Bilverkstadspodden gästas av driven däckprofil

I avsnitt nummer 80 av Bilverkstadspodden gästar den starkt drivna entreprenören och däckprofilen från Kungälv Rickard Saari, VD och ägare av Kungälvs däckservice AB.

Rickard Saari

"Att medverka i Bilverkstadspodden är inte bara kul. Det är också nyttigt att man ibland tar sig tid att reflektera över vad man varit med om under alla år"  - Rickard Saari

I detta avsnitt av fordonsbranschens mycket uppskattade podcast Bilverkstadspodden gästar den unga entreprenören Rickard Saari. Rickard äger och driver däck och bilverkstaden Kungälvs Däckservice AB tillsammans med sin bror. I avsnittet berättar Rickard bland annat om sin resa i däckbranschen men även om funderingarna som föregick övertagandet av företaget som gjordes av brödernas far.

Kungälvs Däckservice AB tillhör däckkedjan First Stop. En kedja där däckverkstäderna även är medlemmar i Sveriges Fordonsverkstäders Förening - SFVF. Vi hör Rickard berätta om vilka fördelar han anser det är att tillhöra First Stop kedjan och vilken nytta man kan ha av SFVF.

"Medlemsskapet hos First Stop ger oss så mycket mer än bara en skylt på väggen. Här får vi alltid stöd och hjälp om när vi ber om det. Nu med den nya portalen blir vi än mer effektiva och kan helt fokusera på att serva våra kunder. SFVF levererar både support och utbildning inom juridik och däck. Men även vad som kommer gälla för framtiden med den allt snabbare digitaliseringen, Sermi med mera. Detta har såklart ett stort trygghetsvärde."

För att se videon från open.spotify.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Länk till poddavsnittetFler videor

Rickard Saari

Bilverkstadspodden är en podcast som ges ut av Sveriges Fordonsverkstäders Förening.
Podden startades 2020 av Michael Bergvall som nu är värd och ansvarig för podden.

Arbetsgivarens ansvar vid jobb med elfordon10.1.2023 23:22:46 CET | Pressmeddelande

Hur påverkar elfordonen blåljusmyndigheternas arbete och vad behöver arbetsgivarna ha för kunskaper och resurser för att deras medarbetare ska kunna hantera elfordon? Välkommen till Mekonomen Vårby allé 53 i Vårby i södra Stockholm den 13/1 kl 10:00 – så berättar vi på Sveriges Fordonsverkstäders Förening mer om detta. På plats finns även polismyndigheten som informerar om vad de gör för att kunna hantera elfordon.