Bilverkstadspodden gästas av Idalina Santamäki, kommunikationschef på Riddermark Bil

I avsnitt 81 gästade Idalina Santamäki från Riddermark Bil Bilverkstadspodden. Detta i ett samtal där Idalina beskriver sin resa i fordonsbranschen.

Idalina Santamäki

I detta avsnitt av Bilverkstadspodden får ni lyssna till en av fordonsbranschens 100 mäktigaste kvinnor. Hon heter Idalina Santamäki och jobbar som kommunikationschef på Riddermark Bil.

Detta är ett samtal om en resa i fordonsbranschen som tog ordentlig fart redan ett par timmar in på första anställningsdagen med både ett första avslut och nya blåmärken.

Riddermark Bil är en arbetsplats som Idalina trivs väldigt bra med. Det är en arbetsgivare som ger anställda stort förtroende genom möjlighetern att få ta egna initiativ.

Idalina Santamäki

Bilverkstadspodden är en podcast som startade 2020 av Michael Bergvall. Den drivs nu av Sveriges Fordonsverkstäders Förening - SFVF och Michael är värd för podden.
Poddens uppgift är att spegla hela fordonsbranschen och alla dess roller. Podden finns att lyssna på överallt där poddar finns.Ni kan även följa podden i de flesta sociala medier som exempelvis Instagram, Linkedin och Facebook.

.

Arbetsgivarens ansvar vid jobb med elfordon10.1.2023 23:22:46 CET | Pressmeddelande

Hur påverkar elfordonen blåljusmyndigheternas arbete och vad behöver arbetsgivarna ha för kunskaper och resurser för att deras medarbetare ska kunna hantera elfordon? Välkommen till Mekonomen Vårby allé 53 i Vårby i södra Stockholm den 13/1 kl 10:00 – så berättar vi på Sveriges Fordonsverkstäders Förening mer om detta. På plats finns även polismyndigheten som informerar om vad de gör för att kunna hantera elfordon.