New Artist, Album of the Year, Record of the Year, Song of the Year och Best Pop Vocal Album. Billie Eilish är också den yngsta artisten någonsin som har skrivit och spelat in en officiell James Bond-låt, "No Time To Die."

Boken Billie Eilish har världsrelease i maj 2021
Foto: Kenneth Capello

BOOKMARK FÖRLAG är ett av Sveriges yngsta och starkast växande allmänutgivande förlag. Vi fokuserar på unika och dramatiska titlar som är svåra att lägga ifrån sig, och har såväl svenska som utländska författarskap.