BILMUSTASCHER NÄSTA VAPEN I KAMPEN MOT PROSTATACANCER

För att samla in pengar till Prostatacancerförbundet delar Volkswagen Transportbilar ut mustaschdekaler och uppmuntrar förare att sätta en mustasch på sin bil. För varje Instagramfoto taggat med #bilmusche skänker vi 50 kr till Prostatacancerförbundet.

”Prostatacancer är Sveriges vanligaste cancersjukdom och många av våra förare riskerar att drabbas. Därför vill vi dra vårt strå till stacken. Att sätta mustascher på bilar är ett kul sätt att uppmärksamma Mustaschkampen och stötta kampen mot Prostatacancer”, säger Dan Andersson, PR- och marknadschef på Volkswagen Transportbilar.

Kampanjen pågår under hela november och alla är välkomna att bidra med en bild på en bilmustasch. Så här gör du för att delta:

1. Fixa en mustasch. Antingen hämtar du upp en mustaschdekal hos din närmaste Volkswagen-återförsäljare, ritar en i snön på huven eller tecknar den i bildredigeringsverktyget i din mobil. Se här hur du gör för iPhone och Samsung .
  2. Fota din bil med mustaschen.
  3. Ladda upp bilden på Instagram under november och tagga den med #bilmusche.

För ytterligare information kontakta:
Dan Andersson, Marknad och Information Volkswagen Transportbilar, Tel 46-8-553 867 02 / Mob 46-70-688 58 25 / Maildan.andersson@volkswagen.se

Volkswagen Transportbilar marknadsför modellerna load up!, Caddy, Transporter, Caravelle, Multivan, California, Crafter och Amarok. Volkswagen Transportbilar har 66 auktoriserade återförsäljare med 95 försäljningsställen samt 137 auktoriserade Volkswagenverkstäder över hela Sverige.

Volkswagen Transportbilar (VWCV) opererar som ett eget märke inom Volkswagen-gruppen och är ansvriga för att utveckla, tillverka och sälja lätta transportbilar på den internationella marknaden. Under 2018 sålde Volkswagen Transportbilar cirka 500,000 fordon som producerats i fabrikerna i Hannover (D), Poznań (PL), Września (PL) and Pacheco (ARG). VWCV sysselsätter över 24,000 människor globalt, varav cirka 15,000 i Hannover där huvudkontoret finns. I Sverige säljs Volkswagen Transportbilar via ett 70-tal återförsäljare runt om i landet. Det svenska huvudkontoret finns i Södertälje, Volkswagen Group Sverige AB. Marknadsandelen inom lätta transportbilar uppgår till cirka 30% i Sverige, vilket gör Volkswagen Transportbilar till det klart ledande märket med modellserierna Caddy, Amarok, Transporter och Crafter.