NASDAQ OMX

BIMobject AB: Solar släpper Thermrad®-serien som digitala objekt på BIMobject® Cloud

31.5.2017 09:17 | NASDAQ OMX

BIMobject® ("BIMobject") tillhandahåller Thermrad®-serien från det danska sourcing- och serviceföretaget Solar A/S ("Solar") som BIM-objekt på molnplattformen BIMobject® Cloud. Solar är ett av norra Europas ledande sourcing- och servicebolag med verksamhet inom främst el, värme, VVS och ventilationsteknik. Som en långsiktig strategisk partner och aktieägare i BIMobject leder Solars lansering av sina Thermrad®-radiatorer som digitala byggprodukter vägen för att knyta värdet hos digitala produkter och produktinformation till logistik. Solars produkter publicerades på plattformen BIMobject® Cloud i maj.

Beslutet att tillhandahålla Solars Thermrad®-produkter på BIMobject® Cloud är ett resultat av samarbetet mellan de två företagen. Med en början i radiatorerna ur Thermrad®-serien ger BIMobject Solar möjligheten att digitalisera hela sin produktkatalog och göra sina komponenter tillgängliga för de över 400 000 BIM-användarna som finns på plattformen BIMobject® Cloud, oberoende av produkternas ursprungliga leverantör eller tillverkare.

Thermrad®-radiatorernas design gör att de kan monteras nära väggen, vilket ökar den användbara golvytan. Thermrad® Super 8-radiatorerna har utrustats med åtta anslutningar, vilket skapar fyra olika möjligheter för flexibel installation antingen från undersidan eller från sidorna.

Som sourcing- och servicebolag är Solar ännu unikt bland de 975 varumärken som i dagsläget finns representerade på BIMobject® Cloud. Solar delar BIMobjects engagemang för att skapa omfattande lösningar som tar hänsyn till faktorer som spårbarhet, produktflöde och installation från början av ett byggprojekt. I denna anda erbjuder Solar och BIMobject användarna på BIMobject® Cloud möjligheten att välja till Solars leveranstjänst Solar Fastbox® när de väljer ett BIM-objekt ur företagets sortiment för att sedan låta den faktiska produkten fraktas med denna service. Solar Fastbox® är ursprungligen en entimmes-leveranstjänst och ett väletablerat koncept i flera länder.

"Lanseringen av Solars produkter som BIM-objekt på BIMobject® Cloud är början på en spännande digitaliseringsresa. I många hänseenden jobbar Solar och BIMobject mot liknande mål i olika roller. Att skapa effektiva lösningar som är hållbara genom hela byggprocessen och gagnar alla inblandade är en fundamental fråga för både oss och Solar. I och med de senaste utvecklingarna kan vi förverkliga en avgörande del av vår gemensamma vision", säger Stefan Larsson, VD och grundare för BIMobject.

"Vi letar efter gemensamma affärsmöjligheter i gränssnittet mellan BIMobject och Solar, och det första innovativa steget har nu blivit verklighet. Med den här kompletta produktserien gör vi det möjligt att designa och dimensionera en uppvärmningslösning digitalt. Solar jobbar för höjd produktivitet och vi tror att digitalt byggande kan bidra till en mer effektiv process och minska spill. Därför betonar vi vikten av att inkludera leveransaspekter redan i designfasen", säger Hugo Dorph, Chief Commercial Officer på Solar.

Om Solar A/S:
Solar Group är ett av Europas ledande sourcing- och servicebolag. Bolagets kärnverksamhet kretsar kring varuförsörjning, värdeadderande tjänster och optimering av Solars kunders verksamheter. Solar Group har sitt huvudkontor i Danmark, omsatte cirka 11,1 miljarder DKK år 2016 och har cirka 3 000 anställda. Solar är noterat på Nasdaq Köpenhamn sedan 1953 och verkar under handelsbeteckningen SOLAR B.

För mer information, vänligen kontakta:
Louise Otto - presskontakt
Email: info@bimobject.com

Om BIMobject AB:
BIMobject AB är med sitt molnbaserade content management system för BIM-objekt, en "game changer" för byggindustrin världen över.

BIMobject är ett innovativt teknologiföretag som ligger i framkant vad gäller digitaliseringen av byggprodukter och material. Detta genom att tillgängliggöra produktinformation som kan omvandlas till kunskap tidigt i BIM-processen. Det gör det möjligt att industrialisera byggindustrin och ha stort inflytande över design, produktval, konstruktion, svinn, energi, kostnader, kvalitet och logistik.

Våra unika lösningar för tillverkare av byggnads- och interiörprodukter erbjuder utveckling, hosting, underhåll, administration och publicering av digitala kopior av tillverkares produkter - BIM-objekt. Webbtjänsterna för digital marknad- och pre-sales som BIMobject Cloud erbjuder, kanaliseras och integreras via appar till CAD/BIM-applikationer för att skapa direkta affärsrelationer och kommunikation världen över.

BIM-objekten integreras i informationsmodellen genom hela processen och beskriver byggnaden och dess delar i detalj, därmed ökar chanserna för att bli föreskriven för de produkter som finns tillgängliga i BIMobject Cloud.

BIMobject® - Vinnare av 2013 Red Herring 100 Global

BIMobject AB (publ) - Nasdaq Stockholm First North - Ticker: BIM

Sedermera Fondkommission är bolagets Certified Adviser.

Source: BIMobject AB via Globenewswire

NASDAQ OMX

Följ NASDAQ OMX

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Senaste nyheterna från NASDAQ OMX

Minerva Neurosciences Announces Pricing of Public Offering of Common Stock29.6.2017 00:47Pressmeddelande

WALTHAM, Mass., June 28, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Minerva Neurosciences, Inc. (NASDAQ:NERV), a clinical-stage biopharmaceutical company, today announced the pricing of an underwritten public offering of 5,000,000 shares of its common stock at a price to the public of $7.75 per share. Proceeds to Minerva from the offering, before deducting underwriting discounts and commissions and other offering expenses, are expected to be approximately $38,750,000. The offering is expected to close on or about July 5th, 2017, subject to customary closing conditions. Citigroup and Jefferies are acting as the book-running managers for the offering, and JMP Securities is acting as lead manager for the offering.   Minerva has granted the underwriters a 30-day option to purchase up to an additional 750,000 shares of its common stock, on the same terms and conditions. Minerva intends to use the net proceeds from the offering, together with its existing cash and investments, to fund part of th

Yandy.com Celebrates Baywatch Movie With Inspired-By Swim Collection28.6.2017 20:18Pressmeddelande

Yandy launches swim collection for domestic and international consumers PHOENIX, June 28, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Yandy.com, the leading online retailer of intimates, swimwear, and specialty apparel, announced today the top-performing swimsuits from its Baywatch ®  swimwear collection. To celebrate the film's U.S. release - Yandy.com produced, marketed and sold three swimwear designs inspired by looks worn by the movie's female lifeguard characters. The new Baywatch movie follows devoted lifeguard Mitch Buchannon (Dwayne Johnson) as he butts heads with a brash new recruit (Zac Efron). Together, they uncover a local criminal plot that threatens the future of the Bay. A photo accompanying this announcement is available at http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/7d66d8a5-c973-4449-be85-6289c481671c Yandy's release of the Baywatch-inspired collection in May demonstrated an immediate interest among domestic consumers. No

Nasdaq's Directors Desk® and Boardvantage® to Introduce Board Assessments and Compliance Questionnaires28.6.2017 16:05Pressmeddelande

A Unique Collaboration between Nasdaq Corporate Solutions and the Center for Board Excellence NEW YORK and GREENSBORO, N.C., June 28, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Nasdaq Corporate Solutions, a business of Nasdaq, Inc. (Nasdaq:NDAQ), announced today a new partnership with The Center for Board Excellence (CBE), a provider of board assessments and compliance questionnaires. In the first phase of the partnership, Nasdaq Corporate Solutions will facilitate introductions for users of Directors Desk and Boardvantage - Nasdaq's board portal and meeting management solutions - to CBE's cloud-based corporate governance solutions including: board and committee assessments; director peer assessments; CEO and management evaluations; and directors' & officers' questionnaires. Later this year, the parties plan to offer an integrated workflow between Nasdaq's board portal solutions and CBE's EnGauge(TM) platform, making it even easier for users to elect to benefit fr

Datameer : Datameer Announces Industry-First Solution for Deploying AI to the Enterprise at Big Data Scale28.6.2017 15:00Pressmeddelande

New Datameer SmartAI democratizes data science within organizations by operationalizing deep learning models with enterprise scale and governance SAN FRANCISCO, June 28, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Furthering its mission to democratize data access within the enterprise, Datameer today unveiled SmartAI, an industry-first solution for operationalizing deep learning models directly within enterprise data lake environments securely and at scale. SmartAI finally allows enterprises to democratize data science, taking the deep learning work of data scientists from the lab to the business in production-ready scenarios that meet the big data security, governance and management standards IT requires. Now, business analysts can apply and execute trusted deep learning models against massive datasets from enterprise data lakes to drive better business outcomes. "With all the promise of data science and artificial intelligence, organizations have had difficulty delivering on its busi

Imperial Capital Hires Two Senior Sales Professionals Forming a Dedicated Convertible Institutional Sales Group28.6.2017 14:30Pressmeddelande

LOS ANGELES, June 28, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- Imperial Capital Group, LLC ("Imperial Capital") announced today the hiring of James P. Kenney and Kevin Cadden, two senior institutional convertible sales professionals, forming a dedicated Convertible Sales Group, while adding to the franchise's continued credit sales & trading growth initiatives. The group will be responsible for expanding Imperial Capital's existing credit sales and trading business further into convertible products while working with a team of seasoned trading and research professionals to provide its institutional clients with valuable market color, trading ideas and excellent execution in both the fixed income and equity markets. "With the hiring of James and Kevin, we are able to provide our institutional clients with a team of veteran sales and trading professionals specializing in the convertible bond marketplace," said Tom Corcoran, President of Imperial Capital. "The team bri

AGF Management Limited Reports Strong Second Quarter 2017 Financial Results28.6.2017 14:00Pressmeddelande

30% growth in mutual fund gross sales compared to prior year quarter 50% of ranked AUM performed above median for the one-year period ended May 31, 2017, and 53% for the three-year period Achieved final close of InstarAGF Essential Infrastructure Fund (EIF) with $740 million in commitments Reported Diluted EPS of $0.16 compared to $0.12 in Q2 2016 TORONTO, June 28, 2017 (GLOBE NEWSWIRE) -- AGF Management Limited (AGF or the Company) today announced financial results for the second quarter ended May 31, 2017. Total assets under management (AUM) increased 8.0% to $36.4 billion compared to the same period in 2016, and up 3.7% compared to $35.1 billion as at February 28, 2017. AUM increased across all lines of business, including retail, private client, institutiona

I vårt nyhetsrum kan du läsa de senaste nyheterna, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt nyhetsrum